Paris sa for siden:
Er det dumt, siden det er 2,9 kh i den? Men masse fett også da, 38 g. Så det monner jo bra. Men hva syns dere? Får av og til lyst på noe annet enn vann å drikke:p
Paris sa for siden:
Er det dumt, siden det er 2,9 kh i den? Men masse fett også da, 38 g. Så det monner jo bra. Men hva syns dere? Får av og til lyst på noe annet enn vann å drikke:p
Cherry sa for siden:
Om du greier å drikke ren fløte som melk så skal jeg bøye meg i støvet :D
Ferskenbeinet sa for siden:
jeg har og vurdert det! Om en blander den med vann, smaker det mer melkeaktig da tro?
Paris sa for siden:
det kan hende ;) det skal jeg prøve. men syns det går greit å drikke litt - prøver å ikke tenke på det som fløte men som biola eller noe annet:p har tenkt på om det går ann å tilsette litt bringebær, som en smootie eller noe. Men da blir det nok for mange karber.
Men er det greit da å drikke 1-1 1/2 dl fløte:D?
Paris sa for siden:
hehe...hva gjør man ikke for å komme i mål? Idag har jeg ikke klart å spise noe. Føler meg litt sulten, men orker ikke å spise. Har syke barn og går litt i ett her hjemme så mulig det er det som gjør det. Men jeg er ihvertfall litt desperat etter enkle løsninger idag ;)
Paris sa for siden:
NEI fløte blandet med vann smakte IKKE godt. Jeg måtte tilsette litt splenda for å i det hele tatt få det ned! Men da vet man det;)
Super Lotta sa for siden:
Men hvis du tar fløte isbiter og sterk kaffe og kjører i blenderen, så får du en god iskaffe.
vimsen85 sa for siden:
Eg syns fløte e den einaste "melka" som eg klara å drikke. Huska eg brukte å snikdrikke det når eg var yngre og fikk kjeft av mamma en gong. Det va jo ikkje sunt med fløte i den tida ;) Det e ikkje alltid eg har lyst på mat. Så da har eg tatt meg en dl med fløte (desverre har dei kun matfløte uten laktose, så den blir jo litt mager:( ) Eg digga at ting som e ulovlig og godt e lov :P
Rin sa for siden:
Jeg ville nok hatt lettere for å drikke den om jeg blandet fløten i te eller kaffe. :p
Jabba sa for siden:
Jeg drikker ofte fløte - ikke som tørstedrikk, men hvis jeg er sugen på noe. Da tar jeg meg en durabelig slurk rett fra kartongen og "suget" er borte.....
Kitt sa for siden:
Ikke noe problem å drikke fløte!!!
Hjelper mot sure oppstøt og søtsug og er rett og slett godt å drikke rett fra kartongen!:D:sikle:
Paris sa for siden:
Bra at det er andre enn meg som syns det går greit å drikke det:D
Jeg har en tendens til å ikke orke å spise selv om jeg kjenner at jeg kanskje må ha noe mat, og da metter kanskje fløte nokså godt? Men er det for mye karbo? Hvor mye må man drikke for at det skal bli et måltid?
Paris sa for siden:
:D enig!!!Sesti sa for siden:
Null problem med å drikke fløte, jeg elsker fløte faktisk.
Men det funker dårlig hvis målet er å gå ned, fløte og ost stopper nedgangen min..
:)
an_ta sa for siden:
Så fantastisk!
Enda raser du ned i vekt?;)
Majanne sa for siden:
Jeg kan og drikke fløte rett fra kartogen...godt! Men, prøver å begrense det. Men, greit med noe lettvint når man MÅ ha noe og man egentlig ikke orker mat. Metter godt, ja!!
herregud sa for siden:
Jeg drakk mye fløte, men måtte kutte ut alle meieriprodukter (unntatt smør) for å gå ned i vekt.
Jabba sa for siden:
He, he - jeg har vel aldri i min slankeperiode rast ned i vekt - mine 30 kilo har jeg brukt halvannet år på å bli kvitt....
Det har gått treigt det siste halve året - men jeg tror det har mer med å gjøre at jeg er så nærme målet enn med at jeg drikker fløte.....
Jeg drikker ikke mye fløte altså - men det blir gjerne en god slurk 2-3 ganger i løpet av en dag, helst for å "drepe" evt søtsug....
arkine sa for siden:
uf at dere klarer,, kan til nød ha i kaffen jeg da
StineK sa for siden:
Fløte er nom nom - og med en teskje eller to med lavkarbovennlig syltetøy blir det en god milkshake. :ja:
Konkelimonke sa for siden:
Nam! Eg òg er ein av dei som faktisk likar fløyte (men eg trur eg ikkje kan drikka så forferdeleg mykje av det... hehe!)
Uansett, eg tok meg nettopp ein sup fordi eg ikkje klarer å eta fruksot i dag... er både kvalm og manglar matlyst men veit eg må ha NOKO!
Då eg gjekk på lavkarbo for to år sia, unte eg meg av og til som godis om kvelden ein skvett fløyte med litt fun-saft i... rista det slik at det vart NESTEN krem... nam nam!!!
