< Tilbake til oversikten

hvilken diett?

Lilja82 sa for siden:

treg mage, hva gjør du med fiber på atkins?:o

Anne sa for siden:

Jeg er ikke sikker på hva slags fiber de bruker på atkins faktisk, men uansett, så er det også viktig å drikke veeeldig mye. Fiber alene hjelper ikke da dette faktisk kan virke mot sin hensikt hvis du ikke samtidig får i deg nok vann.Psylliumfrø tror jeg det heter. Du får det på helsekosten. Spør der hva de har. ..og husk VANN:D

Går du på induksjon?
Jeg er Lindberger og bruker Fiberrik. En om dagen. Det er bare i starten magen blir litt treg. Det normaliserer seg snart.
Lykke til:)

Lilja82 sa for siden:

takk:) jeg begynte i dag på atkins. jeg har drukket masse vann, for det vet jeg at jeg må:)

men hvordan funker lindberg da? effetivt?

HP sa for siden:

Grønnsaker! :snill:

Det eneste fiberet som er biologisk tilgjengelig for oss i henhold til evolusjonsbiolog Iver Mysterrud. Fiber fra korn, er ikke den rette typen for oss ;)

Nille sa for siden:

Hard mage har som regel 3 årsaker:

• Ikke nok fiber
  • Ikke nok vann
  • Ikke nok trening/bevegelse
    Som regel er det en kombinasjon av de tre.
    Den feilen de fleste gjør er at de ikke spiser nok grønnsaker. Full kvote etter tillatte lista er veldig viktig. Det er en av grunnene til at jeg maser sånn om GRØNNSAKENE ! Og da mener jeg IKKE issalat !

De beste fiberkildene når det gjelder grønnsaker er: Brokkoli, blomkål, asparges, asparges bønner, grønnkål, fennikkel og bok choi (ligner på kinakål).

Det er viktig å drikke mye vann, men som ved løs mage - ikke alt på en gang. Minst 2.5 liter pr dag - spredd utover hele dagen. Det kan også lønne seg å kutte ut koffeinholdige drikker som kaffe, te eller Cola.

Jeg anbefaler også å spise 1 fiber rik med solsikkefrø om morgenen sammen med frokosten. 3.7 karber pr skive. Atkins skal ha laget sin egen "fiberrik" - men tror ikke den kommer i salg i Norge.

:)

Nille sa for siden:

Psyllium er bra, bare vær obs på at det trekker fuktighet ut fra tarmen og kan i enkelte tilfelle virke motsatt av hensikten. (Flere på Atkins bruker det når de har løs mage). Men prøv deg frem :) Først med grønnsaker, vann og bevegelse !

elco sa for siden:

Ser du har fått mange gode råd her. Her er ett til, veldig enkelt og anbefalt av Atkins selv, i boka hans - det er linfrø, som du får kjøpt på både helsekost og apoteket. Det går rett gjennom systemet og tas ikke opp i kroppen, altså null karber. Det har kun en hensikt i denne sammenheng, å holde magen igang. Helt ufarlig, kan brukes så lenge du vil/har behov. Jeg har i perioder brukt det selv. Noen bløtlegger linfrøene i vann noen timer først, men det er ikke nødvendig. 3 ts om morgenen sammen med vann i et par dager funker veldig bra for meg.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.