< Tilbake til oversikten

Festivalsprekk

Clockwork sa for siden:

Sommeren og festivalsesongen står for tur, vet ikke hvor mange festivalgjengere det er blant oss, men jeg er hvertfall en av dem.

Skal på 2 festivaler i sommer, en 1-dagsfestival og en 4-dagers festival (totalt 1 ukes tur) i August, og jeg VET det kommer til å gå mye i øl og junk, da jeg har vært på denslags turer før. 10-15 halvlitere øl om dagen blir MYE karber, og jeg lurer da litt på hva slags effekt dette vil ha på dietten? Går selvsagt over på lavkarbo igjen med en gang etter utskeielsene.

Har levd på generell lavkarbo siden starten av April (har kjøpt Ketolyse startpakke, men har ikke satt ordentlig igang med kosttilskudd osv, tenkte å "spare" det til vektnedgangen eventuelt stagnerer). Fra Februar til April gikk jeg ned 8 kg (veide i utgangspunktet 106,5) av meg selv, mye pga jeg spiste veldig lite i denne perioden vil jeg tro, og ytterligere 8 kg etter jeg startet på lavkarbo i April. Har gått litt opp og ned de siste dagene, var på 88,9 her om dagen, og oppe i 90,7 igjen idag, antagelig fordi jeg feiret natt til 17. med noen øller :p

Hjelp, råd og info taes imot med stor takk )

Chiquita sa for siden:

Jeg er også en festivaldeltager, men "bare" en helg (Starter fredag formiddag)

Jeg har ingen planer om å bryte ketosen denne helga heller.
Blir å drikke vin, sammt sukkerfri red bull-vodka.
Det er tillatt å grille inne på campingen, så vi pleier å grille, samt ha med wannabe-potetsalat og grønn salat.
Et par mandel-brød og en tube skinkeost, og jeg skal klare meg ei helg.

Nå drikker ikke jeg øl i utgangspunktet da. Men cider har pleid å være min festival-drikk.
Får endre dette i år da. Og jeg tror det skal gå helt strålende!!!

Clockwork sa for siden:

Skjønner, 4-dagers festivalen jeg skal på er innendørs festival, så vi bor på hotell. Var på samme festivalen ifjor, og halve kosen var å sitte i solveggen på hotellet og drikke iskald Grolsch fra flaske mens vi venta på at konsertene skulle starte :) Så ja, planen er å skeie ut litt, hvertfall på alkoholfronten, regner det ikke som noe problem å låne kjøkkenet og mekke lavkarbo mat da, det burde vel ordne seg.

Chiquita sa for siden:

Da ville jeg nytt de ølene (siden de ikke "er til å unngå") ;-)
Ellers ville jeg levd lavkabo, men også lav-fett disse dagene (for å unngå mye karbo og fett sammen)
Og så over på din vanlige lavkarbo igjen så fort du er hjemme igjen

Clockwork sa for siden:

Jepp, det er planen. Nå trenger jeg ikke begynne å drikke øl klokka 12 på formiddagen som jeg gjorde ifjor da, går jo ann å begrense seg littegrann :) Men ja, lite fett er viktig for å unngå radikal vektøkning? Good to know! :D

Ferskenbeinet sa for siden:

det finnes jo flere typer lavkarbo øl, syns de er gode jeg, og ikke særlig ulike "vanlige" lyse øl... men så liker jeg best guinness da
En halvliter lite øl inneholder 5g karbo, mens en halvliter vanlig inneholder 20... om du ganger det med 10 så utgjør det jo en del!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.