Daizy sa for siden:
Hei! :)
Jeg bare lurer... er det noen begrensninger på hvor lenge man kan være i ketose i strekk? Eller, er det ikke bra å være for lenge i strekk? Eller har det ingenting å si??? :confused:
Daizy sa for siden:
Hei! :)
Jeg bare lurer... er det noen begrensninger på hvor lenge man kan være i ketose i strekk? Eller, er det ikke bra å være for lenge i strekk? Eller har det ingenting å si??? :confused:
sommerfugl sa for siden:
mener jeg har hørt at man kan være i ketose i opptil 6 mnd, men høres litt lenge ut, noen andre?
aveline sa for siden:
Hei dere!*
Jeg får svare etter beste evne, og hva jeg tror jeg har fått med meg.
Jeg mener at Nille f.eks. har vært Atkinser i flere år, men om det er sammenhengende vet jeg faktisk ikke.
Det eneste jeg har sett av fraråding her inne, er når man ammer.
Men, jeg vil råde til en lege-konsultasjon over tid*
donjuanwannabe sa for siden:
Det er ikke farlig å være i ketose, og dermed er det heller ikke farlig over tid. Jeg har selv vært i ketose i lang tid (siden juli 2003, men selvfølgelig med noen pauser imellom når jeg ikke har klart å følge dietten til punkt og prikke).
Gamla sa for siden:
Ja, du kan være i ketose sammenhengende helt til du har nådd den vekten du ønsker,- men først etter at du har kommet gradevis opp i maks karbohydratmengde. (Tror ikke det er lurt å gå mer enn 14 dager på bare 20 g., men ser at Katalysekuren sier noe annet). Max mengde varierer fra person til person,- noen kan gå helt opp til 60 g. og fortsatt være i ketose.
Når en er har nådd sitt endelige mål går en over til vedlikeholdskosten. Dette er også lavkarbo. Så lenge man da ikke legger på seg eller føler sult , skal en ikke bry seg om en er i ketose eller ikke. En følger Atkinsprinsippet i alle fall, og bør fortsette med det resten av livet.
PS.. Selvfølgelig alltid lurt å ta legesjekk med jevne mellomrom.
Musti sa for siden:
Må bare innom å si at jeg har vært i ketose siden førsten på juli ... ligger på ca. 20 kh om dagen,- og jeg lider ingen nød.
Frisk som en fisk, trener, er ikke slapp og har det kjempebra!
Tror det er viktig å lytte til signalene kroppen din gir deg jeg. Blir du slapp og sliten så får du for lite næring f.eks.
Etter mye prøving og feiling så har jeg lært meg at det er viktig å få i seg nok og varierte grønnsaker (håper Nille sitter når hun leser dette ;) ) når en er i ketose.
Dessuten så mener jeg også at jeg leste i boka til Atkins at det ikke er noe limit for hvor lenge du kan være i ketose :rolleyes:
Skriver inn et kapittel fra Ketolyseboka:
[center]Hvor lenge skal jeg være på ketolysekur?[/center]
[color=blue][/color]
Hvor lenge du skal være på ketolysekuren er avhengig av hvor mange kilo du trenger å bli kvitt. Du trenger ikke være redd for å følge kuren i 3-6 mnd., det medfører ikke noen helserisiko. Etter 6 mnd. bør du be fastlegen sjekke kolesterolverdiene dine. Nyre- og leverfunksjonen bør sjekkes hver 3 mnd. Mange av mine pasienter har vært på ketolysekur i nærmere et år uten ubehag eller påviselig helseskade. Det er verdt å huske på at den samlede helserisikoen hele tiden reduseres i løpet av kuren, på grunn av det vedvarende vekttapet. Sukkersyken forsvinner, kolesterolverdiene bedres, blodtrykket senkes og du mosjonerer daglig. (Dr. Torkil P. Andersen)
Daizy sa for siden:
Meget oppløftende :) Har vært i ketose litt over 2 mnd nå (i strekk) og skal til legen neste uke og få tatt blodprøver bare sånn in case!
Da må jeg fortsette å være flink pike framover da... ;) siden jeg ikke mååå ut av ketose med det første!
Nille sa for siden:
Flott svar Musti !! Også
[center]JA, JEG LESTE DET !:D [/center]
[center]flink jente er du !! [/center]
[center] [/center]
[center]:D :) :D :) :D :) :D [/center]
Det gleder et "Atkins-hjerte" !!
:klem:
Musti sa for siden:
:rodme::love: :klem:
Daizy sa for siden:
:ja: JA... veeeldig stolt av meg selv :D
Flott at flere synes jeg er flink, hehe:klem:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.