Momse sa for siden:
Flere som ammer her?
Hvordan spiser dere om dagene?
Og merker dere ekstra søtsug/spisesug/generelt sug?
[color=#000080][/color]
Har lest flere steder at når en ammer har en bl.a. større søtsug.
Noe å skylde på...:rolleyes:
Momse sa for siden:
Flere som ammer her?
Hvordan spiser dere om dagene?
Og merker dere ekstra søtsug/spisesug/generelt sug?
[color=#000080][/color]
Har lest flere steder at når en ammer har en bl.a. større søtsug.
Noe å skylde på...:rolleyes:
nellie sa for siden:
Jeg opplevde aldri noe større søtsug når jeg ammet:p men produserte aldri så veldig mye melk da.
nonta sa for siden:
Jeg fullammet til mai i fjor og ammet litt fram til jul. Da jeg fullammet var jeg sinnsykt tørst (noe som jeg lett blander med søtsug)Og hadde søtsug også. Og en enorm appetitt...
Merket behov for noe "ekstra" lenge..
krokodillen sa for siden:
Jeg er klart mindre tørst når jeg ammer med lavkarbo-kosthold (Lindberg med modifikasjoner) enn på "vanlig sunt norsk" kosthold.
Søtsug er ikke noe problem så lenge jeg holder meg til bra kosthold. Men jeg har vært "snill" når jeg er på besøk, og det straffer seg litt sånn sett.
Ellers må jeg passe på å få spist nok. Særlig noen kvelder merker jeg at jeg har spist for lite i løpet av dagen, og spiser f.eks. bringebør med fløte eller mandler.
Jeg produserer masse melk, ser ikke ut til å trenge økedøgn i det hele tatt (i motsetning til forrige barn), ammer en god del fremdeles, nå er babyen 8 mnd og har begynt å spise en del vanlig mat også (ikke babymat, BLW).
Momse sa for siden:
Takk for svar, dere :)
[color=#000080][/color]
Nå har jeg kuttet ut alle melkeprodukter (pga muulig allergi hos pjokken min), og syns kanskje søtsuget har blitt mindre. Har holdt meg unna i 10 dager nå.
Aner ikke om det kan ha noe med saken å gjøre, da :confused:
Kanskje jeg bare har fått i meg riktig mat og mengde...;)
[color=#000080][/color]
Jeg har forresten maaassevis med melk :D
[color=#000080][/color]
Hvilken mat begynte du å gi til babyen din, krokodillen?
Jeg kommer ikke til å gi min sånne middagsglass o.l., blir hjemmelaget mat. Men er usikker på den første grøten...:veitikke:
Vil jo helst ikke bruke de kjøpegrøtene med masse sukker og greier...:(
Ferskenbeinet sa for siden:
På helsekost selges det babygrøt som er bedre en de ferdige i butikken! Husker ikke navn desverre, minstegutten fyller 4 om få dager...
Momse sa for siden:
Åh, takk, Ferskenbeinet!!! Da skal jeg en tur på helsekosten når det nærmer seg grøttid her, om ca 3 mnd :)
nonta sa for siden:
Avokado er også en bra introduksjonsmat. Bla sunt fett og nøytal smak bla..
Gwen sa for siden:
Jeg ammer, merker ikke søtsug egentlig.
Og lillemor drikker og koser seg hun - ikke mistet melk, (heller fått mer) :)
Jeg spiser ketogent (under 20kh om dagen)
Ost, fett, fløte, rømme, setersmør, kjøtt av alle slag og grønnsaker over jorden :)
krokodillen sa for siden:
Hun har ikke fått grøt i det hele tatt, og heller ikke "glass". Mest grønnsaker, og deretter frukt og kjøtt.
I starten fikk hun store biter som hun holdt og sugde på, og fikk av litt. Ganske snart klarte hun å spise mer (det hjalp jo å få noen tenner også :D).
Agurk, melon, avocado, banan, mango, myk pære fungerte fint helt i starten. Brokkoli- og blomkålbuketter og gulrot likte hun også veldig godt. Mye jern i brokkoli, det fikk hun ganske ofte.
Nå (nettopp blitt 8 mnd) spiser hun mye forskjellig, hun er veldig glad i blant annet kyllingfilet (hun spiser den helt selv, ja! F.eks. en bit på 2x7 cm, spiser hele, og plukker opp biter som faller ned i oppsamlingssmekka selv, og spiser dem også.)
Hun får bare skikkelig mat :D, og er så glad i mat at måltidene er bare kos. Hun spiser et utvalg av vår mat, passer bare på saltinnhold, variasjon og venter med enkelte matvarer som kan gi allergi (har allikevel prøvd litt av både fisk og eggeplomme, siden vi ikke har noen slike allergier i familien - hun likte fisk, men ikke eggeplomme foreløpig). Hun ammes en god del også fortsatt.
Anbefales!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.