< Tilbake til oversikten

FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

#1

Lillemy71 sa for siden:

Nå er jeg skikkelig frustert og trenger litt hjelp her for nå går jeg ikke ned i vekt. Blir sikkert et litt langt innlegg dette her, men jeg tenkte jeg ville forklare mest mulig for å få best mulig hjelp og minst mulig unyttige innlegg.

Vil bare si at jeg har allerede lest på mange tråder her inne ang. stopp i vektnedgang og prøvd mange av tipsene, men så langt har ingenting fungert.

Jeg begynte på lavkarbo november 2009 og fulgte da "Spis deg slank" opplegget slavisk, ut i februar hadde jeg gått fra nesten 95 kg til ca 82 kg. Så fulgte en periode der jeg, av ulike grunner, ikke var nøye nok med maten og gikk lit inn og ut av ketose. Vekta gikk heldigvis ikke opp.

15.mars starta jeg opp på nytt denne gangen på Ketolyse (sånn ca) og har siden vært i ketose og følger opplegget. Rett før påske var jeg rundt 80,5 kg og siden har ikke vekta gått ned den står tvert i mot og hopper rundt 81-82 kg.

En typisk dagsmeny er som følger (spiser når jeg er sulten til jeg er mett):

Frokost:
1-2 av Nannahs knekkbrød med smør + litt gräddost (Når jeg har dårlig tid)
egg/bacon, kokt egg + smør eller middagsrester (Når jeg har god tid dvs helger).
Orker bare ikke å spise grønnsaker på morgenen for da er jeg så trøtt og uggen.

Lunch:
Kylling/kjøtt/fisk +avocado, grønn salat med olivenolje over
Evt egg og bavenon med masse grønn salat

Middag:
Kylling/kjøtt/fisk + diverse grønnsaker som avocado, grønn salat, blomkål, brokkoli, aubergin, squash, sopp mm
Omelett med salat

Kveldsmat
Rester fra middagen
En avocado
Kokte egg med smør
Vafler

Jeg har begynt med å ta en shot med cocosa (ca 20-25 g) før hvert måltid eller i hverfall 3 ganger til dagen for å få nok fett. Og jeg ligger på ca 20 g kh til dagen. Noen ganger så lavt som 15 g kh og andre dager opp i mot 30 g kh. All mat blir steikt i smør og jeg er ikke "redd" for fett i maten/feite produkter.

Jeg prøver å unngå å bruke kunstige søtningsmiddel, men det hender jeg tar meg en cola zero men jeg prøver å begrense det til cafebesøk av og til evt helger, det samme gjelder fun light. Bruker ellers stevia eller sukrin. Hender av og til at jeg tar en bit med sukkerfri sjokolade, men det er langt i mellom de gangene det skjer. Hender også at jeg har meg en latte laget på sukkerfri soyamelk, men det er også bare av og til.

Jeg drikker minimum 2 liter vann til dagen, en god del urtete og ikke kaffe, så veskebehovet skulle være dekket. Tar også alle vitaminer og mineraler som er anbefalt.

Jeg bruker 2-3 cherry tomater av og til og det hender at jeg spiser litt nøtter. Siden dette skal være partystoppere prøver jeg å unngå og ha det for ofte. Jeg har også begrenset inntak av meieriprodukter og bruker bare litt ost eller fløte til dagen (prøver å holde det til maks 100 g daglig).

Har nå hatt 3 uker der jeg har prøvd å unngå absolutt alle partystoppere som (brød/knekkebrød, tomater, kunstig søtning, meieriprodukter). Holdt på å gå på veggene og gi opp hele kuren så derfor ga jeg opp det, spesielt siden det ikk ehjalp på vekta heller. Prøver heller å holde det på et absolutt minimum og gjerne ikke spise det hver dag.

Kan noen gi meg råd på hva jeg bør endre på?? Det beste hadde vært om none av dere som har holdt på med dette en stund og som har gått ned til ønsket vekt kunne gitt meg eksempler på deres dagsmenyer som har virket. Ikke oppskrifter, bare sånn ca hva og hvor mye.

Noen vil kanskje argumentere med at kroppen min ikke vil lengre ned i vekt, men jeg er bare 166cm høy og har fremdeles mye magefett (er ca 88,5 cm rundt midjen). Legen har anbefalt at jeg prøver å bli kvitt enda mer av dette.

la det også være sagt at jeg prøver å trene hver dag og minimum 3 ganger i uka.

Detta ble langt gitt men jeg håper noen kan komme med konstruktive innspill :p


#2

Gerd sa for siden:

Du skriver at du tar nøtter av og til, brus av og til, en bit sjokolade av og til osv.
Er det en av de tingene hver dag/en og annen dag, eller er det sjelden?
Hvor ofte spiser du de forskjellige "av og til"- tingene.

Og jau, det kan faktisk være kroppen din som tar en pause, selv om du trenger å gå ned mer. Kroppen er ikke en maskin som hører på hva vil vil (selv om vi gjerne skulle ønske det:))

Har du slanka deg ned til 81-82 kilo før og holdt deg der? Grunnen til at jeg spør er at mange opplever at slike ting "husker" kroppen. Og man blir stående stand by en stund.


#3

ada-emilie sa for siden:

Du skriver ikke noe om mengde. Kanskje det blir for mye totalt? Nøtter i tillegg til måltid er nok ikke så lurt. Spiser du når du er sulten bare og til du er passe mett? Atkins anbefaler å spise max en halv middels avokado daglig. Det er kanskje et noe å tenke på? Torkel sier at man bør kutte ut olje og cocosatilskudd om man står i stampe. Spis fet mat men ikke så mye, sier han.


#4

Lillemy71 sa for siden:

Jeg hadde en cola zero i går og litt sukkerfri sjokolade i går siden det var 17.mai. Har faktisk ikke hatt det siden påske, så det kaller jeg av og til ja. Litt nøtter (maks 50 g) har jeg maks en gang i uka og da som oftest som et måltid som kos på lørdagskveld.

Jeg har slanka meg fra ca 75 kg til 65 kg og holdt meg der, men etter at jeg gikk opp igjen og passerte 90 kg har jeg aldri klart å komme under 90-tallet. Synes pausen begynner å bli litt vel lang nå og jeg trenger virkelig å gå ned.

