Det er ikke uvanlig i en overgang, nei! Det går som regel over. Pass på å få i deg nok grønt (ikke bare salat) så blir magen litt fastere. I mellomtiden kan du jo ta Immodium eller Fiberhusk/psylliumsfrø.
Ja, det er normalt. Den forste vektnedgangen pa lavkarbo er vann, og det kommer ut av kroppen de vanlige veiene. Overgang til nytt kosthold og ikke minst mer fettspising forer gjerne til diare. Dette gar vanligvis ganske raskt over, men noen er lose i magen lenge.
Husk å drikke nok vann, få i deg rikelig med grønnsaker som inneholder magnesium, drikk mineralvann, etc. Litt "smidigere" avføring er helt normalt, men jeg tenker at hvis du har skikkelig diarè med luft/magesmerter, vil jeg kanskje tro det er kjøttdeigen som er synderen...? (Me no ekspert, bare antyder)
Jeg merket også at jeg måtte på do litt flere ganger de to-tre første dagene, og magen gav fra seg mye rare lyder :p
Eh, beklager, jeg kommer med feilinformasjon: ( få i deg rikelig med grønnsaker som inneholder magnesium ) Jeg lurer på om ikke magnesium virker avførende... Så beklager :p
En kaffe eller eggemelk på tom mage om morran funker på meg hvertfall! ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.