Jeg lurer på om man kan spise litt baconcrisp hver dag eller må man være forsiktig der og. Jeg greier styre meg for sukkersuget men saltsjuk...lyst på noe salt.Jeg har kjøpt baconcrisp på Rema og synes den er min redning. Når jeg har lyst på noe tyr jeg til baconcrisp....og rødvin i helga .Ja bare ett glass..tåler jo ikke mer.
hilsen en lettere meg:):)
Jeg leste nå akkurat noen andre innlegg og fikk svar på det jeg lurte på...angående baconcrisp.....nemlig saltet...jaha jeg får spare det til helgekosen da, skjønner jeg. Vel, men dette skal jeg fikse...jeg får prøve å finne noe annet og erstatte "lystpånokka" tilstanden min :)) det går jo greit:)
Hei,
Når man er i ketose så kan den ”lystpånokka” være en indikasjon på at man får i seg for lite fett.
…og ja, bacon crisp er salt og det binder vann i kroppen, i tillegg så kan det for enkelte bli litt vel mye proteiner.
Jeg blir ikke overasket faktisk, for i følge utregninger min sønn har foretatt,så kan 1 gram salt lagre 3 ml veske.Så ved inntak av 5 gram salt,så er vi oppe i 1,5 dl veske. Det er jo veldig mye!!
Vel, dette blir helt feil!:eek:
Det går 100ml på en dl, så man må nok spise ganske mange gram salt for å få 1.5 dl!;)
100/3= 33.3 gram salt, faktisk!
I Baconcrisp er det 0.2g karbo og 3.36g salt pr 100g. Du skal altså spise ca en kilo baconcrisp for å binde 1dl vann om din sønns utregning er riktig!:eek:
Øffer (gjennomsiktig liten pose med svor i) og den lille brune posen som heter god gammeldags baconsvor, er 0 karb i begge to, de er på rema.
Bacongull, stor svart pose med tilsatt smak (også på rema) er 2,5 karb i.
Det finnes utallige varianter med bacongull/crisp-etterligninger, som er fulle av karbo.
Den aller beste jeg vet er den gullposen de har på bensinstasjoner(i hvertfall esso her jeg bor) den heter BaconKrisp, og er gullfarget med en gul stripe og røde bokstaver. Der er baconbitene "blåst opp", fluffy. 0,5 karb i... de kan også varmes i ovn, og spises som ribbesvor, veldig godt :)
Kjøpte den brune posen, men den ble litt for "fet" for min del. Smakte rent fett, så da foretrekker jeg Bacongull med mer karbo, men heller mindre mengder:)
Men den du fant på bensinstasjon skal jeg jaggu lete etter:)
Benevningen er nok noe forskjellig fra produsent til produsent, men BACONCRISP er som regel laget på mais og den typen er ikke karbofri. Baconsvor er karbofri, og MAARUD BACONGULL er også tilnærmet karbofri.
BACONSNACKS består i stor del av hvetemel, vegetabilsk olje og krydder og er laget for å etterligne baconsvor. Det er denne typen vi finner på kino, sirkus og tivoli.
Les på pakken før du kjøper noe. Noen av de billigpakkene har ikke innholdsfortegnelse. Like greit å styre unna dem. Øfferen baconsvor, maarud baconsvor og maarud bacongull er your best bet, for de er karbofrie. Det er ikke dermed sagt at det er verken sunt eller at man kan lange innpå ubegrensa mengder:D
Arrester i vei, men googler du baconsnacks kommer det opp hva det er de lager kinovarianten av ;)
SOm jeg sier, benevningen er noe løs og derfor bør man lese på pakken før man spiser, ikke bare kjøpe noe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.