< Tilbake til oversikten

Undervektig, opp i vekt med lavkarbo?

Ny start sa for siden:

Hei!
Jeg lurer på om det er mulig å bruke lavkarbo for å gå opp i vekt på en sunn måte, jeg er noe undervektig å ønsker mer enn gjerne å få på meg ett par kilo.
Jeg er glad i å trene, å er livredd for det "lille fettklumpen" men lett kan få på magen.
Derfor ønsker jeg å bruke lavkarbo for å slippe unna denne.
Noen som har noen erfarnger, eventuelt hva/hvordan jeg burde spise?
Blir mer en glad for svar, å om noen har noen erfaringer å dele.
Håper virkelig på svar!

loone sa for siden:

Hei nystart:)
Samboern min er også litt undervektig og har samme frykten for magefettet som du har. Etter at jeg startet på lavkarbo, så gjorde jo han det også (fordi han ikke gidder å lage sin egen mat:p) Og han har gått opp 2,5 kg siden mars. Det er jo ikke allverden, men han ser mye bedre ut!!:D
Ikke har han lagt på seg fett heller og han trener ikke noe annet enn lufting av bikkja:)

Håper du finner noe som passer for deg, lykke til:)

Olli123 sa for siden:

Jeg har lest at lavkarbo fungerer langt bedre for de som er undervektige enn de som er overvektige. Det har noe med at en lavkarbo diett vil øke konsentrasjonen av både vekst og kjønnshormoner. Jeg hadde bare hivd meg uti det ;)

Ny start sa for siden:

Tusen takk, setter stor pris på at det er noen som svarer meg. Jeg velger å satse lavkarbo en stund fremover, for jeg blir i så utrolig godt humør, å føler meg bedre på alle måter.
Håper på å gå smått, gjevnt og trutt oppover i vekt. Om det motsatte skulle skje, så må jeg jobbe ut i fra det å gjøre evt. endringer. Håper at dette er veien jeg kan gå.
Har fått det mye bedre etter jeg droppet brød, å andre karbo/hvete bomber.
Slipper å gå rundt med vondt i magen i alle fall! :-D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.