< Tilbake til oversikten

Lavkarboprodukter

Alouis sa for siden:

What and where to buy?

Jeg er litt fersk når de gjelder lavkarbo - så jeg må spørre dere.

Kjenner jeg savner noe som ligner på brødmat - til å ha til alt pålegget på en måte. Men jeg aner ikke hva jeg skal kjøpe - eller hvor. Ser jo at det er masse spennende oppskrifter å finne her inne - og kunne tenkt meg på sikt å lage noe.

Så hva trenger jeg/kan jeg kjøpe. Og ikke minst - hvor kjøper jeg dette.
Finnes det noen nettbutikker som er greie å handle i?

Gi meg en handleliste og forklar meg vegen til butikken :D

Pearl75 sa for siden:

Et par enkle ting som kan være greit å få kjøpt om du etterhvert tenker å prøve ut oppskriftene her inne er;

• jbkm eller johannesbrødkjerne mel - tykningsmiddel som fåes kjøpt på helsekost
  • fiberhusk, fåes kjøpt på helsekost eller større dagligvareforretninger
  • kruskakli vanlig matbutikk
  • kunstig søtningsmiddel (natreen, splenda eller sukrin, stevia - de to sistnevnte er visst best for kroppen...)vanlig matbutikk eller helsekost
  • linfrø vanlig matbutikk
  • solsikkefrø vanlig matbutikk
  • sesamfrø vanlig matbutikk
  • ketolyse bakemix eller soyaprotein av noe slag... fåes i en del meny/ultra butikker i sør norge, eller kan bestilles på nett på www.ketolyse.no

Med disse ingridiensene har jeg laget knekkebrød og brød samt pannekaker til frokost - NAM!!!! (pluss litt andre ingridienser også da) Anbefaler nannahs brød og knekkebrød i oppskriftsdelen - kjempegodt å ha noe å legge pålegget på iblant! 1/2 porsjon frokostpannekaker til frokost med stekt bacon er også snadder.... (tar vare på røra og har i 2 dager...)

Det var nå noen tips iallefall - er ikke spesielt dreven i dette enda så er sikkert andre som har gode tips også... Lykke til!!!

Alouis sa for siden:

Tuuuuusen takk - akkurat dette jeg var på utkikk etter.

Bakemix'en kommer sikkert snart - meldte meg på ketolyse.no på fredag - venter i spenning.

Vettel sa for siden:

Beste er og lage selv.

Oppsier, minner om rundstykker.
Linfrø knekkebrød. (2 ss linfrø hele, 2 ss linfrø knust+ litt vann eller ett egg, full guffe i microen til de er sprø, ca 2- 4 minutter. Ferdig!)

Lunia sa for siden:

jeg bestiller brød på spisdegslank.no,2karb pr brødskive og jeg syns det funker som bare rakærn:cool:

Chiquita sa for siden:

Jeg lager et mikro-brød som jeg har funnet oppskriften på her inne. Og har revidert det litt...

25g smør - smeltes
1 egg
1 neve mandler (males til mel, jeg bruker stavmikseren) (ca 30-40g)
1 ss knuste linfrø
litt salt
1-1,5 ss fiberhusk

På bakepapirkledd fat, inn i mikroen på full guffe i 1,5-2 min (2 min er for mye for min mikro, da går alt smørret ut av brødet)

Dette brødet er nok til to måltider for meg.
Stjeler jo litt av dagens karbogrense, men det er verdt det for min del, ettersom savnet av en brødskive som ikke smakte "sagmudd" var stor

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.