Elles er det jo snadder med masse fløyte på litt jordbær;)
Paris sa for siden:
ah! Takk for kjempegode tips. Jeg er livredd for karbo jeg, og jordbær høres ut som mye karbo ;) Men jeg tror nok kanskje mitt problem er at jeg spiser for lite karbo. Skulle ønske kroppen min viste en kurve og sa fra når blodsukkeret begynte å stige og det var fare for masse insulin....:o Magen min ser ut som en fotball bare jeg spiser litt for mye karbo.
Eg unner meg no litt jordbær eg når det er jordbærsesong. Og så er det jo ALT MED MÅTE, som med alt anna...
Eg òg har det problemet at eg stort sett får i meg alt for lite karb om dagen. Så dei dagane eg tek eit jordbær, tenkjer ikkje så mykje på det. Og det er jo ikkje såååå mange karb i jb? I forhold til bringebær?
Hehe! Du er ikkje den einaste som får fotballmage når det er litt for masse karb i omløp! Fy søren, eg føler meg jo slank som ei sylfide etter berre 4 dagar på lavkarbo! NETTOPP pga at magen ikkje struttar lenger :)
Paris sa for siden:
Hehe... Kjenner meg såååå utrolig godt igjen!!:D Etter bare noen dager følte jeg at jeg hadde "et nytt liv". Men så blir man bare litt bitt og vil gjerne ned i vekt også - og få en slank bikini-kropp til sommeren:cool:drømme...
Tror det er litt over 3 kh i bringebær og 7 kh i jorbær? Men skulle gjerne visst hvor den magiske grensa går - en ting er antall karbs pr dag, men hva med anntall pr måltid er noe annet... jeg spiser ofte paprika til ost selv om det er litt mye kh i den. Men noe må jeg jo spise som inneholder kh. Akkurat i dag har jeg en sånn dag som jeg ikke orker å spise noenting. Lurte på om jeg skulle prøve å klare meg uten melkeprodukt, men hva i alle dager skal jeg spise? Er sååå lei av egg og bacon:rolleyes:
JO, eg fann jo ut det at det er over dobbelt så mange karb i jordbær, men so what!!! Er jo ikkje slik at eg et ei heil korg (400-500g) heller... vert med eit par tre bær. Så det skal eg jammen meg halda fram med å unna meg sjølv :)
Off, kjenner kjensla av å vera lei egg og bacon. Det vert i overkant mykje einsformig mat når eg òg går på dette. Men, så er det jo å vri hjernen litt, tenkja alternativt: kyllingsalat, tacosalat, kyllingvinger(lår), oopsi-roll med pålegg (eg skal laga oopsi-rollar no i kveld), oste og skinkesnurr (steikt i panna, då er det knallman!)... ja... det er jo flust av oppskrifter! Men, eg las ei i dag som sa ho var litt forvirra av alle oppskriftene, og det kan eg forstå. Er jo mange gode rettar ein kan laga, men så kjem problemet med å bestemma seg, og då klarer ikkje eg landa på noko og går utan å eta nokon ting for eg veit rett og slett ikkje kva eg skal laga av alt det gode... haha! Kan verta for mange val her i livet òg ;)
Ja, skulle vore eit opplegg for kor mange karb ein kan eta per måltid. Når det vert til at eg nokre dagar berre et to måltid, vert det som regel eitt lite og ein stor middag... med masse grønsaker som sikkert dekker heile dagskvoten! Haha!
Anyway... kva handla tråden om??? :P
Paris sa for siden:
hehe...ja slik føler jeg det og ;)
Forøvrig syns jeg også vi skal få unne oss noen få jordbær! Det beriker hverdagen.
Tone-G sa for siden:
Jeg elsker fløte :heia:
Jordbær med fløte på :sikle: Nam nam
Paris sa for siden:
Enig - det er snadder!! Men trodde igrunn jordbær var forbudt på lavkarbo:cool:
Kitt sa for siden:
Vel, lavkarbo er opp til 150g karber pr dag! Kan spise mange jordbær innenfor de grensene!:D
Selv på ketolyse er det plass til et par stykker!:)
Og du, ikke vær så redd for karbene! Det skal være nok av dem også!;)
Paris sa for siden:
Ja jeg tror nok å få nok av dem er vel så vanskelig som å få for mange....men skulle bare visst hvordan blodsukkeret reagerer og hvor "grensa" går pr måltid.:cool:
Kitt sa for siden:
Det er ikke noe grense pr måltid egentlig, kun pr døgn. Eller, karbene skal fordeles relativt likt på de måltidene man spiser i løpet av dagen om det er 2 eller 5!:)
Om du lurer så veldig på blodsukkeret, kan du bare få deg et blodsukkerapparat og måle i vei! Er ikke noe big deal, et lite stikk i fingeren rett etter og 2 timer etter mat, så finner du fort ut av den biten!;)
vimsen85 sa for siden:
Har sett at nåken har grense på 5 karbs per måltid, mens andre har grenser for kor mange man kan ete per dag. Så det skulle nok gå bra med en neve jordbær med fløte på. Det har no eg tenkt å ete i sommar hvertfall! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.