Her gjør jeg klar til en ny uke som kokk for en lavkarb'er... Fremdeles mye å sette seg inn i, men jeg merker at det går lettere nå på tredje uke enn det gjorde på første.
For en som elsker å lage mat er det topp... hehehe. Masse nye oppskrifter å teste ut osv. Supert!
...men jeg har tenkt litt på de som skal jobbe fulltid OG rekke å sette seg inn i samt. gjøre alt som trengs i tillegg... sånn i omleggingsperioden er det jo ganske mye å henge fingrene i. Etterhvert som man har gjort omleggingen går det jo greit regner jeg med...
Dette forumet er verdt sin vekt i gull...og alle som er her og deler med sin kunnskap... enn så lenge bare suger jeg til meg alt jeg kan.. :D
Høres spennende ut å være kokk. :)
Av og til skulle jeg ønske meg en kokk. :rolleyes: Må være deilig å få ferdig mat i blant. Har jo holdt på en stund og har kommet godt inn i det, men til å begynne med var det litt av en overgang å skulle lage alt selv uten ferdige og halvferdige saker fra butikken, ja. Det som krevde mest jobb var nesten å omstille hodet.
Omstille hodet, ja. Jeg forberedte meg i noen måneder før jeg satte i gang for fullt. Trappet jo ned på karbohydratene da, for jeg skjønte at det var jo ikke sunt å spise bare pasta, ketchup og piffi i ett måltid f.eks... Men det er ganske stor omstilling for hodet, ja. Men egentlig er det ikke sååå stor forskjell på kostholdet når jeg bare kom i gang.
Jeg tror faktisk jeg blir gal jeg....det er 3 mai i dag og det SNØR ute! Hvordan i alle dager skal man bli inspirert til å handle sommerklær nå? Som i grunnen er det eneste som finnes i butikkene for tiden.... Neida - frem med boblekåpe og vintersko igjen ja... :(
Hvordan går det med hunden din?
Jeg er irritert på alt knust glass som ligger overalt, når jeg er ute med hunden. Man bør ha øyne både i nakken og rævva for å unngå dem.
Har sagt ifra til en av butikkene som har utrolig mye glassbiter, men de gidder ikke gjøre noe med det, så nå har jeg sagt jeg ikke kan handle der mer.. :p
For det er ingen steder jeg kan binde hunden uten at det er glassbiter der :realmad:
Jeg startet ordentlig på lavkarbo i dag, men sliter ift at jeg har omgangssyken. Er så kvalm og dårlig. Håper jeg blir frisk snart, for jeg hater å være dårlig.
Jeg har syndet i dag....
Spiste en liten talerk med rømmegrøt med litt sukker på. Ble stapp mett på veldig lite, selv om jeg nesten ikke hadde spist før på dagen.
Men det er nå bare 17.mai en gang i året. Mannen min spiste ikke... Han ventet til vi kom hjem, og lagde seg omelett. Mamma ble litt stresset, siden han ikke ville ha noe, men han er en voksen mann, så jeg sitter ikke å tvinger i han mat heller.
Har ellers hatt en strålende dag. Spiste en god frokost før vi gikk i tog, og var mett til vi gikk hjem faktisk. Helt utrolig at det er mulig å ikke ha matlyst i det hele tatt. Og ikke minst, ikke være sulten og tenke på mat... Snop og kaker har jeg ikke lyst på. Trodde ikke det var mulig. Kjempe for mannen min som fint kunne spise sjokolade hver dag...
Ha, ha, 3 mai er da ingen ting :D.
I fjor snødde det 5 juli her jeg bor og DA lurer du på om det er noen vits i å pakke ut sommerboblejakka.
I år ble det nesten for varmt, for fort - ser på TV nå fra Alta hvor det er flom og jordskred.
De stakkars veiene i fylket vårt kommer til å se enda værre ut i årene som kommer :p
Jeg har vært Superman-fan mesteparten av livet mitt egentlig. Jeg husker at jeg så Superman III med de eldre brødrene mine da jeg var altfor liten (kanskje 6 år), og jeg fikk mareritt av da hun dama ble robotisert.
Finnmark :love: Var i Alta en måneds tid for noen år siden, og fartet til Lakselv for å være med på Midnattsrockfestivalen. En flott ferie =). Selv om det var en del regn, så stortrivdes jeg der oppe. Helt knall!
I dag har jeg sløvet en del.. selv om jeg gikk en fin tur med hunden, så har resten av dagen vært litt i sløvemodus :p
Har gutter her på rundt 14-15 år, konfirmanter nå i mai. De driver med mye rart i kjellerstuen og utenfor huset.. I stuen er det data og spill, og masse musikk.
Og utenfor var det vannkrig med digre ballonger :lol:
Nå har de nettopp spist masse taco, og kjempet om hvem som klarte ha på mest sterk saus.. de gutta de gutta :lol:
Har berre sløva i dag eg også. Var borte på overnattingstur med jenta mi og kulturskoleorkesteret (+ lillesøstera hennar som ikkje spelar, men tok ho med likevel berre for moro skuld slik at gemalen ikkje skulle vere aleine med for mange ungar) og kjende meg litt kraftlaus etter to dagar borte frå min vanlege mat og rutiner. Når det i tillegg er 10° og regn ute gav eg meg over til sløveriet utan å kjempe så hardt imot :sove: Håpar på betre ver og meire piff i morgon.
Dette var en gammel tråd! :D
Kanskje noen trenger den nå?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.