Dersom du hadde lest innlegget mitt ser du at det står at jeg spiser når jeg er sulten til jeg er passe mett. Jeg spiser også nøtter som måltid og ikke i tillegg, maks en gang i uka. Jeg følger ikke Atkins men Ketolyse og han anbefaler avokado som egne måltid. Har lest litt på innleggene til Torkil her inne og han skriver jo at man skal ikke være redd for fett når man er på kuren. Hvor sier forresten Torkel at man skal kutte på fett dersom vekta stagnerer - kan ikke huske å ha lest det i boka?

Synes uansett hva jeg spør om her inne når det gjelder vektstagnasjon så får jeg beskjed om spise mer fett, når jeg omsider gjør det og det heller ikke hjelper får jeg beskjed om å spise mindre. Jeg har prøvd å følge anbefalingene som er i Ketolyseboka ang mengde, noen ganger blir det mer noen ganger mindre men jeg orker iallfall ikke å gå sulten . Da får det bare være.

Er det rart man blir frustrert når man hele tiden får motstridende beskjeder om hva, hvordan, hvor mye. Har bare blitt helt feil etter at jeg begynte på Ketolyse, vekta går ikke nedover og jeg er stadig vekk sulten (jada jeg er i ketose). Nå er snart smertegrensa nådd for motivasjonen for å holde påmed dette.


#5

Trulte67 sa for siden:

Jeg er ingen ekspert, har kun gått på Ketolyse i 10 dager, men på side 94 står det litt om begynnerfeil, og på side 85 står det litt om løsningsforslag hvis man ikke kommer i ketolyse.


#6

Gerd sa for siden:

Jeg skjønner frustrasjonen din :ja:
Jeg har aldri spist fett så det "tyter ut av øra" eller tatt ekstra fett-tilskudd. Jeg har som du, spist når jeg er sulten og spist meg passe mett. Spist fete matvarer og ikke vært redd for fett. (Som jeg var før jeg begynte)
Jeg, personlig, kunne ikke spise erstatningsbrød eller nøtter av noe slag viss jeg ville ned i vekt. Hvorfor det er slik vet jeg ikke.

Jeg har ikke annet råd enn tålmodighet.... Vet det høres enkelt ut, men det er det ikke :)


#7

Lillemy71 sa for siden:

Jeg glemte å skrive at etter at jeg begynte med cocosashots har jeg kuttet en del ned på fettmengden i selve matlagingen. Selv om jeg ikke er redd for fett synes jeg heller ikke noe om at maten flyter i fett. Forskjellen fra før og nå er at nå spiser jeg entrecote eller nakkekotelett stekt i meierismør med god samvittighet.

Jeg spiste mye mer av både brød og nøtter, samt kunstig søtning da jeg brukte "spis deg slank" enn jeg gjør nå og hadde ikke store problemer verken med sult eller vektstagnasjon. Vekta gikk ned 0,5-2 kg hver eneste uke. Spørs om jeg ikke må tilbake til det opplegget der, så det er vel bare å finne frem boka igjen. Men der er det jo også porsjonskontroll, så kanskje det er det som er cluet for meg. Ellers var det denna tolmodigheten, står dårlig til der i gården - spesielt siden det nå er nesten 3 mnd uten vektnedgang.:eek:

Takk for tips Gerd, må kanskje bare kutte ut knekkebrød men hva skal jeg spise da? Har ikke tid til å lage frokost om morgenen, begynner på jobb kl.7 og kjører hjemmene fra ca kl.6.45 og da er alt på autopilot - er ikke noen morgenfugl gitt.:o


#8

Trulte67 sa for siden:

Jeg bakte noen grove tekaker i helgen, de er veldig fine som erstatning for brødskiver. Har også bakt brødet som står i boka, men det smuldrer mye. Tekakene smuldrer ikke.
Oppskrift: lenabeatrice.net/generelt/enkle-grove-tekaker/
men jeg hadde ikke ost, så jeg bytta ut osten med tilsvarende mer rømme. Fikk 8 kaker, dvs ca 2 karbo i hver. Ja, også hadde jeg i en del solsikkefrø også.


#9

Gerd sa for siden:

hva med å lage opp en stor omelett og dele i posjonsbiter? Holder flere dager i kjøleskap og kan fryses. Og kan lages i muffinsformer, lett å ha i hånda.[img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1884&amp;albumid=327&amp;dl=1263748091&amp;thumb=1[/img]
Eller rett og slett bare spise pålegg, som ost og skinke rulla sammen, kanskje et salatblad som "brødskive".

Oopsier fungerer også greit, syns jeg (kan også fryses) [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1894&amp;albumid=327&amp;dl=1263747914&amp;thumb=1[/img]
Fyllte lapper(kan også fryses): [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1896&amp;albumid=327&amp;dl=1263748177&amp;thumb=1[/img]

Baconrull er godt(fryses) [img]http://forum.lavkarbo.no/picture.php?pictureid=1892&amp;albumid=327&amp;dl=1263747588&amp;thumb=1[/img]


#10

ada-emilie sa for siden:

Ja sa ikke kutte ned på fett, men å kutte ut fett som kosttilsskudd. Noen shotter olje og bruker majones, cocosa og heller olje over maten når det kanskje ikke er nødvendig fordi kjøttet/osten/egget de spiser er fett. Heller spise mindre (protein) men mer fettrik mat som fet fisk.


#11

Alkazelters sa for siden:

Dette er kanskje ikke rådet du ber om, men jeg prøver meg likevel!

Det høres ut på meg som om dette stresser deg veldig.... Og stress er en ting som hindrer vektnedgang. Mitt råd vil være å hoppe over på en lavkarbofilosofi som tillater en del mer karbohydrater (Lutz, Fedon..) og heller innse at de siste 15 kiloene dine kommer til å ta et år eller to å bli kvitt. Disse er kanskje lettere å følge over lang tid, da det er et noe større matvareutvalg. I så måte føler du kanskje ikke at du er på en kur, men på et godt kostholdsopplegg for resten av livet.

Jeg er forøvrig enig med deg i at mer fett ikke alltid er løsningen, selv om dette ofte er det første som foreslåes når folk sliter med vektnedgangen. Det kan godt hende du spiser for mye fett også. En ting som kan være lurt er å plotte inn nøyktig hva du spiser på diett.no eller "mat på data". På den måten vil du få en nøyaktig oversikt over hvor mye fett, protein og karbohydrat du får i deg på en dag. Om du spiser 300 gram fett i døgnet, og i tillegg en bra mengde protein, tror jeg vektnedgang kan bli vanskelig. Kaloriloven gjelder på Lavkarbo også. Selv om du får litt høyere forbrenning, så må du fortsatt forbrenne mer enn du spiser for å gå ned i vekt..

