< Tilbake til oversikten

Oppdateringer til SB boken

smosje sa for siden:

Så vidt jeg har forstått har ikke den norske oversettelsen fått med seg de siste endringene på South Beach, så her er de:

Fase 1

• Soyaprodukter med opptil 6% fett tillatt (tidligere; opptill 4% fett)
  • Melkeprodukter tillatt med max 2x125 gram pr dag (melk <1%, soyamelk <6%, kefir <1%, mager yoghurt narurell, ev. Yoplait 0,1%)
  • Fennikel tillatt
  • Tomater/cherrytomater tillatt i ubegrenset mengde
  • Løk tillatt i ubegrenset mengde
  • Pastramiskinke tillatt

Fase 2

• Melkeprodukter tillatt med opptil 7,5 dl/dag på fase 2 og 3 (lett youghurt el semi-lett, med fruktsmak - i tillegg til de fra fase 1 selvfølgelig)
  • Banan tillatt (max 1 medium stor pr dag)
  • Gulrøtter tillatt (tidligere; fra fase 3)

Angora sa for siden:

Ah, fritt fram for gulrotstaver med dipp, da!

smosje sa for siden:

:D (på fase 2) :D men det er nok anbefalt å begrense inntaket til et par gulrøtter i uka ;) (Jeg ville selvfølgelig ungått det selv om det er 'lov'... :o )

:stortsmil

skeptiskius sa for siden:

Deilig :D Da trenger jeg ikke spise spinaten ren mer, men kan surre den i litt melk som jeg liker.

smosje sa for siden:

Jepp!! :stortsmil

Cecilia sa for siden:

Det står skrevet mager naturell yoghurt, er det en som er magrere enn den vanlige eller?:confused:

Kristian sa for siden:

Yoghurt mild naturell er mager. den inneholder bare 1,9% fett og 4,6% protein og 6,3% karboh. Altså en lettmelk med høyt tørrstoff...

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.