Lilja82 sa for siden:
treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?:o
Lilja82 sa for siden:
treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?:o
Anne sa for siden:
Jeg er ikke sikker på hva slags fiber de bruker på atkins faktisk, men uansett, så er det også viktig å drikke veeeldig mye. Fiber alene hjelper ikke da dette faktisk kan virke mot sin hensikt hvis du ikke samtidig får i deg nok vann.Psylliumfrø tror jeg det heter. Du får det på helsekosten. Spør der hva de har. ..og husk VANN:D
Går du på induksjon?
Jeg er Lindberger og bruker Fiberrik. En om dagen. Det er bare i starten magen blir litt treg. Det normaliserer seg snart.
Lykke til:)
Lilja82 sa for siden:
takk:) jeg begynte i dag på atkins. jeg har drukket masse vann, for det vet jeg at jeg må:)
men hvordan funker lindberg da? effetivt?
HP sa for siden:
Grønnsaker! :snill:
Det eneste fiberet som er biologisk tilgjengelig for oss i henhold til evolusjonsbiolog Iver Mysterrud. Fiber fra korn, er ikke den rette typen for oss ;)
Nille sa for siden:
Hard mage har som regel 3 årsaker:
De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).
Det er viktig å drikke mye vann, men som ved løs mage - ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.
Jeg anbefaler også å spise 1 fiber rik med solsikkefrø om morgenen sammen med frokosten. 3.7 karber pr skive. Atkins skal ha laget sin egen "fiberrik" - men tror ikke den kommer i salg i Norge.
:)
mofe sa for siden:
Fant denne om psylliumfrø;
Nille sa for siden:
Psyllium er bra, bare vær obs på at det trekker fuktighet ut fra tarmen og kan i enkelte tilfelle virke motsatt av hensikten. (Flere på Atkins bruker det når de har løs mage). Men prøv deg frem :) Først med grønnsaker, vann og bevegelse !
elco sa for siden:
Ser du har fått mange gode råd her. Her er ett til, veldig enkelt og anbefalt av Atkins selv, i boka hans - det er linfrø, som du får kjøpt på både helsekost og apoteket. Det går rett gjennom systemet og tas ikke opp i kroppen, altså null karber. Det har kun en hensikt i denne sammenheng, å holde magen igang. Helt ufarlig, kan brukes så lenge du vil/har behov. Jeg har i perioder brukt det selv. Noen bløtlegger linfrøene i vann noen timer først, men det er ikke nødvendig. 3 ts om morgenen sammen med vann i et par dager funker veldig bra for meg.Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.