< Tilbake til oversikten

Ett par spørsmål ang ketolyse

persillepernille sa for siden:

går på ketolyse kur. og bruker endel fløte i matlagingen, hvor mye er ok å bruke? og kan jeg ha litt fløte i kaffen også utenom? hvor mye er for mye?

Jeg har gått på dietten ett par mnder og gått ned ca 6 kg:D
men har stagnert litt på vekttapet, men føler meg likevel lettere i kroppen osv.
Trener ganske hard styrke trening 3 ganger pr uke pluss at jeg hver dag har mins 30 min kardio iform av lett jogging eller svømming. føler dette går bra. har begynt med proteinshake om morgenen før trening ( whey tech fra proteinfabrikken) denne er pr servering 6 g karbo hvorav sukkerarter er 1,1. noen som har erfaringer med dette?

og ang meierismør, hvor mye bruker dere til å steke feks egg osv i? jeg har tatt en ganske god klatt, men redd jeg bruker for mye.

ellers som mellommåltid pleier jeg å spise en halv boks cottage cheese. kommer litt ann på hvor lange dager jeg har.
er jeg helt på jordet eller?:confused:

ada-emilie sa for siden:

Blander du ut proteinpulveret med melk? 6 k var mye. Det finnes noe som heter pure egg protein og pure soya protein med svært lite karbo i.Det er ikke nødvendig med shake. Hva med litt kjøtt, egg eller ost før trening? Proteinpulver kan øke blodsukkeret fordi det opptaes lett og fort. Spesielt whey. Angående steking bruker jeg sånn sprayboks hvor en sprut er en kcalori. Tør ikke annet. Er vel lurest å bruke minst mulig tror jeg. En del her inne steker med cocosa.

persillepernille sa for siden:

nei blander self med vann! og siden det er veldig hard morgentrening føler jeg at det er godt med noe lett i kroppen før trening. spiser endel egg i løpet av dagen. men er det noen grense på hvor mange egg jeg kan spise?

Rin sa for siden:

Den eneste begrensningen på både egg og fløte er i forhold til karbohydrat-innhold (mest relevant for fløten, riktignok) og hvor godt akkurat kroppen din tåler dem. :) Noen opplever trøbbel med meieriprodukter og må begrense av den grunn, men det er høyst individuelt.

Areola sa for siden:

Ikke på ketolyse :)
Det går fint å steke i smør så lenge det ikke blir for varmt, bruk så mye du trenger for å få et godt resultat, og legg heller en smørklatt på maten hvis du vil ha det for smakens skyld. Smeltet smør smaker mye bedre enn stekt smør :sikle:
(og når du steker er det mye som blir igjen i panna)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.