< Tilbake til oversikten

Skal kutte ut Pepsi max og trenger bare at noen skal si "LYKKE TIL!"

MinMort sa for siden:

HYL!
Jeg har nuh besluttet å kutte ut pepsi max. Jeg drikker ikke dritmye, men det blir vel ca 3 dl dagen, gjerne mer i helgene.
Jeg har sånn ca 6-7 kilo jeg ønsker å kvitte meg med, og da jeg har vært utrolig flink med ALT og ikke har gått ned noe siden uke 2/3 (startet i slutten av feb), så gjenstår egentlig bare å se om dette har noen virkning.
Jeg trener en del og ser jo at kroppen forandrer seg og musklene hardnes til,noe som sikkert er en grunn til manglende vektnedgang, men jeg vil nå ikke ha det uprøvd også skader vel ikke å kutte det ut, uansett?
Ok, cut the crap, JUST WISH ME LUCK!

Myrull sa for siden:

Lykke til! Dette går kjempe bra!

MinMort sa for siden:

Takk ska'ru ha! :)

Pearl75 sa for siden:

Lykke til! You can do it!!! :goodluck:

Catwoman sa for siden:

Klart du klarer det! Go girl:visemuskl

Serenio sa for siden:

Lykke lykke lykke til!!

Fumle sa for siden:

Masse lykke til :heia:

plastbox sa for siden:

Lykke til! Pepsi Max blir en av livets få totalt uskyldige gleder for meg som diabetiker og lavkarber, så stor respekt om du klarer å kutte det ut! Angående vekttap.. bruker du målebånd? Dersom kroppen ikke er vant til å trene legger den forholdsvis raskt på seg muskler i starten, så det er jo godt mulig at du faktisk har mistet noen kg fett i denne perioden. Enkelte forsøk viser til og med at et ketogent kosthold stimulerer endel muskelvekst i starten (hos menn i allefall) selv uten trening, så målebånd er et must!

Lykke til!

Runegutt sa for siden:

Lykke til. Forstår problemet med å kutte lettbrus. PepsiMax, må være den greieste av dem å kutte. Den smaker jo Omo

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Smak og behag. Selv synes jeg Cola Light og Cola Zero smaker Omo. PepsiMax derimot kunne jeg godt drukket hver dag (noe jeg ikke gjør, bare så det er sagt).

Runegutt sa for siden:

Savner gammeldags Tab, uten extra

MinMort sa for siden:

Jeg har egentlig alltid trent ett eller annet, men merker at musklene utvikler seg fortere med lavkarbo.
Jeg merker på klærne at det ikke forsvinner så mye fett, men fettet har blitt hardt, så jeg blir jo fastere og fastere, og det gjør jo ikke noe! :)
Er uansett lysten på å prøve å kutte brusen sånn i det daglige.
Har drukket det fast nå i 15 år, så jeg har sikkert godt av en pause! :)

TAKK FOR ALLE LYKKEØNSKNINGER!

Sivensvans sa for siden:

You go girl!! Har akkurat samme problemet - og, jeg forsøker også å være flink;)

Edle sa for siden:

Lykke til!
Jeg klarte det og jeg var totalt avhengig! Jeg drakk opp i mot 1 liter dagen! Men sluttet tvert og gikk over til Farris i begynnelsen og så mindre og mindre av den også- kry av meg selv! ;))

Vatti sa for siden:

Jeg slenger med meg - fra i morgen. Må drikke opp det vi har her først. Uff, gruer og gruer og gruer.

MinMort sa for siden:

Så bra da! :) Har du merka noen forskjell på noen som helst måte?

MinMort sa for siden:

GOSH:eek: Nå kom jeg til å tenke på at jeg har et brett med herrrrlige,deilige, kalde PM-bokser i kjøleskapet i kjelleren.... OH HOLY MOTHER, de må jeg gi bort eller no, det er jo det beste i VERDEEEEEEEEN!

StegforSteg sa for siden:

Lykke til :heia:

Jeg har gått fra å drikke det 7 dager i uka til kun helg og er fornøyd med det :D

sugarmama sa for siden:

lykke til!drikk masse,masse vann og bonaqua! pepsi max gir deg håndtak rundt magen...... ;( har nettopp sluttet selv ogdet var en aha opplevelse!

