kan jeg med god samvittighet spise f.eks:
Omelett med 2 egg , picknik skinke på boks , en skvett fløte , vann og pepper . og ha en pakke bacon til frokost?
OG
Evt det samme til lunch?
Eller er det for mye fett , karbo eller kolesterol?
Orker du så mye både til frokost og lunch?? Du skal spise ca 15-20 g karbo om dagen. Om du ikke trener så mye så skal du ha ca ett gram proteiner pr kilo kroppsvekt. 150-200 g fett. Da kan du regne ut! :)
Blir fort mye proteiner hvertfall om du spiser 4 egg og to pakker bacon først på dagen. Da har du ikke mye å gå på resten av dagen. Last ned f.eks mat på data og legg inn maten din der. ;)
Om du laster ned mat på data så regner det ut for deg! :) Google mat på data og last ned. Jeg er heller ikke noe flink til å regne ut sånne ting. Drikker du mye vann? Du skal jo drikke hvertfall 2,5-3 liter vann om dagen. Det fyller jo opp en del i magen også. Jeg starter dage med å drikke hvertfall en halvliter sånn at jeg kommer i gang. :) Bør spise en del grønnsaker også da. ;) Det meste av karbohydrater skal komme fra grønnsaker (blomkål, brokkoli, squash, purre, salat osv). Du kan spise veldig mye av det for å fylle opp kvoten altså.
Jeg ville spist egg og bacon og så grønnsaker til jeg ikke orket mer. Erstattet skinka med grønnsaker altså. Og så kan du ta skinke i neste måltid istedetfor bacon, og grønnsaker med kaldpresset olje over f.eks.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.