Ferskenbeinet sa for siden:
Har fått for meg at jeg skal plante en gjeng nelliker foran huset vårt, og lurer på om det lar seg gjøre nå, eller om det er for kaldt? I natt var det frost nemlig...
Har fått for meg at jeg skal plante en gjeng nelliker foran huset vårt, og lurer på om det lar seg gjøre nå, eller om det er for kaldt? I natt var det frost nemlig...
Yonah sa for siden:
Oj, tenker du på å plante ut blomster allerede:eek: Ser du bor i Rogaland, men her i Trysil tør jeg ikke å sette blomstene ute på trappa om natta før juni. Ute er som regel 17.mai første uteblomstdag, med mindre det snør og er minusgrader:o
Ikke plant de ut før du vet når forstnettene gir seg hos dere. Lettere med potter, fordi de kan tas inn( følg med på værmeldinga).
Her pleier vi vel vanligvis plante ut i potter etter påske, men i år har det vert kaldere en det pleier... Første plenklipp blir idag også! Noen blomster tåler jo lite, så de venter jeg med, men aner ingenting om nelliker og hva de tåler...
Momse sa for siden:
Nellik kan tåle ned mot ca 0 grader...
Stemor er vel den som tåler frost best, ned mot minus 7-8 grader ca :)
[color=#000080][/color]
Vi plantet stemor for noem uker siden, såååå kjekt når det endelig er vår :heia:
Skal kjøpe mer jord og planter til noen urner i morgen :)
berut sa for siden:
Det er gjort en test på et gartneri her i Vestfold, hvor jeg bor. Det viser seg at Ranunkler tåler best kulde. De er kjempefine. Stemor tåler også en god del som tidligere sagt.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.