Det er vanskelig å gå ned i vekt, og det finnes dessverre ingen mirakelkur som får det til å gå som lek. Du har faktisk gått ned hele tretten kilo siden november, noe som må betegnes som en meget god vektnedgang. Om du kan gå ned det samme i løpet av det neste året må det sies å totalt sett være ekstremt bra. Hvis du tenker over hvor mange kalorier 1 kilo kroppsfett er, så vil du forstå at du skal gå på et ekstremt kaloriunderskudd for å gå ned mange kilo på kort tid (Det er ofte mye vann i de første tapte kiloene, og det går følgelig mye fortere enn å brenne vekk fett)

En kilo kroppsfett inneholder rundt 8000 kalorier (litt ettersom hvordan du regner), så reisen er lang om man skal miste mange kilo. Jeg sier ikke dette for å demotivere deg, men for å gi en liten vekker på at å gå ned mange kilo er ekstremt hardt arbeid, og min personlige mening er at man skal gi seg selv veldig god tid på dette.


#12

Runegutt sa for siden:

Ting du KAN prøve:
Ei uke med vesentlig mindre fett (Vekk med cocosaen)
Ei uke med vesentlig mere fett.
Ei uke med mere karbo
Ei uke med mindre

Så får du se hva som trigger kroppen til å komme igang igjen.
Selv er jeg på platå.


#13

Photobscura sa for siden:

Jeg skjønner frustrasjonen din. Jeg sto stille i omtrent tre år etter et vekttap på nesten tjue kg. Det var ganske frustrerende, men jeg hadde ellers så store helsefordeler, at å gå tilbake til det gamle kostholdet var ikke et alternativ.
Men som det viste seg etterhvert, da jeg til slutt dro til en spesialist på kvinnsykdommer så var det kroppen min, og ikke meg det var noe feil med. Jeg hadde store hormonubalanser, og holdt i grunn bare kroppen i sjakk. Jeg er både insulinresistent, har pcos og hypothyerose (lavt stoffskifte). Jeg ble satt på medisiner for insulinresistensen, og yasmin for pcos-en, og nå, endelig, går jeg ned i vekt igjen, og håper videre det fører til at stoffskifte også stabiliserer seg.
Så om du ikke alt har gjort det, be legen om å sjekke verdier, be h*n ta en c-peptid og måle stoffskiftet ditt, og kanskje en henvisning til gu i tillegg.


#14

nellie sa for siden:

forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30673

post nummer 2 i den tråden.


#15

Cherry sa for siden:

Torkil sier også at vektstagnasjon kan skyldes for lite grønnsaker, og for lite farger i grønnsakene ;). Mange her sier forøvrig at man må pøse på med fett, fett og mer når vekta står stille. Men det er en sannhet med modifikasjoner da ikke alle tåler så mye fett, og noen, som JEG, må også passe på kaloriinntaket, ellers går jeg ikke ned. Det er mye individuelle kropper ute å går vettu:p. En tredje ting kan være at du trenger mer karbohydrater enn de 15 grammene ketolysen gir deg.

Forøvrig har jeg fått smaken på RÅ NØTTER. Greier ikke spise de rista og salte nøttene lengre ;)

Også kan det jo hende at du går ned i cm fordi om du ikke går ned i vekt.


#16

MadamMim sa for siden:

Har dessverre ikke så mange råd å komme med. Har selv hatt full stopp og opp 1.5 kg i tre uker, men nå er det gang igjen i kroppen her! Jeg har ikke forandret noe på maten, bare hatt tålmodighet, så starta kroppen opp igjen selv.

Kjempe masse lykke til videre!!! :-))


#17

Runegutt sa for siden:

derfor anbefalinga mi på 4 testuker.
kroppen tilpasser seg en matmengde, og sparer kroppsfett


#18

hanne42 sa for siden:

Hei LilleMy

Gratulerer med flott vektnedgang! I det forste innlegget ditt sier du at det meste av vektnedgangen kom da du gikk pa spis deg slank, og at du etter at du gikk over til Ketolyse har mistet 1,5 kilo og na star stille. Hva med a prove spis deg slank 14 dager? Du sier du fulgte det slavisk. Jeg gikk pa spis deg slank og gikk ned 14 kilo pa det i fjor, sa jeg kjenner godt det opplegget. Spis deg slank har ganske sma porsjoner og man skal spise seks ganger om dagen. Kanskje det er bedre for deg enn a spise slik du gjor na?

Lykke til uansett.

hanne


#19

Jabba sa for siden:

Kan ikke hjelpe med så mye råd - men vil trøste deg med at du ikke er alene. Jeg har det på samme vis som deg - stillstand nå siden jul....og det er fryktelig! Gjør alt riktig og er i ketose - men nei......
Så forstår at du sliter.....og du er altså ikke alene.....


#20

ada-emilie sa for siden:

Mange tråder her inne starter pga frustrasjon over det samme "problemet". Hvor mange uker sier Torkil man skal vente før man gjør noen endringer? Han sier jo det er normalt med slike pauser i vektnedgangen uten at man skal gjøre endringer av den grunn. Det er kroppens tenkepause før den fortsetter å gi fra seg fett, sier han. Hvis man har brukt partystoppere og gått ned i vekt med dem i kostholdet er det jo neppe de som er årsak til veknedgangspausen.


#21

Photobscura sa for siden:

Jeg er enig i hovedpoenget ditt, men man kan også skape intoleranser e.l over tid. Og da må man ''lure'' kroppen på ny.
I starten kunne jeg spise hvor mye meieriprodukter og tomater som helst, og fortsatt gå ned i et fint tempo, men over tid, utviklet jeg intoleranse for meieriprodukter, og mye tomater stopper rett og slett alt opp.
Men det er så klart et tidsperspektiv det er snakk om her, jeg ventet et helt år fra det stoppet opp før jeg kuttet det ned/ut.


#22

Lillemy71 sa for siden:

Har hatt full stopp i 3 mnd jeg :eek: Ikke rart det tærer på tolmodigheten.:mad:


#23

Lillemy71 sa for siden:

Jeg vurderer det sterkt ja, men orker ikke den der ferdigmaten lengre. var derfor jeg gikk over på ketolyse, for jeg ville lage mat selv og syntes maten så bedre ut.