MinMort sa for siden:

Det er nettop slike ting jeg vil høre, dvs lese! TELL ME MORE!!!

EmilyB sa for siden:

Masse lykke til fra meg også.

Jeg var også totalt avhengig før jeg kuttet i fjor høst - på den tiden hadde jeg kommet til et nivå i vektnedgangen hvor vekten ikke rikket seg, men etter å ha gått over fra PM til vann ble det fart på vektnedgangen igjen. Gikk vel ned rundt 5 kilo på det i starten - men nå drakk jeg mye Pm også ( sikkert 1 - 1,5 liter daglig).

På den negative siden ( om det kan sies å være negativt) funker det ikke så godt for meg å drikke PM lenger -nå får jeg vondt i hodet av det. Skal jeg kose meg med brus nå, er Solo Super favoritten.

MinMort sa for siden:

Jeg har faktisk merka at jeg får litt vondt i hodet av å drikke det fra tid til annen. FYSJ!
Nei, nå føler jeg meg mange % sikker på at det er dette som skal til for å få fjerne siste rest av fleskefileten. Hehe. TAKK for slike tilbakemeldinger!

Stupedama sa for siden:

HAHAHA! Jeg ler høyt av denne. Jeg er så addicted som man kan bli av PM, så jeg skal heretter minne meg selv på at det smaker OMO.

Jeg har akkurat sluttet å røyke, så jeg skal vente litt med PM-en, men jeg skal kutte - dvs jeg har visst allerede kuttet ned, for jeg har glemt å kjøpe det. You can do it, girl. Og fortell gjerne med fete typer og store bokstaver hvis du begynner å rasle ned i vekt - jeg trenger motivasjon.

RIL sa for siden:

Lykke til!

MinMort sa for siden:

Jeg har akkurat sluttet å røyke, så jeg skal vente litt med PM-en, men jeg skal kutte - dvs jeg har visst allerede kuttet ned, for jeg har glemt å kjøpe det. You can do it, girl. Og fortell gjerne med fete typer og store bokstaver hvis du begynner å rasle ned i vekt - jeg trenger motivasjon

TRO DU MEG! Jeg skal plage dere med stadige oppdateringer, mas og gnål om dette. GLED DERE!

RIL sa for siden:

You can do it!!!!!! :)

Runegutt sa for siden:

you can do it, you can do it

sugarmama sa for siden:

Det som også er litt skummelt også er jo det at barn under 3 år skal IKKE ha PM! Og det er det ikke mange somm vet,heller..... Dette pga blod-hjerne barrieren er mindre motstands dyktige hos små barn en voksne(selv voksne kan få nerveskader) Skummelt? Nei,takke meg til naturens egne søte ting.Vær streng med deg selv så klarer du det!Mye av søtsuget vil også bli borte kanskje? <3

heart sa for siden:

Lykke til!:)
Jeg stoppet opp i vektnedgang, sluttet med pepsi max, og begynte å gå ned igjen med en gang.;)

Det er verdt det!

mamma87 sa for siden:

lykke til :) Har klart meg uten brus i 3mnd nå jeg :)

Edle sa for siden:

Ja, har fått mer normal avføring og er ikke så småsulten hele tiden. Soneterapeuten min sa at svart brus har ph på 1,5- det samme som saltsyre...:rolleyes:

irenee sa for siden:

lykke til, dette går bare bra! Jeg merker at jeg fort kan drikke en liter PM UTEN å bli mindre tørst eller søtsnål.. altså, den trigger tørsten uten å slukke tørst, og trigger søtbehov. Nei bedre med vann med lime i :)

manne sa for siden:

Jeg sluttet tvert en dag... gikk fra å drikke nesten 3 liter om dagen til NULL!

Jeg var rett og slett så sur for at jeg hadde gjort meg avhengig av en så dum ting som en DRIKKE.... og ja, jeg var avhengig. Jeg fikk vondt i hodet osv av å gå for lenge uten å drikke det sorte skvipet.

I løpet av uken begynte kiloene å rase av...og 24 kilo forsvant på litt over 3 mnd'er. Dette er nå over 2 år siden...og kiloene har vært borte siden. :cool:

Nå klarer jeg ikke lenger smaken av det... det smaker pføy!

