asdf sa for siden:
Hei,
Jeg har selv gått på ketolysekuren i en måned, med gode resultater. Har tatt av 6 kg. Dette har inspirert min kjæreste til å begynne med lavkarbo, og hun har de siste to ukene gått ned to kilo, ved å ta bort endel karbohydrater.
Hun vil imidlertid ikke være så ekstrem som meg. Hun ønsker å ha et tilnærmet "normalt kosthold", og lurer således på hva som er minst fyfy å spise da?
Til nå spiser hun knekkebrød og egg til frokost og kvelds,, samt kjøtt/fisk med salat og grønnsaker til middag. Fullkornspasta som tilbehør noen ganger.
Hva bør hun kutte mest ut på? Brød? Knekkebrød? Ris? Poteter? Pasta?
Spiser selvfølgelig ikke godter/chips/vanlig brus.
Heller ikke "sære" ting, som man må på spesielle butikker for å få tak i. Oppskriftene på forumet er bra de, men det er ikke aktuelle å bruke i våre tilfeller.
Lurer rett og slett på hvilket ferdigbrød som er lurest å velge i butikken, hvilken pizza som er best osv.
Kan man for eksempel ta en pizza grandiosa til middag, dersom man holder seg fullstendig unna karbohydrater resten av dagen?
Når på dagen bør karbs helst inntas?
Hvor mange karbs "må" man være under for å kunne kalle det lavkarbo? Og hvor mange karbs har Ola Nordmann i sitt kosthold?
Spørsmålene er også relevante for meg, da jeg kommer til å gå tilbake til et normalt kosthold om en måned.
Mange spørsmål, og jeg vet ikke om det var riktig plass å poste det engang. Men mitt inntrykk av lavkarbos brukere er at det meste går greit, og jeg har troen på svar fra dere!
PS. Hun er 23 år og trener fire ganger i uken dersom det skulle ha noe å si. Vil gjerne ta av seg 5-6 kilo til, tror jeg.