Hei! :cool:
Jeg leser ganske mye her på forumet (skriver mindre), og har registrert at det er veldig lite populært å forholde seg til kcal ut, kcal inn-ideen om vektnedgang. Dessverre har jeg det sånn at jeg er helt nødt til å ligge svært lavt i kaloriinntak for å gå noe ned i det hele tatt.
Hvis ikke jeg passer svært godt på hvor mye fett jeg får i meg når jeg spiser lavkarbo, står jeg stille eller går opp i vekt.
Best effekt har jeg absolutt hatt av å spise svært lavkaro og samtidig fettfattig. Kan jeg fortsette med det frem til jeg har oppnådd ønsket vekt, og deretter vedlikeholde med generell lavkarbo, eller vil det være uheldig for helsa?
Hei Trio,
er litt nyskjerrig på hvor lenge du har holdt på? Har selv problemer med å gå ned og holde vekta på lavkarbo etter de vanlige 3-4 kg ned først, nå er jeg på vei opp igjen ser jeg og har tenkt tanken på å gi opp ikke bare en gang... Men for min del er det snakk om bare tre måneder, og jeg har god tid og tror innerst inne at dette her er veien for meg uansett. Å miste vekta i en fei på en kalorifattig diet (det blir jo i så fall det da?) er ikke noe i lengden, det vet jeg, det kommer på igjen senere. Jeg har det så bra med maten min, kroppen min blomstrer, at jeg lar det være og lar den bestemme selv, en good stund til. Den har hatt det veldig ille i mange år, så den får nå lov til å ta seg opp. :D
Hei!
Jeg har holdt på siden august 09, gikk ned alle kiloene i løpet av de tre første månedene (med lavkarbo og lavkalori), og har siden forsøkt meg på høyere kaloriinntak - men har ikke lykkes i å gå ned noe mer :( Og nå er det jo straks sommer! Har for så vidt spist lavkalori stort sett hele mitt "bevisste" liv, uten å gå ned noe som helst - så jeg er uansett en ihuga lavkarbo-tilhenger! :)
Bare tenker at dette kanskje gjelder flere enn meg - at kaloriinntaket lett kan bli for høyt for å gå ned i vekt på diverse lavkarbodietter...?
Da burde du kanskje følge South Beach? Der er det også fokus på at man ikke skal spise for mye fett :) Men noe energi må man jo få i seg løpet av dagen ;)
Ja, har jo vurdert det, men i grunnen vil jeg helst bare finne ut hva som fungerer best for meg selv uten å holde meg strengt til et "regime." Det krever jo endel kunnskap naturligvis, så jeg har brukt mye tid på å lese meg opp det siste året, har bygget opp en ganske anselig boksamling etter hvert :).
Hvis jeg fortsatt ikke kommer noen vei i løpet av sommeren, kaster jeg meg kanskje på SB jeg òg! :cool: (Men - jeg har ingen SB-bok :eek:)
Når man nærmer seg mål må man spise mindre. Noen spiser mindre fordi de følger mettehetssignaler, andre vil ha mer kontroll.Det er jo mindre kropp å fore.
Jeg leste igår at Skaldemann hadde skrevet at han gikk ned ved å kutte ned på protein, og ikke som du, fett, når han sto fast.
Jeg må telle jeg også,fordi jeg er slank. Prøver nå å kutte ned på protein og legge til mer fett fordi jeg får i meg bare 20 gram fett, men får se. Jeg er vant til å spise mye og må bli vant til å spise mindre måltider, mindre volum og mer næringstett.
Som du selv sier, å "spise mindre" kan innebære mange forskjellige ting.
I mitt tilfelle er det få kalorier + lavkarbo som fungerer, det har jeg innsett etter åtte måneder med forsøk på lavkarbo m mer fett og dermed flere kalorier.
Hvordan spiser du i løpet av en vanlig dag? (hvis jeg kan få spørre om det?:))
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.