< Tilbake til oversikten

Maiskravletråden til 30+

vaskeklut sa for siden:

Oi, ny måned! :eek:

Begynner tråden med å gratulere maya77 med dagen! Hurraaaaaaaaaa :D:D :happybday

christine76 sa for siden:

Gratulerer med dagen til maya77!

Jeg er ufattelig drittlei av pulverkuren min og gleder meg sånn til jeg skal begynne å spise mat igjen om to og en halv uke. Og så er jeg litt desillusjonert med tanke på kurset mitt nå. For de har begynt å snakke om mat, og det det er meningen at vi skal over på et slett ikke så lavkarbo som jeg hadde tenkt meg. Det er jo det da, ingen brød, pasta, ris osv. Men de åpner for litt potet og mass gulrot og andre grønnsaker som vokser under jorden. Og er utrolig nøye på en del andre ting vi ikke skal spise som for eksempel kunstig søtning (som sikkert er fornuftig fra et helsemessig synspunkt generelt, men som ikke har noe å si i forhold til vektnedgang). Nå er det uansett ikke noen krise, jeg har for lenge siden planlagt å ikke følge det opplegget, men heller føre et lavkarbokosthold med litt mindre karbo og mer fett enn anbefalt på kurset. Takket være masse god info her inne.

Carisma sa for siden:

Det strides de lærde om... For meg har kunstig søtning masse å si for nedgangen, særlig aspartam som er i lightbrus. Stopper helt opp, og trekker et par kilo vann i tillegg. Og bruker ukesvis på å bli kvitt det.

Fumle sa for siden:

Enda en ny måned ja og gratulerer så mye med dagen maya77 :D

Her er det jobbhelg så føler ikke jeg helt har fått slappet av i helgen nei... Men neste helg blir det avslapping for alle penga :D

Æsj, ikke si det da.
Har uansett tenkt å forsøke å fortsette å drikke mest vann, men savner også veldig å kunne drikke litt Pepsi Max av og til. Men jeg får jo bare se hvilken virkning det har på meg etter hvert.

Popp sa for siden:

Ny mnd. - mange nye muligheter! :D

Gratulerer med dagen til Maya77.

Søtningsstoffer har jeg holdt meg unna. Tør rett og slett ikke utsette meg for et søtningsstoff, ( nå er det nok av dette i posene fra ED) da jeg er redd for dette skal gi meg et sug etter noe helt annet.

Mai - du skjønne milde
Fantastisk vær idag, gutta har funnet frem syklene sine og er igjen ute i gaten og leker med alle barna. Vi voksne blir invitert inn på kaffe og koser oss - fikk også rakt litt idag. Nå er det ikke lenge igjen til vi tar turen til Plantasjen for å kjøpe noen potteplanter. :)

Men 2,5 grad imorges var kaldt! BRrrrrrr...håper det blir så fint vær kommende uke som det er meldt. På tide å ta opp grillen igjen?

Fumle sa for siden:

Hipp hurra!!!! Jeg er på vei ned i vekt igjen :D 600 gram til og så er jeg der hvor jeg var når jeg begynte å trene!!! :heia:

sistegang sa for siden:

Jeg drikker PepsiMax hver dag og drikker FunLight saft, har til nå ikke fått noe søthunger av det. Jeg er nybegynner og kiloene renner av:). Skulle bare ønsket at jeg hadde funnet dette med lavkarbo og ketolyse før jeg blei så stor som jeg blei før det snudde.

Fumle sa for siden:

Samme her... Sultet meg ned 30 kilo på Grethe Roede før jeg fant dette forumet, og det er grådig lett å være etterpåklok... Men man får jo bare komme litt over den kneika og se fremover :)

Yonah sa for siden:

Kom mai du skjønne milde ja...Her snør det og jeg sitter under et teppe i godstolen og fyrer i ovnen og drikker den ene koppen med grønn te etter den andre. Men om noen uker er det vel slutt på snøvær..17. mai er som regel siste dagen vi forventer snø( ikek det at det pleier å snø da, men det er ikke uvanlig og det snør jo altid den 17. da, og ikke den 18..).

Vekta mi har i grunn stått stille de siste månendene, men jeg går inn i cm. Og jeg har hatt en del sprekker, så jeg har ikke skravla så mye i disse trådene i det siste.

