< Tilbake til oversikten

karbo i smoothisen min

Tiril77 sa for siden:

Noen som er flinke til å omregne hvor mye karber det er i mat og drikke? (er litt grønn der jeg) jeg prøvde meg frem litt i går og tok da: 2,5 dl frosne bringebær, 1 yoplait 0,1 %, ca 1 dl melk, 3 egg, bittelitt natreen og 10 mandler
[color=darkgreen][/color]
Hvordan ser den sammensetningen ut? Synes det er godt som kveldsmat. .men er det for "tung" mat som kveldsmat???

Summer sa for siden:

Det var jo veldig mye da.. :)
Jeg pleier å spise tre egg og litt olje og 100g bær og blir stappmett... :)
Fikk du i deg alt eller?

Tiril77 sa for siden:

EHHH.. ja! :o :o kanskje jeg skulle dele det opp i to porsjoner da...

mofe sa for siden:

Ville spist det som frokost,jeg :)

Men.. kan du ikke bare finne en karbooversikt selv, og regne ut? Øvelse gjør mester! :cool: :)

Tiril77 sa for siden:

Hm.. ja kanskje det.. problemet er jo bare at jeg er så sinnsykt godtesjuk på kveldene.. Hadde lissom trodd at jeg kunne styre unna Atkins barer, freia dark og sånne ting hvis jeg fikk en smoothis på kvelden.. Ikke det at det høres vondt ut med smootkis til frokost heller altså.. men TO smoothies er kanskje litt mye i løpet av en dag? ELLER????

mofe sa for siden:

Spørs jo helt hva du har i dem, det :)

Tiril77 sa for siden:

prøvde å lage smoothis med bare bær, olje og 3 egg nå nettop som jeg spiste til lunsj . men det ble jo bare mere stappe en det ble drikkenes. Så da måtte jeg ha i en yoplait 0,1 % som uttynner.. 2 yoplait på en dag er kanskje i meste laget eller? Noen andre gode forslag til uttynner??

mofe sa for siden:

vann! :)

forresten så har jeg gått over til å bruke smoothies til mellommåltid - og ikke som et helt måltid :) bruker det fremdeles som frokost, men det er fordi jeg har store problemer med å få i meg noe annet, det vil si.. mat jeg må tygge :) uansett så får jeg i meg noe tyggbart i løpet av noen få timer

mofe sa for siden:

andre ting du kan bruke er yoghurt naturell og biola naturell, men biolaen er det visst litt sukker i.. men mener jeg har fått med meg et sted at det sukkeret ikke er så "farlig"..

Nille sa for siden:

Jeg drikker aldri smoothies jeg. Jeg spiser den med skje, - min blir som litt bløt softis, - deilig ! :D

Min "ultimate" smoothie er:

100 gram bær
2 ( - 3) egg
1 ss kesam vanilje
1 ss avocado olje
1 ts Splenda (el. Natreen)

Snadder ! Og mer enn nok som et måltid.

Med 2 egg er næringsinnholdet:

Total: 371 Fat:27 243 70% Sat:5 45 13% Poly:4 36 10% Mono:14 126 36%Carbs:16 40 12% Fiber:6 0 0%Protein:16 64 18%Alcohol:0 0 0%

Kalorier: 371
Netto karber: 10
Protein: 16 gram

Tiril77 sa for siden:

Okey.. Nille.. du er det store orakelet her inne.. (hehe..) så da gjør jeg som deg.. Kesam vanilje er jo bare kjempegodt.. men desverre så alt for vanskelig å få tak i! Bare sett det på obs jeg....

Tiril77 sa for siden:

men ser det er 10 karber i en.. så da blir kanskje 2 i løpet av en dag mye. .det er jo like mye man skal få i seg i løpet av EN HEL DAG på intro.. Er det ikke??? Holder meg til en på kvelden jeg da.. Er som regel da det er værst å ikke ha noe søtt...

Daizy sa for siden:

Bare lurer, er det bedre å bruke yoplait 0.1% enn naturell yoghurt?? Hvorfor i såfall? Jeg pleier å lage min smoothie med 8-9 frosne jordbær, 1 egg, 3 ss naturell yoghurt, 4 isbiter og natreen... Fungerer fint som kvelds :) (Burde kanskje ha litt olje i som flere på smoothie's tråden sier, men har ikke kommet så langt)

mofe sa for siden:

jeg vil tro naturell yoghurt er bedre.. men det er bare synsing, altså.. :o

Tiril77 sa for siden:

Har hørt at naturell youghurt er søtet litt med sukker, mens yoplait er søtet med fruktose

mofe sa for siden:

jeg mener å ha hørt motsatt :p men kan hende at hukommelsen spiller meg et puss, altså.. irriterende at sjærstn ikke har noen naturell yoghurt i kjøleskapet :p

spennende å se hvem som har rett, altså! trommevirvel ;) ;) :D

Is anybody out there? Noen med fasiten? :o

Nille sa for siden:

Yoplait 0.1 er med fruktose !

Yoplait 0.1 % Ananas - Aprikos - Bringbær - Skogsbær

En smakfull lett yoghurt, med fruktose. Yoplait 0.1% yoghurt kommer i to ulike forpakninger med 4 beger i hver. Pakken består av et beger med ananas-, et med aprikos-, et med bringebær- og et med skogsbærsmak.

Yoplait 0.1 % Jordbær og Mango

En smakfull lett yoghurt, med fruktose. Yoplait 0.1% yoghurt kommer i to ulike forpakninger med 4 beger i hver. Pakken består av to begre med jordbærsmak og 2 begre med mangosmak.

mofe sa for siden:

Ja, se der ja :o

friflex sa for siden:

Kan noen gi meg et navn og en produsent av Avocado-olje?

Har prøvd og få de på den lokale helsekosten til og bestille avocadoolje, men de hadde ikke hatt det før, og fant det ikke på noen av listene sine. Trenger og sparke de bak med et produktnavn og leverandør om mulig:cool:

Nille sa for siden:

Har brukt flere, men den jeg har nå er fra Olivado Gourmet Foods. Extra Virgin Avocado oil. Cold pressed. 250 ml.

Den er fra New Zealand. www.olivado.com

friflex sa for siden:

Takk Nille! Skal se om de kan få fatt i foreksempel den! ;)

Anne sa for siden:

hvis ikke så kan du få navnet på en til: www.avocado-oils.com også fra nNew Zealand, The Grove. Jeg kjøper min i en tyrkisk frukt/grønnt og diversebutikk....Keiser.:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.