< Tilbake til oversikten

Bokse i ketose?

getting.there sa for siden:

Boksing er for det første en utholdende og eksplosiv sport.
På en vanlig boksetrening går det "i ett" i en og en halv time med
intens styrketrening, intervalltrening og kondisjonstrening.

Tror dere jeg bør ta pause fra boksing under ketose??

Gerd sa for siden:

Hvorfor ta pause?
Prøv heller, og se hvor mye kroppen orker :)

Greddy sa for siden:

Hei, jeg trener karate og der går også mye på utholdenhet og eksplosivitet.
Gerd sier ikke ta pause... så kjør på! De første ukene kommer til å bli et rent helvete, (vel.. det ble for meg :P) Men det blir bedre etter den perioden. Jeg merka at jeg ikke var like kjapp som før med slagene mine, men til gjengjeld holdt jeg mer utover enn 2 min omgang. Trade off'n for meg var sånn ca -10% eksplosivitet mot 3 ganger mer utholdenhet. Jeg skal nok prøve å få inn de resterende 10% med mer trening, somehow.

nellie sa for siden:

Ja.. Du må nok bare prøve et par 3-4-5 ganger og se hva som skjer:)

aliasdictus sa for siden:

Ja, kjør på! Tren og få kroppen i bokseform i ketose, og rapporter om dine erfaringer her inne :D

Jeg er spent på om du vil merke noe tap av punch, bokstavelig talt. Samt om du vil merke noe tap av ytelse på de aller høyeste intensitetene, altså når man normalt må hente glykogen fra musklene iflg teorien.

Hvis du opplever noe av det andre opplever ang trening i ketose, så kan det være bedre utholdenhet, bedre "stayerevne", bedre restitusjon, bedre følelse etter trening, mindre tom etc... Etter en innkjøringsfase vel og merke :D

Lykke til!

lillefixen sa for siden:

Jeg trener kickboxing, og måtte ta pause de første ukene på lavkarbo fordi beina mine føltes som bly.. men nå har jeg levd lavkarbo på ca. ketose-nivå i 1 mnd, og kan trene akkurat som før igjen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.