Jeg spiste 5 måltider til dagen på spis deg slank, men supplerte litt med grønn salat, litt tomat, egg eller ost dersom jeg ble sulten (altså ikke helt slavisk men allikevel etter anbefalinger i boka/nettet). Det gikk faktisk veldig greit og jeg mista sultfølelsenganske kjapt. Det er jo en kalorikontrollert diett så det er nok en av årsakene til at jeg gikk så mye ned. Ser det er mange her inne som sier at den dietten er helt feil siden man skal ha så lite kalorier og lite fett, men den virker iallefall. På ketolyse sliter jeg både med sult og fysing, er ofte sulten. Og nå kommer alle til å si et jeg spiser alt for lite fett.

Har funnet frem boka til Foseid igjen og sitter å leser litt. Tror jeg skal prøve meg på det opplegget igjen uten å bestille ferdigrettene, men det får bli etter londonturen til helga :D I london skal jeg bare holde meg i ketose og ikke tenke så mye på om det er rette matn jeg spiser :p


#24

Lillemy71 sa for siden:

Det gikkTO MÅNEDER før jeg gjorde endringer, da kuttet jeg ut alt som blir kalt partystoppere (tomater, brød, nøtter, meieriprodukter osv), samtidig som jeg tok cocosashoter. Etter 3 uker orka jeg ikke å være uten fløte, ost og nøtter, så jeg begynte å spise litt igjen men i begrensde mengder, men med cocosashot. Har gjort det i litt over en uke nå uten at det hjelper. Så etter helga er dt tilbake på spis deg slank :D


#25

Lillemy71 sa for siden:

Takk for tipset men alt sånt er sjekka, har til og med vært på full bodyscan. Itte no gæli her i følge legen, men han sier også at mer av magefettet må bort. :o


#26

Lillemy71 sa for siden:

Joda jeg er jo forsåvidt fornøyd over at jeg har vært så flink og jeg er jo blitt superflink med trening og har fått muskler:visemuskl

Det er først den siste uka at jeg har begynt å stresse med det for nå har det gått 3 mnd siden vekta bevegde seg, før det var det helt greit liksom.


#27

Lillemy71 sa for siden:

:love: Thænks


#28

BitTorres sa for siden:

Jeg ville helt klart ha valgt Fakirmetoden til skaldemann. Den er tøff, den er hard, men den virker!
Pluss en ting til. Det første du gjør etter at du har stått opp, er å gå en tur, 20 minutter.
Altså, Fakir.


#29

Matglad sa for siden:

Jeg har boka til Skaldeman, men pga flytting finner jeg den ikke igjen. Utrolig ergelig fordi jeg gidder ikke å kjøpe en ny.

Har også et langt vektplatå på 4 mnd. Hva er fakirmetoden utover dette med å gå morgenturen? Noen som har lyst til å utdype dette?


#30

Borealis sa for siden:

Photo; bruker du metformin? Synes du evt d hjalp?


#31

Photobscura sa for siden:

Jepp! Ble satt på metformin i høst, brukte nesten fem måneder på å trappe opp til tiltenkt dose (3x500 mg) på grunn av noget ekstreme bivirkninger, og noen uker etter at jeg var på høyeste dose, begynte ENDELIG vekta å rikke på seg. Dette var typ medio februar, og siden det har jeg gått ned over åtte kg :D!!! Det har hendt at jeg har glemt tablettene en dag eller to på rad, og da rikker ikke vekta seg på en uke eller to, så jeg er helt klart innmari insulinresistent.


#32

ada-emilie sa for siden:

Angående gåtur. Jeg gjør det annenhver morgen 40 minutter etter en dusj og en stor kopp te og masse vann. Da er det bare digg å gå- Er ikke sulten før jeg er ferdig.


#33

Fumle sa for siden:

Jeg kjenner meg SÅ igjen!!! Begynte selv i November og har gått ned 15 kilo, men nå har det stått BOM STILLE i over 3 måneder... Det tærer så på motivasjonen at jeg har lyst til å gi opp!!! Har også prøvd å kutte ut partystopperene uten at det har gjort en dritt så jeg skjønner hvordan du har det for å si det sånn.... sukk

I mangel av noe bedre å si så sender jeg over en klem istedet!


#34

Lillemy71 sa for siden:

Takker - klem tilbake :love:


#35

Lillemy71 sa for siden:

Nope, går heller tilbake til spis deg slank for det virket for meg. Tror ikke jeg skal prøve nye ting hele veien for da kommer bare kroppen til å gå i flatspinn og ikke forstå noen ting. Dessuten kommer jeg til å bli tullete i hodet og det er verre, da fønker iallfall ikke noe.

Dessuten akter jeg ikke å stå opp kl. 5 for å gå tur. Jeg trener, og da mener jeg TRENER, så godt som hver dag og aldri mindre enn tre ganger i uka uansett.


#36

Lillemy71 sa for siden:

Tusen takk for mange gode tips Gerd, you're the best :love:

Du skreiv at du ikke kunne ha noen form for brød/nøtter da du gikk på kuren, men spiste du det du ville av fete meieriprodukter eller?
Har forstått det sånn at du nå er der du vil være på vektskalaen, lever du fremdeles i ketose eller er det mer generell lavkarbo?


#37

Lillemy71 sa for siden:

Hei

Ville bare si tusen takk for mer eller mindre gode rå og tips, og ikke minst takk til all støtte - spesielt til dere som er i samme situasjon som meg :love:

I kveld reiser jeg til London på shoppingtur :heia: - wuhuuuu, og da kommer jeg på å fokusere på å holde meg mett og i ketose og ikke så mye på hva jeg spiser. Vurderte å ha en kontrollert sprekk, men orker ikke å gå gjennom styret med å komme i ketose igjen etter helga ettersom jeg får det helt ekstremt travalt på jobb fremover.

Etter helga begynner jeg på spis deg slank opplegget igjen, med hjemmelaget mat denne gangen. Har lest boka nøye og laget meg en plan. Får håpe dette hjelper, så satser jeg på at jeg i løpet av et par uker får igang vektnedgangen igjen. Skal komme med rapport.

