< Tilbake til oversikten

Jeg trenger motivasjon ...

sissa80 sa for siden:

Jeg startet på lavkarbo diett 3. mai, og første uken gikk jeg ned fra 93.5 til 91.9 og de to siste ukene har jeg stått helt stille....demotiverende...jeg har ikke fugt noe sånn type ketoslyse, men holder meg unna de største karbo fellene...syns egentlig jeg er flink selv, men...hvorfor står jeg da helt stille??

Yonah sa for siden:

Det er helt vanlig at vekta står stille noen uker;)

Kanskje du kan fortell nøyaktig hva du spiser, så kan vi evt hjelpe deg med råd?

LenaBeatrice sa for siden:

Vil dele denne kommentaren jeg fikk i bloggen min her om dagen:

Jeg opplever at VELDIG mange har det sånn at de går fort ned i starten, for så å stoppe opp.
Hvor mange har det egentlig som dama over her, hvor mange måler seg?

sissa80 sa for siden:

Slik kan maten være en dag feks:
Frokost: omelett av to egg, med skinke, og tomat kansje litt purre.
Lusnj og et ekstra måltid på skolen : Salat med skinke, tomat, paprika, agurk og kansje litt ost.En klatt med lettrømme og krydder. Jeg har også fått tak i et brød som har 2 karbohydrater pr skive, det hender jeg tar en skive til salaten.
Middag.:Feks kylling eller kansje laks,som er stekt i litt olje med salat og gjerne en klatt med lettrømme, krydder.
Kvelden: Litt opp og ned: kan være egg, salat, men måltidet er ikke stort hvertfall..
Utingen: en o.5 l pepsi max til dagen......og i løpet av de 3 ukene har jeg hatt en pose med baconcrisp, litt nøtter og en sjokolade 70 %...men det er ikke noe jeg gjør i ukene...

råd????

Kitt sa for siden:

Tomat kan være partystopper, altså hindre vektnedgang!
Det samme kan brød, uansett hvor lite kabrer det inneholder.
Og hvorfor lettrømme? Mye bedre med fet seterrømme!:D

En av de aller største synderene når det gjelder å hindre vektnedgang er STRESS! ;)

Vettel sa for siden:

Dreamy: Den med sløyfe på seg selv var helt nydelig! :hjerte:

sissa80 sa for siden:

takk for svar...¨å tomat som er så godt..................og seterrømme skal kjøpes......

plastbox sa for siden:

Utifra det du skriver ser det ut som du får i deg for lite fett. Det du setter opp av mat ser mer ut som en slik helt alminnelig "Spise sundt og fornuftig"-type diett.

Kutt ut paprika, brød og olje, kjør på med meierismør og seterrømme. "Kylling stekt i litt olje" er fyfy, det er jo rett ut av ernæringsrådene til Staten som vi alle vet er feil! Bytt det ut med kotelett, kjøttdeig, eller noe annet fett rødt kjøtt stekt i meierismør og sleng i litt chili, jalapenos, hvitløk eller hva enn du måtte like av krydder. (Sterk mat øker forøvrig kroppens temperatur, og dermed forbrenningen). Fett er en absolutt forutsettning for at ketose skal fungere!

Andre tilfeldige tips kan være oliven og sopp til salaten, som gir masse smak og næring og nesten null karbohydrater. Pass på at typen nøtter du spiser er "riktig", paranøtter har lavest karboinnhold med imponerende 3g per 100g.

Et av verdens kjekkeste verktøy: næringsinnhold.no Her kan du til og med velge matkategori (eller "Vis alle matvarer") og sortere etter karbohydrat-innhold!

sissa80 sa for siden:

Tusen takk...har ikke tenkt på det med olje....meirismør og seterrømme står på handlelisten......hva spiser dere om dere blir litt "kjesken" til kvelden eller i helger?

plastbox sa for siden:

Paranøtter går det mye i. På Ica Maxi har de fra tid til annen "skalker" av diverse spekemat til 10kr for ca. 300g kjøtt så den er jo billig og grei. Baconcrisp er det mange som bruker som snacks, og avocado er jo kjempegodt.

Noe som er utrolig praktisk er såkalte osteknekkebrød/ostekjeks. Legg to skiver ost oppå hverandre på bakepapir i microbølgeovn og kjør på maks styrke i 3-4 minutter. Ta ut og la osten avkjøles litt, og du har en crispy sprø ostesnacks du kan ha både smør og pålegg på!

Kitt sa for siden:

Om du bruker Kavli sin ferdigskivete ost med rosepepper, kan du brekke den stekte osten i biter og VIPS! snadder til en dyppe i en god (seter-) rømme- dipp!:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.