< Tilbake til oversikten

Jeg er ikke lenger kronisk syk

raskall sa for siden:

Fra norsk wikipedia: "I Norge i dag er personer med en BMI på over 40, eller 35+ tilleggs problemer definert som kronisk syke."

Diabetesen min er borte og jeg har ingen tilleggsproblemer for overvekten. I dag viste vekta 130.8 kilo. Det betyr at jeg nå har en BMI på 39.9. Jeg er altså ikke sykelig overvektig lenger. Jeg er nå bare kraftig overvektig.

Dette har vært mitt første store delmål og nå er det nådd. Jeg er glad i dag og skal feire med 5-6 mil på min nye, fine Racer-sykkel.

glizer fra øre til øre nå

Linn H sa for siden:

:heia: fantastisk!

raskall sa for siden:

Buhu!!! Jeg får ikke oppdatert tickeren min.

Iset sa for siden:

Helt fantastisk, bøyer meg i støvet!! :heia:

ThereseA sa for siden:

det er helt fantastisk... du føler deg vel kjempebra nå :)

Borghild sa for siden:

Super bra. Det står det virkelig respekt av. :D Gratulere med ny sykkel :p

Minni1 sa for siden:

:heia:

Myrull sa for siden:

Gratulerer!! :heia::heia:

Vettel sa for siden:

Gratulerer så masse, må være en herrrrrlig følelse!! :klem:

:heia:

Flippy sa for siden:

Gratulerer så masse :heia:

raskall sa for siden:

Takk, alle sammen. Dette føles helt fantastisk, ja. Feiringen på sykkelen er nå over og jeg gyver nå på mot neste mål, som er mye nærmere. Om 5.8 kilo er jeg lett nok til å kunne ta MR av knærne mine. Skal bli interessant å se om knærne er permanent skadet eller om de kan fikses.

Lemen sa for siden:

Grattis med kjempebra resultat! D

Er det en øvre vektgrense for å ta MR?! Jeg har iallfall tatt MR av skuldre/ nakke når jeg har veid mer enn 125 kg...

raskall sa for siden:

Jeg har i hvertfall blitt fortalt at det er en grense på 125 kilo. Men det er noen år siden. Kan hende ting har endret seg litt. Skal snakke med legen om det neste gang. :)

Ellers så utvidet jeg feiringen med å kjøpe meg to nye bukser i dag. Størrelse 42/32. :) For et halvt år siden kjøpte jeg ei bukse i størrelse 56/32 og den satt like stramt som dagens nyinnkjøpte. :) Buksene mine har dermed blitt 14 tommer, dvs 35 cm, mindre. :)

Er bare et kjempestort glis i dag, jeg.

Lemen sa for siden:

Er over 2 år siden jeg tok mr, ble ikke spurt om vekt i det hele tatt jeg. :confused:

raskall sa for siden:

Hmm.. kanskje jeg har gått unødig lenge med vondt i knærne? Jaja. De hemmer meg ikke veldig mye. Håper bare ikke de er permanent skadet. Men sannsynligheten er vel stor for at de er det.

Lemen sa for siden:

Nå skal jeg ikke ødelegge tråden din mer, håper at knærne dine blir bedre! :)

Kitt sa for siden:

På Martina Hansen Hospital i Bærum har de MR som bare tar selve ekstremiteten. Ingen vekt- grense på den, da man jo sitter på en stol og stikker benet inn i maskinen. Deilig å slippe alt bråket også!:p
Den store MR- maskinen, derimot, har vekt- grense fordi det er så trangt inni der og fordi skyvebordet ikke tåler mer enn så og så mange kilo!:rolleyes:

Er mange "lystige" historier om folk som har sittet fast og andre om folk som har måttet ty til MR- maskiner beregnet på hester for å få tatt bilder av sitt indre!

Ellers utrolig bra jobbet, Raskall!:heia:
(Ikke fullt så kult for meg å lese, da jeg brått har nok en kronisk sykdomstilstand:o)

Mille32 sa for siden:

Gratulerer :-)))):)

Ana sa for siden:

Gratulerer, så flott!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.