God helg alle sammen:full:


#38

Gerd sa for siden:

Jepp, stemmer. Jeg spiste meieriprodukter. Varierte og varierer maten mye :ja:
Er nok nå også for det meste i ketose. Spiser samme maten, fordi jeg liker den :D Men nå tar jeg gjerne et knekkebrød eller to (hjemmelaget) Og er ikke så nøye på det viss jeg spiser borte. Da kan det hende jeg tar en potet. Spiser vi på restauranter osv. så ber jeg om ekstra grønnsaker og ikke potet.
For meg er hverdagskosten viktigst. :)


#39

Gerd sa for siden:

God tur :D


#40

Lillemy71 sa for siden:

Har sett at enkelte får vektnedgang etter å hatt en sprekk (kontrollert eller ei) eller i hvertfall en periode med høyere karbeinntak. Det ble også sagt til meg av en svoren lavkarbomann at det kan være greit å la kroppen få "slappe av " innimellom med å gå ut av ketose.

Noen her som har erfaringer med dette?? Vurderer å ha en kontrollert sprekk på Londonturen. Dvs si at jeg kommer til å spise så fornuftig som mulig men faller jeg ut av ketose så er det greit - har nemlig veldig lyst på skikkelig curry i Banglatown og da må jeg ha litt ris :rolleyes:. Har lyst på litt is også for et er medlt over 20 varmegrader der borte.

Er litt usikker om jeg vil ut av ketose for jeg vet ikke hvor lett det blir å komme tilbake, hadde et skikkelig styr forrige gang med å komme i ketose og reagerte veldig negativt (slapp, hodepine osv selv om jeg stappa i meg fett). Muligens det som må til for å få kroppen igang igjen??


#41

Photobscura sa for siden:

Dette er VELDIG individuelt, men jeg tror nok en såkalt karboloading forutsetter at du er frisk og ikke har altfor reaktivt blodsukker.
Jeg prøvde det en gang, spiste fullkornsris, litt pasta, frokostblanding, brød, juice og melk i fire dager, og det resulterte i at jeg la på meg fire kilo, og videre de neste seks månedene la jeg på meg ytterligere åtte kg til tross for at jeg gikk tilbake til strikt ketogen kost. Men så er jeg sterkt insulinresistent, og har veldig reaktivt blodsukker.
I etterkant måtte jeg kutte ned til beinet, null meieriprodukter eller søtning eller nøtter, for å få av meg de kiloene jeg la på meg. (Eller, jeg klarte bare å gå ned ca ni ti av dem, egentlig).
Dette er min erfaring, da.


#42

BitTorres sa for siden:

Om Lillemy leser dette da...du skrev at du trener, virkelig trener...Det kan ikke være at du har pådratt deg det såkalte aerobic syndromet? Det kunne jo isåfall forklare en god del. Først vektnedgang, så stagnering, så sakte men sikkert økning?


#43

Jabba sa for siden:

Jeg var ute av ketose i ei uke da vi var på ferie nå nylig. Det har ikke hjulpet meg i gang igjen - altså det har ikke kick-startet et vekttap igjen.

Jeg har hatt noen utskeielser på den stunden jeg har holdt på - og det har aldri skadet noe. Ikke gått opp i vekt og ikke noe styr med å komme tilbake i ketose. Kanskje ørlite hodepine - men ikke noe værre enn at en Ibux har hjulpet.

Jeg er for sprekker / utskeielser bare det ikke er for ofte. Tror det er sunt for den mentale helsa at man av og til kan spise noe "ulovlig" uten å frike helt ut etterpå.....


#44

Photobscura sa for siden:

Joda, for de som tåler det ;).


#45

BitTorres sa for siden:

Dessuten, har jeg erfart selv, blir sprekkene lengre enn planlagt. Og gjerne mye større. Jeg planla å sprekke med en håndfull potetgull en helg. Håndfullen ble til en pose. Det har kanskje noe med det avhengighetssenteret oppe i hodet?
Ingen tåler vel egentlig en sprekk, men noen blir kanskje direkte syke av det?


#46

Photobscura sa for siden:

Jepp, der har du meg. Men det er helt i orden, for jeg craver det heller ikke. Jeg behøver ikke å sprekke, rett og slett fordi jeg ikke vil meg selv så vondt. Jeg blir syk av det. Men jeg ser det jo her at folk definerer sprekker veldig forskjellig. En flaske rødvin i helga er ikke en sprekk for meg, f.eks. Men en solskinnsbolle fra 7/11 i et svakt øyeblikk ville vært det, og det ville vært rimelig katastrofe for meg.


#47

R0SA sa for siden:

Hva mener du med dette?

Har aldri hørt om at de som trener aerobic ender opp med å legge på seg...?


#48

ada-emilie sa for siden:

Hver gang jeg vurderer å skeie ut med en atkins-sjokolade ser jeg på hvor liten den er for å inneholde 220 kalorier og tenker at sammenlignet med en osteskive på 100 gram med 10 prosent fett som har samme kaloriantall er osten mye mer tilfredstillende for kroppen og god å tygge på. Så da går jeg gladelig forbi sjokoladen. Har ikke sprukket noen gang, og kommer ikke til å ville gjøre det heller. Synes at det å være tynn gir mye større glede og tilfredstillelse enn litt karbo som bare får blodsukkeret til å svinge. Noe jeg synes er ubehagelig nå.


#49

Mear sa for siden:

Det høres pussig ut. Jeg vil vel heller tro at de fleste tåler en sprekk, men noe blir syke av det. Alle er jo ikke like insulinresistent som Photo f.eks.
Skal ikke påstå at å sprekke er noen løsning, men herregud, med mindre man blir SYK av det vil man vel i verste tilfelle legge litt på seg og utsette ketosen, og i beste fall ha en god dag og nyte en is i godværet. Om det er verd det er vel helt opp til en selv.

Jeg vet i hvertfall at om jeg ikke hadde kost meg med min ene iskrem på 17-mai hadde jeg bare endt skuffa og lei og med en massiv bøtte Ben & Jerrys den 18. All ære til de som lever lykkelig på bare lavkarbo, men jeg skal ha is i godværet.


#50

Jabba sa for siden:

Lavkarbo er jo også et vidt begrep - enkelte spiser jo helt opp til 70-80 karber pr dag og innen der er det jo faktisk rom for litt av hvert....
Ikke store mengder selvfølgelig - det er ikke det jeg mener - men om man tar en bit og to av en is er det jo ikke å sprekke for alle......


