Namba sa for siden:
Er det mulig å begrense søkene sine til søk kun i oppskriftene? Hvis jeg trenger oppskrift på f.eks peppersaus og søker så får jeg jo opp alle innleggene med ordet peppersaus i og det er jo så upraktisk.
Namba sa for siden:
Er det mulig å begrense søkene sine til søk kun i oppskriftene? Hvis jeg trenger oppskrift på f.eks peppersaus og søker så får jeg jo opp alle innleggene med ordet peppersaus i og det er jo så upraktisk.
Iset sa for siden:
Jepp. Gå på søk, så videre på utvidet søk. Da får du opp en ny side. Der kan du merke av det området du vil søke i, trykk én gang på "oppskrifter" (der det står søk i fora), og så skriver du inn det du vil søke etter og trykker søk nå nederst. Da får du kun opp søket ditt i oppskriftsbasen. :) Jeg gjør dette hele tiden.
En annen ting som er lurt, er når du feks. skal søke etter noe med kylling men ikke husker om det er filet eller lår eller kjøttdeig eller feks en oppskrift som heter noe med kylling. Da kan du feks. skrive kylling i søket (med * på hver side av ordet slik jeg har skrevet det), for da søker den etter alle oppskrifter med kylling i, ikke bare akkurat presist det du søkte etter. Jeg bruker den ofte, siden jeg har gullfiskhukommelse og feks. ikke husker om en rett heter kyllinggryte eller kyllingform osv.
Namba sa for siden:
Tusen takk for hjelpen og gode råd, Iset.:)
Areola sa for siden:
Man kan også gå inn på oppskrifter, så står det "søk i dette forumet" oppe til høyre :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.