< Tilbake til oversikten

Abstinenser!

Hette sa for siden:

Huff!!! :eek:

Andre dagen på lavkarbo, < 30g/dag, og eg har so lyst på noke søtt at eg helde på å klikke i vinkel!!!!
Har hatt totalt utskeielse sida jul, so i år HAR jula vart til påske!! lol! :rolleyes:
Men no er eg i gang igjen! har nok gått opp nokre kilo, men sida eg ikkje har batteri på vekta mi er det ingen so veit!
Eg synst den fyrste veka er so vanskelig!! Håpar det går fort over! Eg satt og sikla etter kneippskiva med leverpostei til jentungen i kveld!! :eek::eek:
no trur eg at eg må hive meg på spinningsykkelen før eg klikkar!!!

Ønsker lykke til til alle dykk andre her på sidene som slost mot kiloane! :)

Yonah sa for siden:

Spis litt da;) Bedre å spise for mye kjøtt, fisk og grønt enn å klikke pga abstinenser.
Få i deg fett så du blir mett.

Hva har du spist i dag feks?

Abstinensene går over:D

Hette sa for siden:

Hei!
No har eg nettopp sykla 45min, so no har eg roa meg... :D Tok meg ei skål med bacongull...

Veit at dei forsvinner, men det er heilt forferdelig dei første dagane! Og særlig no når eg ikkje har hatt noke kustus på meg sjølv i det heile tatt sida jul! Har putta i meg alt eg har funnet!

Hette sa for siden:

P:S, Fint resultat du har! :D

Hette sa for siden:

Huff, begynner å bli trøtt! du lurte jo på kva eg hadde ete i dag! :o
Reknar med eg har ete bra,

Frukost: 1/2 sommarkotelett
Lunch på jobb: lettsalta torsk med bacon og kinakål og raspa gulerøtter
Middag: 1 1/2 kyllingfileter meg fløytestua blomkål og brokkoli
kvelds: rester fra middag og bacongull...

Men trur eg kan ha vert litt dehydrert... Det er lett å forveksle med sult/søthunger......... :rolleyes:

Yonah sa for siden:

Ikke alltid lett å skille på tørste og sult og lyst på noe. Jeg drikker nok hele tiden, men det hender jeg ikke spiser nok, og da helst for lite fett. Det kan gi meg verre abstinenser etter en sprekk( øh, jeg har sprukket noen ganger ja..).. Så jeg prøver å passe på å stappe innpå med fett, kanskje mere enn nødvendig til det gir seg.

Yonah sa for siden:

Takk! Du også:blomster:

Hette sa for siden:

Kor lenge har du holdt på?
Eg har begynte i november 08, og gjekk på ketolyse i ca. 3mnd, og so over på generell lavkarbo etter det... men no i vinter gjekk det heilt skeis pga litt depresjonar... no satsar eg på ein ketolyse fram til sommaren! :)

Yonah sa for siden:

Jeg har spist ketognet i 3-4mndr i perioder før, i 2005, sommeren 2006 og siden lavkarbo gjennom svangerskapet, yngste ble født i januar 2007 og da skled alt ut siden vi var 2mndr på sykehus og jeg la på meg 30kg fra januar 2007-mars 2009:( Mye pga jeg ikke klarte å spise skikkelig mat siden jeg brukte all energi på å pumpe melk til jenta, sondemate( hun sondes enda), fly rundt på fysioterapi, leger, sykehus osv med henne.. Og kom ikke i gang med lavkarbo igjen før i mars 09 og da bet jeg tennene sammen og skulle spise ketogent strikt uansett hvor kvalm jeg ble av all oppkasten rundt meg( jenta kastet opp 5-10 ganger om dagen helt til nå de siste månedene)..Og da oppdaget jeg at jeg ikke ble kvalm på lavkarbo:D

Dette ble et langt svar, når jeg bare kunne skrevet mars 09:lol: Men jeg ville bare is at jeg VET lavkarbo funker, men ting er ikke alltid så lette å gjennomføre.

Cherry sa for siden:

Det beste rådet er jo gitt; Whatever you do, DON'T feed it!
Det blir bare verre, og det blir en vond sirkel man aldri kommer ut av. Søtsuget tror jeg egentlig er mentalt og at det er blitt en vane. Vond å bryte og det tar en liten jævlig uke, men bedre det enn søtsug forever ;)

plastbox sa for siden:

Uhm.. hvor er fettet ditt?! I tilfelle du ikke har fått det med deg er fett hovedenergikilden din på lavkarbo, til en slik grad at ketose ikke fungerer om man ikke spiser nok fett. Det eneste jeg ser i dagsplanen din er bittelitt fra den halve koteletten, noe fra baconet, og bittelitt fra fløten.

Du må spise mye mer, og du må spise mer fett! Er det vanskelig er kokosnøttolje å anbefale på det sterkeste da det er en av få naturlige produkter rike på MCT-oljer som er verdens mest ketogene fett. Udo's Choice er også naturlig og har mange fordeler, f.eks. merker jeg at all tørr vinterhud forsvinner toppen ei uke etter jeg starter på Udo's.

Det er forresten ikke rart du har søtsug når du spiser så lite mat, og får i deg aaaalt for lite fett for denne dietten.

Hette sa for siden:

Hei Plastbox!
Hm... Eg har ikkje vegd noke av det eg har ete, so eg har vel kanskje ete lite feitt ja... har gått på lavkarbo før, og veit eg mp få i meg nokk feitt, men har vel kanskje ikkje tenkt for mykje på det, har vel fokusert for mykje på å fjerne karbs... :rolleyes:

Takk for den inlysande opplysinga! :o

Hette sa for siden:

Oy Imse!
Du har ikkje hatt det enkelt! Håpar det går fint med deg og jenta di no! Det må ha vert hardt!! :(
Fekk sjølv ei jente sommaren 08, men vi har vert ekstremt heldige! Ho har vert snill og blid heile tida.. Ho sov på eige rom fra ho var 6mnd, og har sovet heile natta sida då! no sover ho 11-13 timar om natta og 1-3timar om dagen!
Kva som feilar jenta di sida ho må sondematast? :confused:

Sender masse gode tankar!!

Yonah sa for siden:

Dokka vår har noe som heter Rubinstein Taby syndrom: www.frambu.no/modules/diagnoser/diagnose.asp?iDiagnoseId=41&iPageId=15633&iCatId=630

Hun er ca 14-15mndr i utviklingen nå, fylte 3 år i januar. Hun krabber og går rundt bord osv, men går ikke ellers.

Hette sa for siden:

Oy! ein av 100.000 barn, det er jo ganske sjelden! :eek:
Det må vere ganske slitsomt å ha to andre barn å skulle ta seg av også! forstår godt at du har slite med å komme inn i dietten igjen! Men det er bra du er i gang igjen no!
Håpar på alt det beste for Dokka di! :)
og deg! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.