#51

Lillemy71 sa for siden:

HØHH?? :confused:


#52

Lillemy71 sa for siden:

Javel damer (og menn???) da var Londonturen unnagjort. Vi hadde kjempevær og sprang rundt i masse butikker. Fant nesten ikke noe av det jeg hadde lyst på, så derfor brukte jeg opp hele budsjettet på en Mulberry og en Burberry. Ikke helt klokt å bruke så mye penger, men jeg syntes jeg har fortjent det etter å ha gått ned nesten 15 kg siden den november og har hatt en stri vår med langtissykemelding :p

Jeg hadde bestemt meg for å holde meg i ketose, men ikke forkusere så mye på hva jeg spiste sånn ellers på denne turen og det ser ut til å ha gått bra. På lørdag spiste jeg skikkelig curry UTEN ris og nan - flinke meg :D, men jeg klarte ikke å dy meg for den sjokoladebiten med appelsin vi fikk med regningen, men jeg tenkte skitt au. Tror kanskje det ble litt mye karber på lørdagen for jeg våkna uten den der "deilige" bitre smaken i munnen på søndagen. Var flink hele søndag og tok en stix på kvelden da jeg kom hjem, den ga ikke utslag på ketose. Derfor kjøret jeg en litt ekstrem dag i går med ca 8-10 kh og på kbelden hadde jeg utslag på stixen. Spørs om jeg ikke har vært i ketose hele veien egentlig for jeg har alltid brukt mye tid på å komme i ketose.

Har tenkt litt på hvordan jeg skal angripe dette her med vektstagnasjon. Vurderer å fortsette på Ketolyse men uten nøtter og frø, moderere meieriproduktinntaket og spise så minimalt jeg kan uten å være sulten. Blir ikke enkelt, men det er jo heller ikke enkelt å gå ned i vekt. :rolleyes:


#53

Th0mas sa for siden:

Jeg kan ikke komme med dietttips, siden jeg ikke ennå har begynt med lavkarbo...MEN den mest effektive formen for fettforbrenning jeg har gjort er gåturer før frokost. 45 minutters rask gange. Gjør det i et par uker, og du kommer til å bli storfornøyd med resultatene.


#54

Lillemy71 sa for siden:

Som nevnt tidligere, jeg står ikke opp kl. 5 for å gå tur, dessuten trener jeg regelmessig. Og da mener jeg TRENER - dvs styrketrening og kondisjonstrening hvor jeg jobber på ca 80% av makspuls med intervaller på makspuls. Tror det bør holde jeg for det er mer trening enn folk flest driver med.


#55

Runegutt sa for siden:

Full forståelse for at du vil sove. Trening før frokost er for folk som starter seint, eller spesielt interesserte.

Trener også en hel del, men har hatt noen mnd. og har fremdeles endel trening som utgår grunnet betente muskelfester begge lår.

Jeg er ikke sikker på at kroppen din har lyst til å gå mere ned. Sikker på at du ikke er tynn nok? Bruker du målebånd? For hvis midjen eller fettklypemålet krymper, og vekta står stille, eller går opp..... så må du enten øke mengden muskler, eller mengden bein. Sistnevnte skal vistnok være meget sjeldent:D

Jeg har noe av samme problemet som deg, men har mye høyere bmi, og gjør nu siste ukes forsøk, da med full dose metformin. Står vekta i ro da, kommer jeg til sakte men sikkert øke karboinntaket.


#56

Frøken Scott sa for siden:

Hvor mange mg Metformin bruker du, Runegutt?


#57

Runegutt sa for siden:

500 mg 3X daglig.

Dette er bare for å få ned vekta. Har hoppa av metforminen for ei et halvår siden. Men, hva gjør man ikke for å få vekta ned?


#58

Frøken Scott sa for siden:

Metforminen har jo en ganske bra effekt i begynnelsen - men følte at den dabbet av etterhvert. Håper det endrer seg på lavkarbo. Målet mitt er å bli kvitt Amaryl, først og fremst - den gir meg jo et insulinboost, og det er ikke akkurat optimalt for vekta. Har halvert dosen etter 2 uker, det er ihvertfall rette veien :)


#59

Runegutt sa for siden:

La om livet mitt for drøye to år siden, etter å ha fått Diabetesdommen. Fikk 3X500mg metformin, og beskjed om å tynne meg 3-5Kg. Kom tilbake 2 uker senere og var 5Kg lettere. Så tynna jeg meg 30 Kg. La forøvrig om kostholdet til ca. Fedon, altså passe med reine proteiner, nøtter, grønnsaker og belgfrukter.
Så kutta jeg røyken...... Ressultat opp 20. Jeg har mosjonert hele veien. Starta med gåturer (var ikke spesielt god form, og diabetesen blei oppdaga av at jeg blei kjempesyk) Så blei gåturene tøffere og tøffere. La så om slik at jeg trente styrke noen dager og gåing andre. Alt virket.
Nu er jeg der at jeg enten løper 4X4 eller 3Km terreng, og trener 2 dager styrke mellom. Får dermed 4-5 dager med høyintensiv trening/uke. De resterende dagene er aldri under 40 minutter gåing raskt tempo.


#60

Runegutt sa for siden:

Må bare nevne det.
Jeg har nu et fastende blodsukker UTEN METFORMIN på mellom 5,8 og 6,2
Formen er uansett god, humøret på topp, mem vekta står stille.


#61

Frøken Scott sa for siden:

Åh, så flink du har vært da - med røyken også!

Gikk du ned de 30 kg på Fedon? Brukte du lang tid?


#62

streber sa for siden:

Ville bare si at jeg synes du har vært superflink da og utholdende! Selv har jeg holdt på med ketolyse fra okt-mars, ketosevennlig lavkarbo etter det, resultatet er 300 gram + ...... sist jeg sjekket:(Så..skjønner frustrasjonen. Setter min lit til at lindbergklinikken har noe vettugt å si i august:o


#63

Runegutt sa for siden:

Gikk ned 30 Kg på 6 mnd med fedon, uten belønningsmåltidet (brukte aldri ris e.l uansett hvor lite)


#64

Lillemy71 sa for siden:

Jeg har brukt målbåndet også og jeg har ikke gått noe særlig inn i cm heller. Også som nevnt tidligere har jeg ganske så mye magefett som bør av, det sier legen også. Så nei jeg er langt fra tynn nok - alt dette står i tidligere innlegg.