Jeg laget Nannahs knekkebrød i morges.. Men hadde ikke nok solsikker og tok halvapren med mandler i steden, men jeg klarte ikke å smøre de utover to plater, så det ble ei plate og da ble det 15knekkebrød som var like tykke som vanlige knekkebrød.. Tenker jeg dobler prosjonen neste gang og deler på 3 brett. Også får svigermor få en ladning. Hun er helt på grensa til diabetes 2 og har ikke helt kutta ut brød, men hun er veldig flink til å vært et utprega brødmenneske ( brød 3 ganger om dagen, minimalt pålegg og poteter til middag) med dårlig råd. Men hun ville gjerne ha oppskrift på brød, og fikk en oppskrift og litt fiberhusk av meg. Hun gjør som legen sier, og det hun spiser nå er jo MYE bedre enn hun gjorde. Hun bruker ryvita knekkebrød og skal prøve seg på bønner. Hun ender nok opp på noe ala Fedon Lindberg, og det er jo vel og bra:D
Tror neppe hun kan spise ketogent, hun takler nok ikke så brå overgang( min kjære svigermor er en gammelmodig dama som gjør så godt hun kan og livredd for å gjøre annet enn hva legen sier)..
Så jeg tenkte siden hun liker ryvita, kan hun få prøve knekkebrødene til nannah, og liker hun de, så baker hun de selv.

Carisma sa for siden:

Hvordan vet du at du ikke har søthunger når du døyver den med mer av det hver dag? ;)

Maya77 sa for siden:

Lurer litt på hva jeg skal gjøre. Skal i konfirmasjon på søndag. Jeg holder på med min 8.uke av spis deg slank. Rørte hverken kake eller annet søtt på bursdagen min i går, men hva med konfirmasjon???? Vet det blir servert buffet. Skal jeg ta med fiskegratengen min den dagen, eller ikke. HJELP!!!

Carisma sa for siden:

Buffet pleier vel å være fullt av salater, kylling, pålegg, eggerøre osv? Alt det er jo lavkarbo.

vaskeklut sa for siden:

Det lurte jeg også litt på :p Søthungeren tilfredsstilles jo når man spiser/drikker noe søtt.

Jeg kjenner jeg fortsatt er lei jeg altså. Jeg lurer på om oppgang/stillstand har litt med eksamenskjøret å gjøre, så jeg tror jeg skal forsøke å la være å stresse med det og heller bare spise som vanlig (lavkarbo, såklart ;) ) og se etter eksamen om det kanskje løsner da. Huhei. Har snart bursdag, og siden familien min er besatte av kaker til bursdager så skal det lages lavkarbokaker :D Gerds ostekake og sjokolademoussekake. Blir spennende!

Maya77 sa for siden:

Jo det stemmer ganske bra det. Er bare så livredd for å ødelegge de gode resultatene jeg har oppnådd til nå. Skal iallefall ta med proteinsmoothien min som dessert. Nekter å spise kaker å den slags.

grotingeling sa for siden:

MAI - herlige mai

Merker at kroppen nå for alvor har forstått at vinteren er over og lysten til å gjøre "noe" har kommet tilbake.

Maya77 sa for siden:

Hæ? Er vinteren over?? Har ikke jeg merka noe til gitt. Her i Trondheim LAVER snøen ned på 3.dagen. :eek:

Elizabethcita sa for siden:

Her i Kristiansund snør det også, og vi truer med å flytte til sørligere strøk... Hehehe :p

Her er det stillstans/oppgang om dagen, har egentlig stått rundt det samme siden jul. Har meldt meg på Odinzee's 12ukers-utfordring nå, og håper motivasjonen kommer sprettende fram snart! Mistenker at det er "prøve å bli gravid-fokuset" (og ikke minst skuffelsene) som tar fra meg fokuset for tida, og håper jeg klarer å skjerpe meg når jeg vet hva det er...

Oi da - skal sende opp litt sol herfra jeg, alle har jo godt av litt vårsol :klem:

Maya77 sa for siden:

Ja takk :) Akkurat nå er det bare solarium som funker liksom. Savner sol, vår og sommer.

Ikke enig, litt brus eller saft er bare nok til å terge. Hadde de trigget søthunger så hadde man vært desperat etter mer.

vaskeklut sa for siden:

Neivel, da er det vel ikke sånn for deg ;) For mange så er det faktisk slik at det trigger bare man får i seg litt. Men det er jo fint for deg at det ikke trigger det hos deg, da kan du jo ta et glass her og der! :) (nei, det er ikke sarkasme eller kritikk dette.)

Det var ikke meg det ikke trigget for, jeg har ikke begynt å introdusere søtt enda. Og det blir nok en stund til jeg tar sjansen på det. Argumenterte bare for at et glass for dagen ikke var nok til å tilfredsstille søthunger, bare eventuelt å trigge den. Eller ikke for dem som er heldig, og jeg håper å etter hvert være en av dem..

