Drømmeren sa for siden:
Hvor mye fett bør vi ha pr dag? og hvor mye karbo kan en ha pr dag uten å dette ut av ketosen?
Drømmeren sa for siden:
Hvor mye fett bør vi ha pr dag? og hvor mye karbo kan en ha pr dag uten å dette ut av ketosen?
Greddy sa for siden:
Jeg tror det er ingen grense på antall gram fett. Noen sier du bør spiser 1g pr kilokroppsvekt protein, mens resten må dekkes av fett. Du spiser til du blir mett og ikke mer.
Du kan begynne med 15g kh om dagen, så stige 5g pr uke etterhvert og se om du er fortsatt i ketose. Denne grensen er forskjellig fra person til person.
For min del så variere andelen av fett og proteiner, noen dager spiser jeg mest proteiner mens andre dager spiser jeg mer fett. Og dette varieres pga variasjoner på smak av mat.
Borghild sa for siden:
Fett? Nei det vet ikke jeg, tenker aldri på det egentlig. Men jeg "ramler" ut av ketose alllerede ved 11-12 gr karbo, mens andre kan tåle både 40 og 50 gr. kanskje enda høyere. Så det er veldig individuelt. :)
Må nesten prøve seg litt fram.
Drømmeren sa for siden:
Takk for svar:)
Kitt sa for siden:
Som de sier, antall karber er svært individuelt!
Når det gjelder fett, er det en litt annen sak. 50 til 80% av energien du får i deg skal komme fra fett, så da er det bare å begynne å regne!;)
Hint:
1g karber= 4kcal
1g protein= 4kcal
1g fett= 9kcal
Namba sa for siden:
Noen her inne sier at man skal spise rundt 150-200 gram fett hver dag, men det spørs jo på mengden mat du spiser.
Kitt sa for siden:
Mengden mat og hvilken %- sats du vil ligge på.:D Jeg har fått kjeft for å bruke disse tallene her inne, så jeg har moderert meg litt!:p
Men for mange er det en passe mengde!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.