< Tilbake til oversikten

Panert fisk med panerte grønnsaker - (Bilder)

Shrinking Line sa for siden:

Snakk om snadder middag. Serveres med chilismør og Creme Fraiche
Ingredienser

• Fisk (du velger selv, jeg brukte hvit)
  • Blomkål
  • Brokkoli
  • Egg
  • Parmesan
  • Baconcrisp
  • Chilismør (vanlig smør blandet med sambal oelek(eller annet smør etter eget ønske) )
  • Creme Fraiche
  • Smør

Jeg brukte 2 egg som jeg blandet og hadde i en flat form. Blandet så sammen Parmesan og knust baconcrisp. Grønnsakene skar jeg på langs, så jeg fikk dem så flate som mulig.
Hver eneste del dyppet jeg først i egg og så i ost/baconcrisp blandingen før jeg la det i panna som hadde en del smør i seg.
[CENTER]

Flate grønnsaker

Dyppet i egg

[/CENTER]
[CENTER]

Blomkål paneres
[/CENTER]

[CENTER]

Stekes i smør
[/CENTER]

[CENTER]
Serveres med chilismør og CF[/CENTER]

Det var bare så utrolig snadder. Største stykke er fisken, andre er blomkål. Er kanskje litt mye med alt panert på en gang, men siden jeg drev og panerte fisken så ville jeg prøve. Utrolig snadder og skal helt klart prøves igjen. Jeg stekte nok til 2 porsjoner, er spent på hvordan det blir å varmes opp.

Trulte67 sa for siden:

OJOJOJ, dette må prøves!!! Takk!

Furine sa for siden:

Åh, dette såg godt ut! Takk for ide, Odinzee!
Eg har berre litt problem med å få tak i salt baconcrisp her... Har berre funne med bbq-smak så langt.. :(

Furine, jeg bruker bare den med BBQ smak.

Furine sa for siden:

Aha, ja! Ok, og det fungerer greit? Pakkane er miniminimini også, så det vil nok gå med ein pakke eller 4 for ein middag. Takk for tipset!

Fungerer kjempe bra. Jeg kjøper mine i asiatisk butikk, importert fra Danmark faktisk. Store poser.

Furine sa for siden:

Aha, kanskje chingchongen her også har noko slikt? Hm.. Verdt å sjekke ut! Er litt styr å få folk til å ta med frå Norge heile tida. Hm.. Eine kollegaen min er dansk, og skal til Danmark på ferie i sommar, med bil... Hm... Kanskje ein skal utnytte det!:kul:

Ta en titt. Jeg har og funnet i vanlig matbutikk ved en tilfeldighet her om dagen. Litt anderledes, men er baconcrisp. Men håper du finner det der.

Ikke dumt det. Litt lettere når man har bil.

Yonah sa for siden:

Å, men det er da mye bedre enn den med bare salt til panering;) Nå vet jeg ikke hvordan den smaker i forhold til maarud sin bacongull, men den er veldig god å panere i. Jeg spiser den ikke som snacks, kjøper kun til panering;)

Yonah sa for siden:

Panert fisk er kjempegodt! Spiser ofte panert sei jeg, veksler mellom å bruke bacongull og en blanding av kli og glutenmel. Begge deler er godt:D

Furine sa for siden:

Har kjøpt inn nokre pakkar med bbq-porkrinds i dag, skal teste å panere litt i helga! Laga kyllingvengjer ein gong med salt versjon, og det va fyse godt!

Anarko sa for siden:

Hvor kjøper dere baconcrips med bbq-smak? Må prøves!

Furine sa for siden:

På matbutikken - altså her i Belgia. Einaste sort eg finn her nede. Men eg vil tru at Maarud sin med kryddersmak kan brukast.

Hadde dette her om dagen, var lenge siden sist. Utrolig snadder.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.