Hvor mye er normalt og etterhvert gå ned i vekt i uken?
Er det sånn at karbohydratene i f.eks brokkoli blir "borte" pga fiberinnholdet? At man trekker fiber fra karber..
Jeg er veldig glad i te med en natreen-sukett og en fløteskvett.
Er det for mye hvis jeg får i meg så mye som en dl kremfløte om dagen? Er aldri mere enn det da..
Og hvis jeg f.eks skal lage litt krem, kan jeg løse opp en sukett i litt vann og blande i fløten for å få den søt?
Er det sånn at karbohydratene i f.eks brokkoli blir "borte" pga fiberinnholdet? At man trekker fiber fra karber..
Nei, i Norge er karbene fra fiber allerede trukket fra.
Er det for mye hvis jeg får i meg så mye som en dl kremfløte om dagen? Er aldri mere enn det da..
1 dl fløte er ca 2,5 karber. Du må ta de med inn i regnskapet ditt.
Og hvis jeg f.eks skal lage litt krem, kan jeg løse opp en sukett i litt vann og blande i fløten for å få den søt?
Jada, men prøv uten også. Du vil bli overrasket over hvor søt fløten er etterhvert.
Hvor mye er normalt og etterhvert gå ned i vekt i uken?
Det er individuelt og kommer bl.a an på hvor mye overvekt du har. Jo nærmere normalvekten du kommer, jo vanskeligere kan det bli.
Anbefalt vekttap uansett slankemetode er max ca 1/2 kg i uken, men dette vil variere.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.