< Tilbake til oversikten

Holdbarhet hjemmelaget hvitløksdressing?

Seba-stina sa for siden:

Jeg har laget hjemmelaget hvitløksdressing, og det er så lenge siden sist jeg gjorde det at jeg husker ikke hvor mange dager den holder seg..

Den består av CF, majones, sitronsaft, hvitløk, salt og pepper. Er det noen som har noen formening om hvor lenge den holder seg i kjøleskapet? Jeg fant oppskriften her en gang for lenge lenge siden, nemlig..

Svadadama sa for siden:

Jeg pleier å lage med rømme og da pleier jeg å bruke den helt frem til rømmen går ut på dato og det pleier å være greit. Men nå har jeg ikke i majones og sitronsaft da, bare hvitløk og krydder.

Namba sa for siden:

Jeg satser også på rømmens datostempling. Er den i en god boks tror jeg det er helt trygt.

Seba-stina sa for siden:

oki, takk! Tror ikke min har pleid å holde så lenge, men.. Jeg finner det alltids ut :)

LineJM sa for siden:

Tror det er ganske trygt å bruke nesen og øya og se hvordan det står til med sånt noe. Pleier holde ganske lenge i tett boks i kjøleskap.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.