hei
Jeg har gått på lavkarbo siden januar iår. Er i perioder plaget av mageknip samtidig med sår tunge/hals. Det virker som om kroppen protesterer mot et eller annet.Hele fordøyelses systemet virker "litt på tur". Hva er det jeg gjør feil?:(
Takknemlig for svar, da jeg grubler en del på dette.
Spiser en del biff og svinekjøtt. Jeg elsker ost i alle varianter, ofte blir det saus hvor fløte, creme fraice eller rømme er inkludert. Jeg spiste mye mer grønnsaker før , nå prøver jeg å holde meg under 20 karbs pr.dag. Mistenker at kjøttet muligens blir litt for mye, burde gjerne spist mer fisk og lyst kjøtt. kjøttmaten blir oftest tilberedt ved steking.
Det blir ofte eggerøre av to egg, litt fløte og litt philadelfia til frokost, lunsj blir grønn salat med kylling eller reker, agurk, fetaost og olivenolje. Til middag blir det ofte stekt kjøtt(1 kotelett/1biff/1,5 kylling filet) + stekte champignon og brokkoli/blomkål mos med ost.Drikker 2,5 l vann + 6 kopper kaffe.til kvelds tar jeg av og til en avokado med rekesalat eller noen Finn Crisp med smør og kjøtt/ost påleg.
Hmm det har jeg aldri tenkt på, trodde at for mye magesyre var problemet. Takk for nyttig og innholdsrik link. Den skal studeres nøye i morgen. Nå er det natta:)
Hei Kamp! Kan du skrive litt mer om dietten din? har lest litt om den på "andre dietter" under filosofier, men ikke så mye om hvordan /hva du spiser. følges du opp av lege? kan du gi eksemel på dagsplan? jeg skulle gjerne vite noe mer om dette, da fordøyelsen min er helt på tur. selv etter 1,5 år på lavkarbo. 2 år på melk/gluten-fri kost.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.