Jeg trives godt på ketolyse, men yaiks så fettete kjøkkenet blir. :( Den keramiske toppen må renses oftere enn før merker jeg, for den blir ikke ren av å bare vaskes med zalo. Det er litt ekkelt med alt fettet som spruter utover.
enig med du i det ja:p Jeg skrubber og vasker på det kjøkkene hele veien og golvet er jo konstant seigt :eek: Tror jeg skal begynne å bake mer i ovnen en å pannesteike, også heller tømme litt fett over etterpå :D
Pleier å blande smør med olje når jeg steiker, spruter mye, mye mindre!:D
Har også et "stekehåndkle" som jeg legger på gulvet før jeg starter, da slipper man fettgulv:)
Når jeg steker mat, pleier jeg å bruke sånn steke lokk, en sånn lokk med sil, som gjør at du ikke dampkoker maten på pannen.
lokket hindrer at all fett sprutingen fyker overalt på komfyren. Jeg pleier også ha en våt klut ved siden av slik jeg kan tørke av fettet av mens den ennå er flytende, de gangene jeg må snu kjøttet.
Vel, lokket må være større enn pannen, slik at lokket dekker hele pannen :P
Gjør ingenting om lokket er for stor for pannen og sitter litt ut fra kanten. Jeg skjønner at det spruter over, hvis lokket er mindre enn pannen.
Min svigermor steiker bacon i mikroen... Blir sprøtt og godt. Ekkelt med en mikro full i fett da, men det bli jo kun fett inn i den, og ikke ut over alt.
Koteletter og diverse, går i ovnen om vi ikke griller.
Jeg bruker kun jif skurekrem når jeg vasker benkene og den kiramiske toppen, for da går det MYE kjappere å vaske synst jeg. Risten til ventilatoren, får seg en dusj med avfetter for bil, og vips er det nett som ny =)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.