Lykke til med stoppen!:D

Hoppeguri sa for siden:

Lykke til:-)
Jeg er selv sååå avhengig av Pepsi Max at jeg ikke får sovet på nettene hvis jeg vet det begynner å bli tomt i skapet.. Drikker KUN dette.. Ikke bra i det hele tatt... Har også prøvd å slutte, men akk.... ender opp med en ulidelig hodepine. Skikkelig pingle.. hehe..
Og som en annen sa.. går vekten nedover så skriv det her:-)

MVH

Hoppeguri

tina therese sa for siden:

Ønsker deg masse lykke til!:D
Jeg var super avhengig av pepsi max og tab extra før..
drakk faktisk så mye som 1,5-2,5 liter om dagen...:(
Jeg fikk omgangssyken og når den var over hadde jeg ikke drukket det på fire dager..Jeg benyttet annledningen til å kvitte meg med djevelskapen og har ikke drukket et eneste glass siden:D
Nå koser jeg meg med sprite zero om jeg vil ha brus ellers drikker jeg en del farris og litt fun light saft istede,noen ganger med kulsyret vann fra kulsyremaskinen min!
Om jeg har merket noen forskjell...hmmmmm..vel-egentlig ikke faktisk...
MEN-det er utrolig deilig å ikke være avhengig av noe!!!

Sivensvans sa for siden:

[quote=tina therese;878773]
Nå koser jeg meg med sprite zero om jeg vil ha brus ellers drikker jeg en del farris og litt fun light saft istede,noen ganger med kulsyret vann fra kulsyremaskinen min!
quote]
Har lenge lurt på å anskaffe meg en sånn kullsyremaskin - innbilt meg at det kunne være "redningen" - ettersom jeg også drikker altfor mye cola-light. Er nemlig veldig glad i farris også;) Anbefaler du en slik maskin?

Namba sa for siden:

Lykke til. Håper det løsner på vekta for deg fremover.:)

Biggie Small sa for siden:

Au alt pratet om PM gjorde at jeg fikk lyst på et stort glass med masse isbiter i :eek:

Hvis jeg var 5-10 fra matchvekt og hadde noen måneder på meg ville jeg kjørt en til to testuker der jeg skrev ned alt jeg tar i meg i gram vekt, og så kalkulere ca. antall karber (og kalorier) i helga når man hadde litt bedre tid.

Hvis man så kombinerte det med veiing på bestemt tid hver dag (etter do/i undertøy på morgen el.lign.) så kunne man fått litt mer innsikt i hva kroppen gjør hver dag med maten, og om PM påvirket mer eller mindre.

Legger ved et skjema jeg lagde og hadde på kjøkkenbenken for kjapp notat av dagens måltider :)

mvh BISM

wevi sa for siden:

Synes også pepsi max smaker pføy!!! men cola zero derimot.. ;D æ har drevet og sagt til mæ sjøl at æ kan kose mæ med den colaen. Så det blir vel en boks eller to om dagen.. Men æ trur jammen at æ hiver mæ på bølgen og kutter helt ut! Må bare drikke opp det æ har først.. ;)

ada-emilie sa for siden:

Jeg vil også være med. Er superaddicted og drikker ikke rent vann ever! Jeg liker ikke å være avhengig av noe. Da jeg slutta å røyke for flere år siden erstattet jeg det med te og tyggis. Er avhengig av det nå. Men brus er verst å være avhengig av. Stoler vi ikke på at vi får støttende energi fra egen indre kilde, men tror vi må ha noe utenfor oss stadig vekk? Jeg bruker disse ting for å beskytte min sårbarhet. Det er jeg sikker på. Vi kan ha dette til en støttetråd for de som slutter, en tråd man kan legge inn skremsler om aspartam og ellers gi oppmuntring! Lykke til til de som slutter! Iskaldt vann er usigelig godt egentlig. Vannglass med dugg på. Det er vakkert:)

ada-emilie sa for siden:

Jo mindre leveren må avgifte jo mer kan den bruke kapasiteten sin til å rense ut andre ting som er opphopet i fettet vårt. Jo renere vi blir jo mer vil den kanskje gi slipp på fettet giften er lagret i?

