< Tilbake til oversikten

Ketosticks

Vela sa for siden:

Noen som har prøvd dem? Hva forteller de meg? Skal det være lyst eller mørk når jeg er i ketose?

Tenkte bare jeg kunne prøve en sånn stick hvis det forteller meg at jeg er i ketose, men jeg har munnen full av metallsmak og har hatt kvalme og hodepine i mange dager, så jeg tipper det er "abstinenser".
Kaffen smaker ikke godt lengre engang, jeg som er sånn kaffekjerring, men mye god te og få. :)
Startet med spisdegslank.no lavkarbodiett bare for en uke siden og er litt spent på om jeg får det til.

Kitt sa for siden:

Stiksen endrer farge om du er i ketose. Alle fargeforandringer betyr ketose, det finnes liksom ikke grader av ketose, like lite som man kan være litt i ketose! Veldig mørk farge kan bety at man drikker for lite!

Finnes dog noen feilkilder, som feks svangerskap.:p

Ellers er som du sier, tegnene klare. Du er definitivt i ketose med de symptomene!:D

Vela sa for siden:

Jippi. Takk Kitt. Nå leser jeg bare masse her for å sette meg inn i nytt kosthold. Har fibromyalgi og er veldig lei av å være syk. Nuh skal kosten gjøre meg frisk, skal bare litt ned i vekt først.

Kitt sa for siden:

Å, velkommen i klubben eller hva man nå sier!:p
Har også fibromyalgi og har vært utenfor jobb i 4 år. Desverre opplever jeg ingen bedring av fm'en uansett hva/hvordan jeg spiser! Det eneste er at jeg sover litt bedre når jeg er i ketose!:)
Håper det virker for deg, da!:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.