Eva40 sa for siden:
Jeg ser at det står flere steder her, at man ikke trenger å trene når man er i ketolysefasen. Og hvis man skal trene,skal man gjøre det moderat.
Jeg har alltid vært vant til å trene, og prøver å få til litt kondisjonstrening annenhver dag.
Men det jeg merker når jeg trener nå, er at musklene blir raskere "slitne"/stive enn de gjorde tidligere. Med det mener jeg at melkesyren kommer raskere enn før.
Før kunne jeg jogge/løpe nærmere 10km før jeg begynte å kjenne dette - nå kan jeg kun jogge/løpe 5km før jeg kjenner det skikkelig godt i musklene at jeg har trent.
Jeg mener at dette er moderat trening for meg.
:confused:Kan noen av dere kloke hoder forklare meg hvorfor det blir sånn? Er det fordi musklene ikke forbrenner karbohydrater lenger, men fett?
Og vil dette bedre seg etter en stund på denne kosten?
Vil det hjelpe på vektnedgangen å trene eller har ikke dette noe å si?
Jeg må si at jeg føler meg mye kvikkere nå - har kun gått på ketolyse i 1 uke. Har gått ned 3.2kg denne uken. I begynnelsen kjente jeg litt lett hodepine/trøtthet, men dette har gått over nå. Så for meg blir det ketolyse nå til jeg har gått ned 10 kg, og deretter lavkarbo når jeg er nede i ønsket vekt. Har lenge skjønt på kroppen min at de raske karbohydratene tåler den ikke, og har prøvd å holde meg unna sukker tidligere, med et Grete Roede-inspirert kosthold. Jeg tror at jeg er helt avhengig av sukker,og har jeg fått litt, bare fortsetter jeg......huff....så må holde meg helt unna!!
Men jeg syns det er mye lettere å holde meg unna sukker nå, for jeg føler meg ikke småsulten hele tiden.