Ja... ett eller annet jeg kan bytte ut brødet med som er på en helt vanlig butikk? Ikke noe baking, noe som finnes på de aller fleste butikker. Må ikke ligne på brødskiver, men... være noe å ha alt pålegget på :)
Lavkarbo såklart!
Takk!!
Man kan legge pålegg på mye rart - jeg har brukt salat/kålblader, agurk, hardkokt egg delt på langs. Det med "ostekjeks" i mikrobølgeovnen er veldig godt, det også.
Jeg prøvde å lage osteknekkis, men får det ikke til. Osten var helt bløt. Brukte norvegia.Skal de steike "forbi" den bløte perioden, og så bli harde? Kan jo hende jeg tok de for tidlig.
Eller skal de ligge bløte og tørke etterpå til de blir harde?
Du må ha dem i mikroen til de er forbi smeltet perioden, ja!
I min mikro tar det ca 3 minutter!
Da er de fortsatt bittelitt myke, men stivner på risten etterpå!
Tar da ikke lang tid! Pleier å kjøre noen runder mens jeg likevel holder på på kjøkkenet. Lager opp en god del og har i en tett boks. Holder seg i skapet i ukesvis!:)
Har aldri helt av noe fett. Bruker bakepapir under og et holder til mange ganger!
Kan lages i stekeovn, ja, men da har de lett for å bli fort brent, fant jeg ut!:eek:
I butikken kan du kjøpe kalkun eller kyllingpålegg f.eks og bare spise det eller i tillegg legge på osteskiver fra en pakke ost. Det sammen smaker svært godt.
Eller man kan gjøre som meg :) bytte ut skiven med salat og kylling mye bedre ;). Jeg lager til salat kvelden før jeg skal på skole/jobb lettvindt og godt ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.