< Tilbake til oversikten

C-peptid

camryn sa for siden:

Etter 5-6 mnd på lavkarbo tok eg blodprøver og har c-peptid på 1,33. I brevet fra legen står det at alt er innanfor normale verdier, men er ikkje dette litt høgt? Bør eg gå inn igjen?

camryn sa for siden:

Takk for svar.
Om eg forstår den linken der rett, så ligger eg innanfor normalen med 1,33?

Det som forvirrer meg er at det ser ut til å vere forskjellige tall oppgitt som innanfor normalen. Søk på lavkarbo.no gir andre svar enn den linken du viste til, og det gjør meg forvirra. :)

Fra lommelegen:

I følge lommelegen så har eg betydelig insulinresistens, men i følge andre sider er eg godt innanfor normalen (der normalen er "godkjente" verdier).

nellie sa for siden:

Da er det ikke så lett å vite. Jeg er ikke noe ekspert på området jeg:p Regner med at legen din hadde gjort noe med det hvis det hadde vært helt feil.
men det skader aldri å få en annen lege sin vurdering:)

camryn sa for siden:

Eg håpar i allefall at legen min vil ta tak i ting som ikkje er som dei skal :p Er i utgangspunktet veldig fornøgd med fastlegen men prøver å ikkje vere forgudande. ;)

No fant eg denne tråden, så da trur eg at eg kanskje skal skrive ut litt og ta med/sende brev til fastlege med spørsmål, så får vi sjå.

Er det logisk å tenke at eg kanskje har hatt høgare c-peptid før eg byrja på ketolyse, eller har den truleg vore ca samme?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.