< Tilbake til oversikten

Kroppslukten?

Indiana sa for siden:

Føler jeg lukter VELDIG dårlig om dagen, spesielt hvis jeg har blitt litt svett.
Vet det er vanlig når man er i ketose, så det er greit.

Men hvis man går UT av ketose, vil lukten forsvinne da?

Skal i bryllup og være forlover i sommer, og jeg gruer meg litt til lukten:(
Kommer til å ha en planlagt sprekk denne dagen, så kanskje jeg skulle sprekke litt dagen før for å få bort lukten? Funker det?
:confused:

Iset sa for siden:

Det lurer jeg også på, for mannen min er i ketose nå og lukter mildt sagt jævlig, spesielt ut munnen, så jeg orker ikke tanken på mye hømptidømpti, for å si det sånn. dåne
Vil denne lukten vare hele tiden mens man er i ketose eller blir kroppen "herdet" etter en stund slik at det forsvinner? For om den alltid kommer til å være der så må mannen min UT av ketose altså! Jeg hadde ikke det problemet da jeg var i ketose (spurte mannen min). Så rart.

Supera sa for siden:

Jeg husker ikke hvor, men jeg leste noe om at ketoseånden kom av for mye proteiner i kosten. Vet ikke om det stemmer, har ikke sjekket det så grundig. Jeg hadde kun problemer med ketoseånde i begynnelsen av kostholdsomleggingen og da bare i ca to uker.

Indiana sa for siden:

ingen som vet???
:confused:

Runegutt sa for siden:

Ketoseånden forsvinner når man går ut av ketose.
Kroppslukta forbedrer seg sakte men sikkert mens man er i ketose, så den ordner seg selv.

Vademecum rett fra flaska, hjelper på humptidumpti

Photobscura sa for siden:

Jeg opplevde det samme som aeryth, ketoseånden forsvant ganske fort. Kroppslukt ... vel, jeg lukta skikkelig svett hest en stund, men det tror jeg rett og slett var en del av at kroppen renset seg, for det samsvarte med en del andre symptomer også, som dere ikke behøver å vite detaljene rundt :cool:
Men har ikke mannen din vært på Ketolyse en stund da, Iset?

crystall sa for siden:

Jeg opplevde også at ketose-ånden og svettelukta varte i en periode, og forsvant etterhvert:ja:

Heldigvis!!

ada-emilie sa for siden:

Mon tro hva som skjer egentlig som gjør at noen lukter så mye? Kan det hjelpe med mer vann?

jvb sa for siden:

Både ketoseånde og andre ketoseodører forsvinner etter en stund, etter min erfaring - men skjønner det ikke blir noe hømptidømpti.

Hvorfor? Jeg innbiller meg at det er fordi kroppen kvitter seg med avfallsstoffer gjennom svette. Det høres fornuftig ut for meg, men om det er riktig aner jeg virkelig ikke... :)

Rin sa for siden:

Jeg har ikke hatt noen erfaring med ketoseånde/lukt som sådan, men opplever at kroppen ganske konsekvent kvitter seg med dritt (i form av kviser, luktende svette, etc) når jeg spiser drittmat (hvetemel, for store mengder kunstig søtning, ++). Så for meg er det en utrenskning for hver gang jeg putter noe jeg ikke burde spise i munnen. :cool:

blåbær sa for siden:

Det var noen som la inn en link til en nettside i en tråd her inne. Det stod at lukten kunne komme enten av mye proteiner på en lavkarbodiett, eller ved langvarig faste, fordi kroppen da tærer på egne muskler, som også er protein. Jeg aner ikke om det stemmer jeg heller, men syns det virker fornuftig nok.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.