< Tilbake til oversikten

Brød fra cocosa oppskriftshefte

Zincite sa for siden:

Fant ut at jeg vil prøve dette brødet en gang, og legger ut oppskriften her for å finne den igjen :)
Pluss at jeg tenkte kanskje noen flere ville teste.

Funnet her Brød uten mel og gjær s 5.

4 egg piskes lett
1/2 boks kesam
1 1/2 ss bakepulver
45g sesamfrø
60g kruskakli
50g solsikkefrø
4ss linfrø
3ss cocosa

Bland alle ingrediensene i en bolle, hell alt i en papirkledd brødform. (Eller silikonform som jeg har lært av Nannah). Stekes midt i ovnen på 180C i 50 min.

molo sa for siden:

takk skal prøve

molo sa for siden:

takk skal prøve det

Nannah sa for siden:

Ble det godt?:)

Setherina sa for siden:

Hva er cocosa, og hvor kjøpes det? Har så lyst til å prøve :-)

sylwester sa for siden:

Jeg fikk em lapp med denne oppskriften en gang og idag så fant jeg ut at jeg slukke lage den. Er i ovnen nå, men så tenkte jeg at denne sikkert var å finne her inne så jeg søkte etter noen av mengdene. Kom frem til denne siden. Det jeg lurer veldig på er mengden bakepulver. det er somregel snakk om ts-er, ikke ss-er. Kan noen bekrefte at det virkelig er 1,5ss (dvs. tilsvarende 4,5ts bakepulver)??

Cassiopeia sa for siden:

Det står 1/12 spiseskje i oppskriftsheftet :ja:

Zincite sa for siden:

Jeg hadde helt glemt dette brødet :) og det ble aldri testet. Bruker ikke annet enn Nannah sine knekkebrød i øyeblikket, men får se etterhvert. Jeg ville brukt så mye bakepulver første forsøk, men hører gjerne hvordan ditt ble sylwester :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.