< Tilbake til oversikten

Grillsesongen er igang ...

LouLou sa for siden:

....og jeg lurer på hva vi kan spise av grillmat?
I dag da jeg kom hjem fra jobb, hadde gubben flintstek på grillen.
Jeg leste på pakken, og alle ingredienser sto der, men sukker og karbohydrater var ikke nevnt. Kan jeg da være trygg på at jeg kan spise den? Det var Norfjord sin flintstek. Skikkelig god:)
Kan jeg spise rapidsalat til ? Jeg bruker rømme som dressing.
Det er vel ingen kryddersorter jeg må unngå?

nellie sa for siden:

Grillsesongen er jo lavkarbosesong nummer 1! Masse deilig salat med fete dressinger til. Reint kjøtt, fisk, fugl. Blomkålsalat, som ligner potetsalat bare at potetene da byttes ut med blomkål. Fylt paprika. Lavkarbopølser. osvosv.

Ferdigmarinert kjøtt kan inneholde litt sukker, så viktig å sjekke innholdsfortegnelsen etter sukker/dextrose og alle de andre navnene sukker skjuler seg bak.

LouLou sa for siden:

Hva fyller du paprikaen med? Kan man spise rød paprika?
Og hvordan lager man blomkålsalat? Har aldri laget potetsalat heller jeg:rodme:

nellie sa for siden:

Spørs helt hvilken filosofi du er på det:) Er bedre å bruke gul paprika. Fyller den med kjøttdeig, rømme og ost f.eks:)

Du får lete litt i oppskriftene:)

LouLou sa for siden:

Mmmm.Det hørtes godt ut.
Å oppskrifter skal jeg sjekke.

Er så usikker på dette enda.Holder på å lese doktor Lindbergs bok, så blir vel klokere etter hvert.
Når jeg sitter å spiser rømme, kjøttdeig og bacon osv,
får jeg dårlig samvittighet, for dette er jo mat jeg alltid har fått høre att jeg må ligge unna, fordi jeg er overvektig. Får det liksom ikke til å stemme oppi hodet mitt at jeg skal bli slank av dette. Må nok jobbe litt med psyken min tror jeg.
Håper kuren gir resultater:)

nellie sa for siden:

Det gjør det sikkert:) Gjelder bare å velge seg en "filosofi", gå helt inn for den og les boka nøye. Er mye lettere å gi deg råd, når du har valgt deg en retning:)

Photobscura sa for siden:

Det er som regel forsvinnende lite sukker/dextrose i ferdigmarinert kjøtt, men for å være på den sikre siden kan man alltids kjøpe inn rene koteletter/steker og marinere selv!
Som Nellie sier så er grillsesongen lavkarbosesong! SÅ utrolig mye deilig mat man kan spise, og så enkelt!
Og hvor vidunderlig er det ikke å bli sunn og sterk og slank på grillribbe? :D

Paris sa for siden:

:D det er fantastisk!!

plastbox sa for siden:

Har ikke noe konstruktivt å komme med, men må bare komme med et aldri så lite HURRA FOR GRILLSESONGEN! =D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.