MinMort sa for siden:

Jeg drikker MASSE vann uansett, så det blir ikke noe problem, men Pepsi max har liksom vært en daglig kilde til kos. Tror egentlig det skal gå veldig bra å slutte og blir spent på å se om det skjer noe med vekta.
Jeg skal gifte meg om 3 mnd og er litt ekstra motivert av den grunn, kan du si, selvom jeg ikke blir veldig lei meg hvis det ikke skjer noe.
Har god oversikt over hva jeg spiser, sprekker aldri og har prøvd meg på fjerning av andre såkalte partystoppere, så får vi se om dette er veien. Pepsi max var jo det SISTE jeg ville kutte ut!
Vi får holde sammen og oppdatere etterhvert som skjer no, eller ryker på en smell. Alt etter som...

ada-emilie sa for siden:

Bra. Det blir deilig å slippe den lille skyen av mørk skam jeg har for dette mørket skvipet jeg inntar. Hadde noen observert meg gjennom hele dagen hadde jeg ikke turt å drikke så mye som jeg gjør, så det er bare et spørsmål om tid før jeg må kutte det ut uansett. Du blir en ren brud da!

MinMort sa for siden:

Det er bare å korke igjen skvipet og la det stå til! (Jeg hadde aldri trodd jeg skulle kalle PM skvip!!!) Vi har alle vårt og noe å jobbe med. Jeg slutta å røyke i høst, men har faktisk begynt litt igjen nå etter at jeg begynte på lavkarbo, så SÅ ren er jeg nok dessverre ikke...
Nå tar jeg en ting av gangen også får jeg slutte med røykinga når jeg blir smelt på tjukka.... Hvis jeg blir det da, det vet man jo aldri...

tina therese sa for siden:

[quote=Sivensvans;878780]

Ja jeg kan absolutt annbefale en kullsyremaskin!
Vi bruker vår flere ganger hver dag og barna elsker det de også!
I dag kjøpte jeg fun light med tropisk smak
og vips så ble det til kjempe god tropisk brus!!:D
Den er helt klart redningen for meg!
også er det vel litt miljøvennlig også og ikke bruke farris på flakse:p

Queen of Wands sa for siden:

Håper det går bra. Jeg har måttet kutte ut Cola Zero (som selvsagt er mye bedre ;)). Har gått uten EN dag nå, og må si at jeg savner det ja. Men avhengighet er jo ikke bra, og det tyder vel på at det ikke er noe særlig sunt. Ting man kan bli avhengig av er det jo per def noe muffens med. MEN ser ikke bort fra at jeg kommer til å nyte det en sjelden gang litt lenger fram i tida. :)

Sivensvans sa for siden:

[quote=tina therese;879158]

Aha...! Da er saken biff!;) Jeg fikk faktisk smake på en farris-variant i går da jeg var hos et vennepar med en slik maskin - og, det smakte veldig godt!! Ble overbevist!;) Men, det er jo en del varianter på markedet, hvilken har du?

Turbokula sa for siden:

Masse lykke til!!! :)
Har selv vært en PepsiMax'er (jeg er vel ikke helt borte enda) - men etter å ha gått hjemme sykmeldt bestemte jeg meg for at jeg ikke kunne drikke sååå mye PepsiMax. Derfor ble det byttet ut med FunLight (saft), og drikker brus på helg! Det funker det også (selv om jeg da har fått en forferdelig uvane med at jeg MÅ ha stort glass med saft, sugerør og isbiter....) :)

grenland31 sa for siden:

Jeg skal også slutte med det....

Men er det noen som kjenner til noen dokumentert effekt ifht vekt?

MinMort sa for siden:

Det er jo en og annen som har opplevd å ha gått ned etter å ha sluttet med det, men har ikke funnet mye info om det.
Jeg er dog don forsøkskanin, så får vi se.
Ikke noe biter på denna kroppen, så får vi se om godeste Pepsi Max, eller fraværet av sådan, får fart på sakene.
DET BØR DET ASS!!!!:cool:

MinMort sa for siden:

Jeg har nå levd uten pepsi max siden mandag kveld og det har gått meget bra. Jeg har faktisk ikke savnet det stort enda, men er beredt på det meste.
EN ting som kanskje ikke er fullt så positivt er at jeg veide meg i dag, noe jeg ikke har gjort på et par uker og da hadde jeg plutselig gått OPP 2,5 kg. Jeg tok vakte i hende og kasta den ned i skauen! :cool: Kul jeg ass.

solihjerte sa for siden:

Dette er mitt første innlegg her, begynte på lavkarbo i går. Jeg har vært fullstendig avhengig av pepsi-max, men nok er nok! Jeg har en intens hodepine fra i går, men regner med den går over. Den kommer sikkert som et resultat av nesten null karbohydrater, og ingen pepsi-max.

