< Tilbake til oversikten

Havre/kligrøt

mamma87 sa for siden:

[CENTER]Havregrøt kan også bli mer lavkarbo vennelig.

2ss havregryn/ 2ss kruskakli
3 ss linfrø
1 ts solsikkekjerne
2 ss sesamfrø
1-2 egg
ca 2dl vann
(litt usiker tar alt på øyemål)
Blander alt dette sammen i en skål så koker jeg grøten i microen i noen minutter

Kanel og smør på toppen!

[/CENTER]

R0SA sa for siden:

Takk for super oppskrift! ;)

Tiki sa for siden:

Å fikk lyst på havregrøt. Savner det innimellom som avvbeksling. Håper ikke havregrynene utgjør for mange karber for ketolyse kostholdet. De andre ingrediensene virket jo greie.

Yonah sa for siden:

Ikke ketogen mat, men hvorfor ikke lage fløte/rømmegrøt? Eller mandelgrøt? 2 ss havregryn er jo en del, men for en sjelden gang kanskje? Jeg hadde ikke knerta dagens karbokvote på en porsjon havregrøt..

R0SA sa for siden:

Er det noen som klarer å regne ut hvor mye karber det er i en slik posjon? :)

Gracella sa for siden:

De store havregrynene inneholder vistnok mindre karber enn de små.

Tiki sa for siden:

På lørdag spiste jeg Gerds rømmegrøt ;-) og det smaker veldig deilig innimellom. Men dog, fikk lyst på havregryn til frokost. Litt variasjon etter å ha spist ketogent, med lite brøderstatning, nøtter og frø kunna vært godt. Har spist ketogen kost siden hødten 2009. Men det er jo bare å regne på det. For en gang i blandt så går det sikkert greit ;)

Tiki sa for siden:

Mat på data mente det var 12,6 kh for 2 ss havregryn. Er vel i meste laget da ja.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.