Iselilja sa for siden:
Noen som har oppskrift på lavkarbovennlig kakao? Eller, er det bare å varme opp kremfløte og/eller melk, med mørk sjokolade og søtningsmiddel?
Iselilja sa for siden:
Noen som har oppskrift på lavkarbovennlig kakao? Eller, er det bare å varme opp kremfløte og/eller melk, med mørk sjokolade og søtningsmiddel?
nellie sa for siden:
chubby! sa for siden:
Jeg drikker en kopp kakao i ny og ne og da bruker jeg confecta sin, jeg syns den er god det blir ca 6 gr karbo pr kopp.
www.confecta.no/pages/produkt%20sider/lavkalori/chocomelk.html
Aylvar sa for siden:
hvor får man kjøp det?
TrillTrall sa for siden:
Confecta sine? Selv Rimi'en her med verdens mest begredelige vareutvalg har en drøss forskjellige lavkaloridrikker derfra. Jeg holder meg langt unna for de er jo søtet med så mangt, men for den som tåler det eller ikke bryr seg om det er det sikkert et fint valg. :)
Nupsida sa for siden:
Prøvde nettop denne: www.confecta.no/pages/produkt%20sider/lavkalori/morksjokoladedrikk.html
Fantastisk god smak på! :D Og ca. 3 karber pr kopp :)
Bik sa for siden:
Lagde meg en kopp kakao i dag av helmelk, to ts kakao. Søtet med noen dråper stevia vanilje og litt sukrin. Ble veldig god :sikle:
Kanskje jeg kunne lagd av fløte og vann? Noen som har prøvd det?
Zillah sa for siden:
Fløte og vatn går fint an, Bik. Eg personleg har utvikla sansen for kakao på 1-2 ts kakaopulver (til ein stor kopp), kokande vatn (2-3 dl alt ettersom kor stor koppen er), ein sukett eller ei ts sukrin, og ein dæsj fløte i. Altså mykje meir vatn enn fløte.
Eg har lagd utan fløte også når både kjøleskapet og lommeboka har vore skrapa. Men det må ein nesten venne seg til... Eg ville aldri likt det før, da måtte den vere rund, men no syns eg ikkje det er vassent overhodet.
Kan ha i ein klatt smør om du vil ha kakaoen litt fyldigare utan å øke nevneverdig på karber (eller berre vil halde forbruket av mjølkeprodukt nede).
Yonah sa for siden:
Fløte og vann går fint Bik. Jeg pleier dog å lage av kokosmelk, bruker den billige fra rema 1000, den er så fet at jeg halvblander med vann og enda får en veldig fyldig kakao. Lager av hele boksen på en gang og heller det jeg ikke drikker på et norgesglass. Holder seg i noen dager i kjøleskapet. Veldig godt med litt chili i, eller litt kanel.
Bik sa for siden:
Takk for tips Zillah og Imse. Skal prøve ut vann/fløteversjonen i dag. Kokosmelk har jeg aldri prøvd. Skal kjøpe i dag og gjøre et forsøk. Hva kan kokosmelk brukes til ellers?
Dietta sa for siden:
Jeg bruker mye kokosmelk i gryteretter med kylling. Blandt annet Superas supre Bali kyllinggryte :D
Yonah sa for siden:
Kokosmelk er selvskreven i kyllingretter, kyllinguppe og curry feks. Og i smoothie: 2 egg, 1dl kokosmelk og 50g frosne bringebær+ evt vann.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.