< Tilbake til oversikten

Trenger hjelp til å finne ketogenvennlige matvarer

Olli123 sa for siden:

Da er jeg godt i gang med ketogen-dietten min. Jeg har levd på lavkarbo i flere måneder, men jeg må si jeg trives langt bedre i ketose så jeg har derfor nå bestemt meg å være i ketose i lengere tid. Problemet mitt er at jeg ikke finner matvarer jeg kan spise. Så vidt jeg vet bør jeg holde meg under 20-40 karbohydrater hver dag, men dette er vanskelig. Jeg har spist mye taco før jeg startet på den ketogene dietten og håpet å kunne spise i hvert fall èn taco om dagen, men tittet jeg nærmere på ingrediensene finner jeg karbohydrater både her og der, bare tacokrydderet er 50% karbohydrater. Videre kikket jeg på vanlige ostepølser og jaggu er det ikke karbohydrater der også, tre slike pølser (ca 600kcal) inneholder 20 karbohydrater. Videre ser jeg på kjøttkaker, men jeg slipper ikke unna her heller, 10.4g karbohydrater pr. 100g.

Det eneste jeg kan spise ser det ut til er ren kjøttdeig og egg, og jeg er virkelig ikke glad i egg. Kan noen hjelpe meg her?

Yonah sa for siden:

Nå er jo hverken ostepølser eller ferdige kjøttkaker spesielt lavkarbo..

Tacokrydder blander du selv( det ligger oppskrift her på forumet), kjøttkaker lager du selv med akkurat det krydderet du selv vil ha, på rema finner du noen slag pølser med 1g eller mindre med karber( hot link, bratwürst og noen kyllingpølser).

Matvarer for ketogen kost: Rent kjøtt, fugl fisk, grønnsaker som veks over jorden og fete mjølkeprodukter( og cottage cheese): som fløte, rømme og SMØR.

arnakristin sa for siden:

Du kan spise alt av reint kjøtt, fisk og skalldyr og grønnsaker som vokser over jorden + litt løk og ikke mais. …og som Imse sier det finnes pølser på markedet med lavt kh innhold. I og med at samfunnet ikke er tilrettelagt for oss lavkarbere så blir det til at en må lage maten selv fra bunnen av.
Hindu takokrydder skal være uten kh, ellers så finner oppskrift på hjemmelaget Tacokrydder her, jeg pleier å lage en stor porsjon så jeg har en stund.

Litt inspirasjon:
Handleliste startere

Kitt sa for siden:

Alle Gerds oppskrifter er ketose- vennelige!:D

Klikk på bildene, så kommer de lekreste oppskrifter frem!:sikle:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.