< Tilbake til oversikten

Masse fløte må brukes opp

Licota sa for siden:

Jeg har nesten en full 3/4 kartong kremfløte som må brukes opp nå. Den gikk ut på dato den 16. mai, og jeg lurer på om dere har noen grundig smarte tips til meg.

Vurderer å lage en stor form sjokoladefromasj etter oppskrift av Torkil, og da forsvinner det 3 dl.

Rin sa for siden:

Hadde samme problem for noen dager siden - ble "kvitt" en del ved å følge et gammelt tips her fra forumet tror jeg, jeg helte fløte over i sånn isbit-pose og la i fryseren. I teorien skal jeg da kunne ta et par terninger og hive i maten etter behov. :cool: Ellers... Gerds fløtepannekaker, kanskje? Stor grønnsaksgrateng?

Licota sa for siden:

Ah! Terningpose! Den var smart, takk. :)

Cherry sa for siden:

Isbiter (fløtebiter:p), lage masse pannekaker/vaffler, is etc.

Yonah sa for siden:

Pannacotta, tilsett gelantin og søtning. Det står på pakka hvor mye gelantin til hvor mye væske..

Beatrixie sa for siden:

Pisk fløten,ha oppi 1 beger cottage cheese og litt friske bringebær. Smaker litt riskremaktig:)
Jeg pleier å fordele det i små beger å fryse dem,så spiser jeg det enten halvfrosset som is eller helt tint.
Tar ofte et frosset beger med på jobb,da er det nesten tint til lunsj.

aslaug sa for siden:

Jeg fryser det ned i passelige porsjoner, f.eks i små begre,

Ferskenbeinet sa for siden:

lag iskrem! Det er jo veldig kjekt å lage en boks som du kan dra frem til jordbær gjennom sommeren! Gjorde det selv i helga nemlig!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.