< Tilbake til oversikten

Føler meg helt elendig - spiser for lite?

stormfull sa for siden:

Jeg er helt fersk i gamet her og har ikke rukket å lese alt som er, fant ut at det kanskje ble tidsbesparende å spørre istedet :p

1. Er det sånn å forstå at hvis man får i seg OVER 20g karbo hver dag så vil ikke stixene ha utslag ?

2. jeg har ikke spist karbo - så og si hvertfall - siden aøndag / mandag. Nå er jeg plaget med hodepine og diare :S Leste at det selvsagt kan skyldes mer fett i kosten og at det blir hardt for magen ? ? ? ? ? ? Normalt i begynnelsen ? ?

3. Hva skjer hvis jeg får i meg for lite fett i kosten nå ? ? Ble litt bekymret for at jeg kanskje spiser FOR lite om dagen, og det vil vel fucke hele forbrenningen ? ? ?

Takknemmelig for alle svar.

Yonah sa for siden:

For det første: Hvordan i all vide verden skal vi kunne fortelle om du spiser for lite når du ikke sier et ord om hva og hvor mye du har spist og vekt/lengde?

oen får ikke utslag om de spiser over 15g karbo og andre får utslag til opp til 50g. Jeg vil si at det viktigste er vektnedgang og ikke om tissepinnen blir mørk lilla( og ble den det har du kanskje ikke drukket nok).

arnakristin sa for siden:

Hei,
Ketogene dietter anbefaler 15/20 kh pr dag da de aller, aller fleste vil være i ketose på dette kh nivået. Som Imse også sier så kan enkelte være i ketose opp mot 50 kh pr dag. Når det er sagt så er ikke ketose ensbetydende med vektnedgang, noen opplever at de må gå litt ned mens andre må litt opp i kh pr dag.
Det er ikke unormalt å føle ubehag ved overgangen fra høy- til lavkarbo, kroppen får abstinenser, for de fleste dreier det seg om noen dager mens noen få opplever ubehag i opptil 2 uker.
For lite fett kan gjøre deg slapp, når du kutter kh så må energien komme fra fett. De to vanligste nybegynner feilene er for lite fett og for lite vann.
Når det gjelder måling med stiks så skal det foretas på kvelden minst 2 timer etter siste måltid. Enhver fargeendring på stiksen indikerer at man er i ketose, det finnes ikke grader av ketose, den mørkeste fargen kan være en indikasjon på at man drikker for lite vann.
Et fint sted å starte å lese er her:
Til alle nybegynnere på lavkarbo… forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.