#65

Runegutt sa for siden:

:oOgså jeg som trodde jeg hadde lest hele tråden


#66

Lillemy71 sa for siden:

Du har nok ikke fått med deg alt vennen, men det er greit det. ;)

Var på vekta i dag og den var faktisk under 80 kg for første gang på over 10 år :D Er ikke veiedag i dag, men det hjelper jo på psyken uansett. :p

Mandag er ny veiedag men det spørs om jeg får minstenotering da siden det er GP-fest i morgen og jeg har tenkt å drekka litt (sukkerfritt seff) og spise litt snacks. På søndag blir det vel litt cola zero, baconsvor og de cookisene jeg holder på å bake til trøst og det slår sikkert ikke så bra ut, men neste mandag igjen - da vøttø...... :D



#68

wollafruen sa for siden:

Jeg har nok ingen flere diettips å komme med enn de som allerede er gitt i tråden her, men jeg syns du stresser noe voldsomt. Husk at kroppen ikke er en maskin! Selv om du - som du sier - trenger å gå ned mer i vekt, kan det godt være at kroppen trenger en pause på å omstille seg for videre vektnedgang. 15 kg er mye! La kroppen få den tiden den trenger på å henge med på livsstilsendringen din. For noen er varer et platå i en fire uker, for andre i fire måneder, for andre tre år :eek:.

Vær stolt av hva du har klart så langt. Du kommer deg videre, men det vil ta lenger tid enn hva du har brukt til nå.

Hva er alternativet, slik du ser det? Kutte ut lavkarbo og gå de 15 kiloene opp igjen?.. Hold deg til det kostholdet som så langt har fungert for deg. Det vil løsne. Fokuser på de andre positive aspektene du vet du har oppnådd annet enn vektnedgangen. Lag en liste - så du ser svart på hvitt hva de består i.

Lykke til videre!


#69

Lillemy71 sa for siden:

Stresser ikke noe voldsomt jeg i det hele tatt, men det er klart at et tre måneders platå er frustrerende - for noen og en hver vil jeg tro. Derfor har jeg bedt om tips og råd for å finne hva feilen er, det er vel helt naturlig uten å kalle det stress vel :eek:

Jeg har vel heller aldri nevnt å kutte ut lavkarbo har jeg det? Har kanskje slengt ut en frustrasjonsmelding om at jeg er i ferd med å gi opp, men det er jo bare sånn man sier når man blir litt lei. Jeg vil som sagt bare ha råd og tips hva andre har gjort for å få det til å løsne.

Men OK hvis dette er stress, så er det vel det da. Hadde du lest mitt forrige innlegg ser du at nå har det løsna litt - vil jeg dele hvordan det har skjedd?? Tja kanskje dersom man spør pent :D


#70

Lillemy71 sa for siden:

Takker :D


#71

Flippy sa for siden:

Jeg har vel heller egentlig ikke så mange råd å komme med, men jeg følger med på tråden og legger inn et innlegg her, sånn at jeg abonnerer på den ;)

Selv sto jeg stille i to-tre uker her, men økte litt i karbene og kutta ut ketolyse-tablettene, og har nå gått ned masse siste uka :)


#72

Marianne2 sa for siden:

Jeg vet ikke om dette hjelper, men jeg har begynnt å lage knekkebrød av bare linfrø, vann og litt salt.. Det gjør det lettere å spise frokost og lunch uten så mye karber! Dessuten metter de godt siden frøene " sveller" i magen. Linfrø har jo ingen karber, så da kutter man de få karbene i "brødet" og kan spise litt mer grønnt i stedet!


#73

Lillemy71 sa for siden:

Jeg hadde nok en god del mer karber enn jeg pleier da jeg var i london, uten at jeg datt ut av ketose. Planen er derfor å øke opp dosen av karber, porsjons- og fettkontroll. Er litt usikker på om jeg skal kutte vitamintilskudd, ser det er delte meninger om det men kanskje jeg skal prøve når vektnedgangen er kommet skikkelig i gang igjen.

Har spist alle mulige partystoppere denne uka, men har hatt et veldig kontrollert inntak av mat og fett og gått ned i vekt. Tror heller det er nøkkelen enn at visse matvarer stopper vektnedgang. Det står jo over alt at for mye mat også gir stopp.

Jeg merka at jeg ble blenda av det faktum at nå kan jeg spise ost, fløte, smør og entrecote i lange baner også spiste jeg litt mye i både tide og utide. Ikke alltid like enkelt å følge regelen om "mat når du er sulten, til du er passe mett" når man har noe skikkelig godt på tallerkenen. Blir fort litt mye, dessuten spiller nok hodet (psyken) litt inn i at man føler seg sulten/fyser pga av gamle spisevaner og derfor finner seg en snack som kanskje egentlig ikke er nødvendig. Det henger nok en god del dårlige vaner igjen fra tiden før lavkarbo, som spising/snacking i tide og utide for man hadde lyst på noe godt for det man ikke var tilfreds med maten man fikk.

Selv har jeg måttet jobbe med dette og det tar tid. Ikke bare skal kroppen venne seg til ny mat, men psyken skal venne seg til også. Det er ikke bare å stappe i seg selv om man kutter karber. For meg har det tatt tid og snu på dette men denne uka har jeg endelig klart det og det har gitt resultater. Det har vært tungt ettersom jeg har et ordentlig trøblete forhold til mat. Nå bruker jeg mye tid å si nei til meg selv og tenke nøye gjennom er jeg egentlig sulten eller er det hodet mitt som har lyst på "noe godt"?

Blir nok litt utskeiing i helga pga av GP-fest (fremdeles lavkarbo) men kanskje er det sånne ting min kropp trenger for å jobbe videre :D

God helg, nå skal jeg lage lavkarbo marengs, kakebunn og sjokocookies, slik at jeg har noe dersom fristelsen blir for stor. Og ikke minst til å ta med når jeg blir invitert i kaffeslaberas (og jada jeg veit at man ikke skal ha for mye sånne ting - men litt av og til holder psyken i orden. Cluet er moderasjon og det gjelder egentlig alt ;))


#74

Flippy sa for siden:

Synes du er kjempeflink jeg, Lillemy :klem: Stå på, for dette klarer du!!!

