Jeg skal prøve meg på en melkeproduktfri Suksesskake.
Har kjøpt inn soyafløte som jeg skal bruke i den gule kremmen, meeen jeg hadde glemt at det egentlig skal være smør i den også :(
[color=#000080][/color]
Noe som har forslag til hva jeg kan bruke i stedenfor?
Har ikke Cocosa i hus f.eks., men hva med kokosfett? :confused:
[color=#000080][/color]
Blæh, skulle jo prøve den i dag, for å se o jeg kan lage den til 17.mai...
Kan du bruke "klarnet smør" eller er ikke det nok? En kollega av meg er laktoseintolerant, men kan allikevel bruke klarnet meierismør. Ellers finnes det vel laktosefritt smør/margarin. Men du skulle kanskje ha det i dag ja....:confused:
Neeei, jeg vet ikke helt, jeg Lillemy... :veitikke:
Muuulig lillegutt er allergisk mot melk, så jeg har fått totalforbud mot melkeprodukter i 2 mnd :rolleyes:
Siden jeg ammer, altså ;)
Så litt etter smør på obs'en i dag, men så sikkert ikke godt nok.
Fant melkefri melk og fløte osv, da!
Så fant jeg vaniljepudding som jeg bare måtte kjøpe....:o
Oi nei da forstår jeg at du skal være forsiktig, er liksom cocosaen som gjenstår. Det finnes jo en nettside som heter UtenMelk, der er det både oppskrifter og matvaretabeller, så kanskje du kan finne hjelp der.
Har en venninne som ikke skal ha melkeprodukter og hun bruker havremelk - det er skikkelig godt men går dessverre ikke overens med lavkarbo. Ser du er "fedonish" som du sier så kanskje du kan ha noe av det, men det finnse nok ikke melkefritt smør - da blir det vel margarin:eek:
Heisann, det er kanskje et dumt spørsmål, men jeg har ikke helt fått tak i dette enda. Jeg var i Ketose en periode og gikk ned ca 6 kg, men så stoppet det opp i flere uker. Er ikke i Ketose nå, men spiser fortsatt ikke brød, poteter, og slike ting. Det jeg lurer på er om jeg skal fortsette å spise mye fett selv om jeg ikke er i Ketose?
Nå trener jeg også, men vekten ligger konstant på ca 100kg. Utrolig deprimerende
En får tak i soft smør uten melk på de fleste butikker, mener det heter Soft Spesial, veldig greit å bake med, har gjort det flere ganger, mulig det er uten salt også, det bør en ta med i beregning. :)
Hehehe:D når har jeg lagt ut linken som jeg la ut ovenfor på facebook. Diskusjonen går høyt nå og de fleste er i harnisk :D
Man skal fader meg ikke komme her og trampe på oppfatningen av at margarin er sunt :mad: Det er jo planteoljer jo og det er jo beviselig sunt. Hahahaha jeg har skikkelig føkka opp stemningen og storkoser meg:p
Hei !
Midt i eksamen og 17. mai ++++. og så er det meningen at foreldre i klassen til dattera mi skal bake kaker dette året. Phu!! noen som vet om det går ann å få kjøpt en ferdig lavkarbo kake? ;-)
Så sant så sant. Det er faktisk bevist at planteoljer har mange positive effekter på systemet vårt, dersom man får de i "rå" tilstand eller kaldpresset om man vil. Dvs minimalt bearbeidet fra plante til olje. Problemet er bare at mye av planteolje (spesielt raps og solsikke) er bearbeidet og varmebehandlet ørten ganger før vi får den i butikken. Planteoljer tåler ikke noe særlig varme for da kommer alle de dårlige egenskapene frem.
Det blir jukset en del med dette og det er ikke alltid at kaldpresset olje faktisk er kaldpresset, Pris henger som oftest sammen med kvalitet, og økologisk er som oftest tryggere kjøp en konvensjonelt, så når jeg skal ha olivenolje og valnøttolje (nam) så betaler jeg en del.
Aaaner ikke, jeg :veitikke:
Men skulle gjerne visst det, jeg også ;)
Har nettopp hatt konfirmasjon her, og skal snart ha dåp, så masse kakebaking....
[color=#000080][/color]
Lykke til med kakekjøping/baking :)
[color=#000080][/color]
[color=#000080][/color]
Ja, og det er viktig at olja er på mørke glassflasker(brune/grønne) fordi de ødelegges av lys. Oljene på plastflasker de har på bunnpris må man styre langt unna.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.