Jeg savner brusen, eller - jeg savner smaken, er helt rar i munnen nå. Har vært på nattevakt, og er vant til å drikke ca. 1 liter med pepsi-max i løpet av en vakt. Nå er det kun vann og litt farris bris.
Men det går seg sikkert til :),

ada-emilie sa for siden:

Hei. Er det noen av dere som som jeg har fått blodblemme i munnen av kunstig søtning? Jeg tror ihvertfall kunstig søtning er synderen. Luerer på om det er brusen eller tyggisen jeg får blemmer av av og til. Skummelt å tenke på at det kanhende blemmene kanhende dukker opp andre steder i mage-tarm-kanalen også.

Pusemor sa for siden:

Jeg har vært avhengig av pepsi max så lenge jeg husker.. Men nå har jeg begynt å kutte det ut.. Men det er godt å ha det som en belønning i helgen vist du har vært flink hele uken.. Jeg kunne drikke 1-2 flasker dagen:( Men det ble dyrt etterhvert.. Men jeg røyker ikke og drikker alkohol svært svært sjelden.. Jeg er glad det ikke bare er meg som liker pepsi max:)

rebeal sa for siden:

Ah, der fikk JEG en AHA-opplevelse, trodde nemlig at pepsi max var heeelt ok å drikke! :O Da hiver jeg meg på jeg også! Kutte ned på pepsi max! :D Bare i helgene heretter! :D Den nye bonaqua med kullsyre er jo kjempegod, kan vel drikke et glass av den hvis jeg får lyst på noe annet enn vann! :D

MinMort sa for siden:

Nå har det gått ca to uker og det har gått sånn 95% bra. Jeg har drukket kanskje en liter til sammen på denne tiden, men kun to dager. Jeg har kasta vekta til helvete ned i skauen(HELT SANT!!), så jeg vet egentlig ikke hvordan det har gått på den fronten, men det er vel sikkert litt tidlig å si. Uansett har det vært null stress å kutte det ut og det er jeg glad for.
Er det noen av dere andre som har no å melde på denne fronten?

Kasiopeia sa for siden:

Forbasket...hadde akkurat tenkt og ta meg et glass iskald, sprudlende Pepsi Max når jeg leste dette...:eek:

Jeg stod i mot og fant meg en 0,7 l flaske med iskaldt vann i steden!!! :D nå skal jeg tøffe meg litt jeg også:visemuskl...kun brus i helgene...og jeg har vært skikkelig hekta!!! Vi snakker 1-1,5 ltr i løpet av en dag...:rodme: Men det har litt med det å gjøre, at ingen av venninnene mine drikker kaffe, og bare noen liker te...da blir det enklest og servere den der Maxen! Jeg skal prøve nå!!! Virkelig!

-tenker det nye slagordet blir Pepsi EX her i gården...

:engel_ikk

Vi får backe hverandre opp!!!

Runegutt sa for siden:

Drikk kaffen din du, så blir det nok mannfolk av deg og en dag:D:D:D

Flippy sa for siden:

Men, altså, er Fun Light eller andre light-bruser så mye bedre enn Pepsi Max, Cola Zero osv? Og i såfall hvorfor? De er jo søtet med kunstig søtning de og.......

Jeg drikker mellom 1,5 og 3 liter Cola Zero om dagen, drikker ikke noe annet og sånn har det vært i 20 år......hvis jeg skal bytte den ut med noe (ikke vann! vi har dårlig vann i brønnen hjemme, og skal jeg kjøpe drikke, så blir det brus) vil jeg jo ikke bytte den med noe som er like 'skadelig' og smaker vondt......

MAR sa for siden:

Lykke til!
Om det hjelper på kan jeg fortelle deg at jeg drakk ca en halv liter Cola Zero om dagen, men da jeg endelig ble streng med meg selv og bestemte meg for å slutte, var det KUN dag 1 og 2 jeg var plaget av noe form for "sug". Nå er det null problem!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.