Jeg har egentlig ikke kontroll på hvor mye fett/proteiner jeg spiser - men det er nok nærmere 0 enn 15g om dagen (la inn hva jeg spiste i en annen tråd her).....så nå har jeg innført litt mer karbo - i form av litt feil matvarer, men det har resultert i nedgang etter et par uker på stedet hvil :) Til uka blir det en planlagt sprekk her, jeg har vært i ketose siden 15. april, men til uka skal jeg på storfest og vil unngå ketosefylla, så fra tirsdag skal jeg oppkarbes og starte på ny ketosejakt søndag - sist tok det en dag å komme i ketose, så frykter ikke ;)


#75

Lillemy71 sa for siden:

For min del har det blitt vanskeligere og vanskeligere å komme i ketose for hver gang jeg har hatt sprekk. Torkil skriver faktisk i ketolyseboka at det blir vanskeligere for hver gang man sprekker for kroppen venner seg til dette her. Tenkte bare å nevne det. Vet ikke hvor lenge du har vært på lavkarbo og hvor mange sprekker du har hatt og det er mulig det ikke er noe problem for deg og din kropp.

Lykke til uansett:p


#76

Flippy sa for siden:

Jeg har vært på ketolyse siden 14. april, i ketose fra 15. april og ikke hatt noen sprekker ennå......har testa nesten hver kveld og vært i ketose på hver eneste test :) Så, satser på at en sprekk ikke ødelegger så altfor mye......regner med å pådra meg en del vann, og det skulle vel gå an å få av igjen etterpå :)


#77

Flertall sa for siden:

Interessant å lese alle erfaringene her! Kjenner meg absolutt igjen i veldig mye av det. Tidligere har jeg fulgt Ketolysekuren to ganger, første gang vår 2007, og andre gang vår 2008. Begge gangene hadde jeg hurtig vektnedgang uten problemer (til tross for at jeg ikke tenkte over tilstrekkelig inntak av fett, grønnsaker, vann, vitamintabletter i forhold til anbefalingene). Ung, dum og spontan som jeg var, ble ingen av disse forsøkene starten på en ny livsstil, og ettersom jeg var "ferdig" å gå ned rett før sommerferien begge gangene, røk alt rett på igjen (derav grunnen til at jeg gjorde dette to år på rad, og prøver igjen nå, etter 2,5 år med alt for mye).

Nå er jeg derimot klar for å endre livsstilen! Dvs., det var jeg klar for i begynnelsen av året. Begynte på kuren tidlig i februar, men kom aldri ordentlig i gang før i mars (grunnet mange planlagte anledninger, dermed hyppige sprekker og jeg regnet med at det var derfor vekten stod stille). Da hadde jeg fem uker fram til påske og neste potensielle sprekk (ikke planlagt- men skulle ut, og blir fort noen svake øyeblikk i matveien etter en drink og to for mye). Bestemte meg for å være kjempestreng, kuttet ut koffein, passet nøye på med fett, vann og grønnsaker, tok tran og Ketolysetabletter som "foreskrevet", og sørget for å få nok trim. Er insulinresistent og veldig følsom for karbohydratene, så lå alltid under 15 g daglig. Gikk jeg ned? Nei, heller ørlite granne andre veien. (..og det var garantert ikke muskler! :p) Var forresten i ketose hele veien, i følge stix'ene.

En lengre sprekk på to uker gav meg ytterligere tre kg. Jippi! Begynte igjen for tre uker siden, med nye, strengere regler: Ingen meieriprodukter, ingen nøtter, ingen brøderstatninger, ingen søtstoff, ingen frø, og sist men ikke minst: Mindre mat. Tvang meg selv til å gå en del sulten den første uken, passet selvsagt på at ikke det ble for lite mat heller, men dette så ut til å funke. Nå reguleres alt selv. Har ikke vært flink med vann/grønnsaker/vitaminer disse ukene, ikke fordi jeg ikke har tenkt å være det, men har hatt en knalltøff eksamenstid midt oppi dette, så planleggingen har kommet litt i andre rekke. Har ligget på mellom 5 og 10 g kH om dagen, dette vil selvsagt øke litt når jeg blir flinkere med grønnsaker igjen :) Med tanke på fett regner jeg med å ha fått nok av dette gjennom maten, er ikke så opptatt av hvor mye det er, så lenge det er hovedbestanddelen i kostholdet mitt.

Løy litt over her- har spist litt nøtter to ganger, laget kokospannekaker (dog uten meieriprodukter) en gang og black sunday en gang, selv om jeg delte vekk over halvparten i løpet av de to dagene det tok før den forsvant ;) Pepsi Max har jeg drukket hver dag, heller ingen god vane men er KUN for eksamensmotivasjon! The best part; 6-7 kg ned! Siste rapport fra i dag morges.

Dette ble fryktelig langt og dagbokaktig, men poenget mitt er iallfall at du kanskje kan ta noen dager med lite mat (1000-1200 kalorier, mesteparten fra fett) og se om det hjelper. Jeg valgte faktisk nå å kutte ut frokosten, fordi jeg egentlig ikke er SÅ sulten om morgenen, og hvis jeg spiser frokost er jeg sulten i ett sett, resten av dagen. Måtte litt tilvenning til, men det går helt fint. Videre har jeg funnet ut at jeg er en av de som "misforstår" magen, om jeg har spist meg skikkelig stappmett (noe jeg heldigvis kun har gjort én gang i løpet av disse ukene), kommer noe som ligner på sultfølelse etter ti minutter- kvarter. Det er altså bare magen som jobber med maten, men følelsen ligner litt. Har hørt om dette før, men trodde ikke jeg var en av dem!

...nå kommer dette kanskje litt seint, ser ut som om du allerede har fått ting på gli, så lykke til videre! Kjekt når det endelig løsner :D


#78

Tirill77 sa for siden:

Jeg kjenner meg SÅ godt igjen! Jeg går ikke ned noen ting og jeg følger også "boka" slavisk. jeg tenker som så at det ikke kan være noen vits i dette kostholdet hvis jeg må drikke fett og KUN det for å gå ned i vekt.
Hvis man ikke kan spise ting som linfrø, tomater paprika, nøtter, meieriprodukter selv om man holder seg i ketose( under 20 g karb om dagen) og ikke spiser for mye osv innimellom så er det noe galt. . Kan det være så sunt kosthold da?


#79

Tirill77 sa for siden:

Det samme gjelder meg når det gjelder trening.. Rart at vekta står bom stille?? Har riktig nok bare 6 kg kosmetisk jeg vil bli kvitt, men alikevell..:eek:


Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.