< Tilbake til oversikten

Info om diverse grønnsaker og frukt

mofe sa for siden:

Kom over [url]www.frukt.no[/url] - også tenkte jeg bare at det sikkert var noen som ville ha nytte av det jeg fant :)

mofe sa for siden:

mofe sa for siden:

mofe sa for siden:

mofe sa for siden:

mofe sa for siden:

sommerfugl sa for siden:

oj, her stod det jo litt av hvert! bra mofe :D

mofe sa for siden:

.

mofe sa for siden:

sommerfugl sa for siden:

oj, her stod det jo litt av hvert! bra mofe :D fllink du er!:)

Gamla sa for siden:

Kjempeflott Mofedilla! Tusen takk!

mofe sa for siden:

Værsgo! :) Bare å bidra, altså! :o Orket ikke legge inn alt som stod der, bare tok det som er mest relevant (for meg..) :cool: Men kjekt å ha en info-tråd, synes jeg, selv om jeg vet at HP jobber med en søke/infoside for det, ellernoesånt :)

snoopygirl sa for siden:

kjempe toppers MOFEDILLA...så flink du har vært......bra side også:)

Spinny sa for siden:

Næringsinnholdet måles pr 100 gr ikke sant? Hvorfor er det forskjell på karboinnhold på denne siden og den store matvaretabellen vi har?
Jeg ble temmelig overrasket når jeg så på jordbær og rips. Disse bærene har jeg veid etter den "vår tabell" og en forskjell på 6,6 gr og 8,8 gr som det er på jordbær og rips med 6,9 i "vår tabell" og 9,1 er temmelig drøyt da ?

:confused:

Gamla sa for siden:

Ja, det var drøyt Spinny!:)
Vet at det har vært noe forskjellige opplysningene i www.frukt.no. Det har bl.a. vært forskjellinge opplysninger i tabellen deres og der det som står oppført ved presentasjon av selve frukten/bæret der. Tror det er lurt å droppe denne tabellen helt og heller benytte seg av denne her i forumet eller event. tabellen linken under viser til.;)
www.matoppskrift.no/sider/karbo.asp
Der er verdiene like,- men det kan jo være at fibrene ikke er trukket fra der de høye verdiene står i www.frukt.no. (Det har jeg ikke undersøkt).:p

mofe sa for siden:

Dytter litt på denne, jeg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.