karianna sa for siden:
Hei!
Jeg skulle gjerne hatt et forslag til en full dagsmeny med til sammen 15 gram karbohydrat. Jeg er litt uoppfinnsom om dagen, og trenger noen forslag! :-)
Noen som gidder? :spisesnak
Takk!! :-)
karianna sa for siden:
Hei!
Jeg skulle gjerne hatt et forslag til en full dagsmeny med til sammen 15 gram karbohydrat. Jeg er litt uoppfinnsom om dagen, og trenger noen forslag! :-)
Noen som gidder? :spisesnak
Takk!! :-)
Alynna sa for siden:
Det er utrolig mange slike forslag her inne om du kikker i undergruppene her inne.
Det er også veldig mange ferskinger som spør om eksakt det samme som deg, dag etter dag, uke etter uke, måned etter måned. De som kan hjelpe her inne, er ofte lei av å repetere seg selv, bare et hint ;) De fleste forventer at nybegynnerne lærer seg litt opp på egenhånd med det som allerede er skrevet.
Det er bedre å spørre om mer spesielle ting, det er masse hjelpsomme folk her inne, for all del! :)
karianna sa for siden:
Jeg er ikke nybegynner - jeg trenger bare litt nye inputs :-)
Takk for svar :-)
Carisma sa for siden:
Har du sjekket i bloggen til lenabeatrice.net? (dreamy her inne)
BenteR sa for siden:
Hvis du legger ut hva du vanligvis spiser, er det kanskje lettere for oss og gi deg ny input.
Om jeg setter meg ned og berekner ei liste til deg utifra hvordan jeg spiser, er det slett ikke sikker det faller i din smak eller passer med mengde kalorier.
Jeg spiser lett 3-3500 kalorier pr dag, men det er ikke sikkert det passer for din kropp.
karianna sa for siden:
Åååå den hadde jeg glemt! Den er FLOTT!! Skal se på den etterpå! Tusen takk :-)
karianna sa for siden:
Jeg er 1,58 - tror ikke jeg skal spise 3500 kalorier..? :-)
Her er et eksempel for min dag:
Frokost: Sjelden.. kanskje noe kaffe når jeg kommer på jobb..
Lunch: 2 egg og 200 gram røkelaks (evt 200 gram kjøttdeig) 50 gram smør
Middag: 200 gram kjøtt av kylling, eller 200 gram fisk av noe slag, en god klatt rømme eller en god klatt smør. Gresk salat pleier jeg å ha til det meste jeg spiser, ca 200 gram av det også (inneholder da fetaost)
Kvelds: Kommer an på.. kanskje en neve nøtter, eller noen stekte Kavli osteskiver.
Hjelp..? :-)
BenteR sa for siden:
Nåo jeg legger inn maten du spiser i løpet av en dag etter ditt eksempel her på diett.no, så spiser du ikke 15 karbohydrater men 6,5 gram karbohydrater :eek:
Du spiser 30 % protein, altså 133,5 gram og 68 % fett, altså ca 133 gram og ca 1760 kcal totalt.
Jeg savner grønnsaker i din meny. Det er der karbohydratene hovedsaklig skal komme inn i bildet.
Jeg ville valgt og øke fettmengden og karbohydratmengden og kuttet ned på proteinene. Proteiner trenger du mellom 1 og 2,5 gram pr kilo kroppsvekt avhengig av hvor fysisk aktiv du er.
Jeg har fløte i morgenkaffien siden jeg pleier og vente litt med frokost
F.eks. eggerøre av to egg, 1 ss fløte, 1/4 paprika, 1/2 vårløk og 75 gram bacon stekt i 1,5 ss smør. Det kan fint spises kaldt.
Denne maten metter lenge.
Til middag f.eks. 125 gram laks stekt i 1,5 ss smør, 100 gram blomkål, 100 gram broccoli og 1 dl rømme
Til kvelds f.eks
50 gram bringebær, 10 paranøtter og 1/3 boks cottage cheese
På en dag vil du da få i deg
1778 kcal
155,5 gram fett (79 %)
75,82 gram protein (17 %)
14,64 gram karbohydrater (3 %)
Jeg er forresten 1,5 cm høyere enn deg, men forbrenninga bestemmes ikke av høyden.....
Yrla sa for siden:
Du kan også tenke max 5 karbo pr måltid om du spiser 3 ganger dgl. Men sjekk lista over grønnsaker og deres karbohydratinnhold som det er linket til på forsiden så ser du hva du kan velge å spise 100 g av i et måltid for å si det enkelt. Spiser du litt grønnsaker til hvert måltid er det det optimale. Uten at det dermed er sagt at noen bær og nøtter skal unngåes.
karianna sa for siden:
Tuuuusen takk tilbakemelding og innspill! Skal tenke godt på det du skrev! :-)
rune68 sa for siden:
Her mangler det mye antioksidanter, mineraler og vitaminer.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.