< Tilbake til oversikten

På vei nedover, tenker ta i litt med lavkarbo

moijk sa for siden:

fant ut jeg tilfeldigvis sist var innom her i 2006. Da var jeg singel og aktiv. Så kom større arbeidsmengder, ble samboer og en liten har kommet. Så nå tenker pappa (jeg) at det er på tide å komme i form på alle måter slik at jr har et sunt og friskt forbilde.

Startet med å trene litt mer, så de 90 kg jeg veide ble etter tre uker med 150km på sykkel i uka til 86 kg. Så kom en forkjølelse jeg enda ikke er over med, men når den er ferdig så havner jeg på sykkelsetet igjen. Imens har jeg fundert på å slenge meg på en kur for å nå målet på 80 litt raskere. Vel, kommer jeg under 80 er det heller ikke fare, det er den definerte kroppen jeg ønsker tilbake. Får heller trene meg opp med vekter i etterkant, 30-årsmagen skal helt vekk.

Men da lurer jeg på om noen har en ide om hvordan div. dietter passer til mitt aktivitetsnivå. Eks Atkinson med introduksjonskur på 20 gram karbo pr dag - vil da det være forenelig med en vel over moderat fysisk aktivitet? Og om så, noen har noen gode lenker, bøker eller lig på mattips? og gjerne også hvoran andre aspekter av kostholdet skal justeres (proteininntak, fett osv)

LenaBeatrice sa for siden:

Hei :-)

Som en start kan du jo kikke på en videoblogg jeg laget med samboeren min.
Man kan vel si at jeg intervjuet ham om trenigen og kostholdet hans.
Han løper halvmaraton og spiser strikt lavkarbo:

lenabeatrice.net/generelt/videoblogg-morten-om-trening-og-kosthold/

Boken "I stället för dopig" er også et godt tips. Skrevet av Frank Nilsson. Den handler om lavkarbokost og trening. Det var den boken som inspirerte den svenske skiskyteren og gullvinneren Björn Ferry til å gå over til lavkarbokost.
Den er på svensk, men det går kanskje greit. Anbefales!

NB: Samboeren min spiste IKKE strikt på vår datters konfirmasjon i helgen, bare så det er sagt, i tilfelle du dumper over akkurat det inlegget i bloggen min ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.