ada-emilie sa for siden:
Sjø-ørret har 110 kcal pr 100 gram i motsetning til oppdrettsørret som har 161. Jeg har også lest 189 kcal et sted. Det er tydelig at de fetes opp. Jeg vil gjerne ha den naturlige fisken. Noen som vet? Må jeg fiske selv?:)
ada-emilie sa for siden:
Sjø-ørret har 110 kcal pr 100 gram i motsetning til oppdrettsørret som har 161. Jeg har også lest 189 kcal et sted. Det er tydelig at de fetes opp. Jeg vil gjerne ha den naturlige fisken. Noen som vet? Må jeg fiske selv?:)
Yonah sa for siden:
Hm, mener da jeg har sett vill-laks/ørret på butikken, frosne og hele ved siden av oppdrettsfisk, men ikke spør hvor.
Denne oppdrettsfisken får vel for mye den ikke skal ha bl.a. korn og godt sammensatt mat for å vokse fort for å kunne sløyes fortest mulig.. Blir som med grisen, blir fora opp på korn og vokser fort. Grisene vi hadde for noen år siden ble foret på kjøttrester, geiterams, vier/anndre kvister med blad, høy, fett av alle slag og ikke så mye korn som andre griser og de fikk MYE mindre fett på kroppen og kjøttet smakte mye mindre harskt.
ada-emilie sa for siden:
Ok, takk. Da skal jeg lete i butikker. Jeg tør ikke spise svin jeg. Det går i kylling og viltkjøtt, og fisk.
nellie sa for siden:
Rema 1000 har sjøørret fra Peru, hele året. Hvis du tenker på Norsk, så vet jeg ikke
kamp sa for siden:
Jeg har sett frossen sjøørret på rimi.
Runegutt sa for siden:
Fiskestang og møresild med noe rødt på, og så er det bare å finne deg en fjord hvor sjøørreten vandrer.
ada-emilie sa for siden:
Huff, jeg så bare sjø-ørret med øyner intakt. Må jeg rense? Det orker jeg ikke.
nellie sa for siden:
aldri sett noe sjøørret filèt hvertfall:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.