Popp sa for siden:

Hipp hurra!
Igår hadde jeg bursdag. Og til hvilket vær! Tydeligvis har jeg ikke vært noe grei i år, snø, kaldt, og guffen vind. Det hjalp heller ikke med en hodepine ut på dagen. Men det KOSELIGE var å få bursdagssang og gave fra gutta mine. Fredag feirer vi (da har Poppmannen bursdag).

Det går så som så med trimmen. Det er som dere andre sier, ting blir lettere når det er så lyst ute. Så jeg har ingen planer om å gi opp mine trimplaner. Har meldt meg på maitreningsutfordringen. 800 min. :)

Imorgen er det veiing og gruppesamtale på Klinikken. Er veldig spent på vekten nå som jeg har kommet meg over i Fase 3. En ting er hvertfall veldig DEILIG; - alle kommentarene fra andre om " hva har skjedd, du har gått ned, så flott du ser ut" osv. :D

Så skravlete jeg var idag da..... men kanskje fordi jeg ikke var her igår og det er sol ute + at jeg akkurat nå er hjemme med spysyk 3 åring. :(

Ha en fantastisk flott dag!

Fumle sa for siden:

Gratulerer så mye med gårsdagen :D

Er selv med på maitreningsutfordringen ;)

Gratulere med dagen i går Popp :klem:

Maya77 sa for siden:

HURRAAAAA!!!!!!! :) :) :) :) Endelig en BMI på UNDER 40. Love it big time :) Elsker livet for øyeblikket. Måtte dette fantastiske livet vare :)

Fumle sa for siden:

:heia:

Kjempeflink du er!!!!!!!! :D

Supert! Utrolig deilig å krysse milepæler. Jeg har krysset en i dag selv.

Cherry sa for siden:

haha...leste mais-skravletråden...:!

vaskeklut sa for siden:

haha! ja, her skravler vi bare om mais, forstår du :D

Popp sa for siden:

Og derfor måtte du bare inn å kikke på denne tråden? :D:D

Takk for gratulasjoner!

Popp sa for siden:

HURRA!

Jeg har gått ned 3 kg :D Det er 17 kg totalt.....

Jeg er superfornøyd.

Gwen sa for siden:

Dere virker som en sammensveiset og koselig "gjeng" :)
Får jeg være med på mais-skravletråden også??

Er veldig fersk da, men har gått ned litt og minsket noen cm på de to ukene jeg har funnet ut at lavkarbo er tingen!

Synes det er veldig motiverende å se at kiloene minsker på dere!!!

Popp sa for siden:

Velkommen til Lavkarbo, Gwen! Bare hyggelig å få med flere skravlere!
Gratulerer med allerede oppnådd nedgang.

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer med vektnedgang folkens :D

Jeg har litt panikk, eksamen nærmer seg med stormskritt nemlig. Jeg er vanligvis ikke SÅ panisk som dette semesteret, men nå svimer jeg av snart. Jeg mister to hele lesedager (all lesing teller!) framover fordi en i familien som skal feire runddag neste helg, og har funnet ut at han skal ha overnatting og alt mulig på en plass det såklart ikke går buss fra om kvelden (jeg har desverre ikke bil og er avhengig av å sitte på med familien) sånn at jeg være med til det er slutt etter frokost/lunsj dagen etter. ÅÅÅÅH.:mad: jeg er så frustrert! :( Skulle egentlig få låne mamma sin bil, men noe i motoren i den gikk til he****e for ikke lenge siden, så den kommer ikke til å bli ferdigreparert til da. Ellers hadde jeg kunnet kjøre hjem på kvelden og fått mange timer lesing. frustrert :veitikke:

Carisma sa for siden:

Er det ikke gjort undersøkelser på at de som tar pauser i lesinga får bedre reultater enn de som bruker all tiden før eksamen på å lese? Kanskje det slår positivt ut?

Minni1 sa for siden:

Kan dere gi meg et kraftig spark i rompa så jeg kan komme igang å spsie riktig igjen?

DEn siste uka har vært grusom og resultatet ble 700 gr. opp i vekt.

Jeg trenger en skjennepreken og en påminnelse av alle helsefordelene ved å gå ned i vekt.

Fumle sa for siden:

Velkommen inn til oss Gwen :D

Minni1 sa for siden:

Skjønner du er frustrert Vaskelkluten.

Kan bare ønske deg lykke til med eksamen.

Fumle sa for siden:

Vaskeklut: Masse masse lykke til med eksamen!!!! Bare å få det unnagjort så slipper du å tenke noe mer på det ;)

Minni1: Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Er ingen som kan kjefte på deg for de valgene DU tar, for de er det bare du som kan ta.. Du må nesten bare gå igjennom hvorfor du spiser det du gjør, og blåse støv av grunnene for at du vil ned i vekt!

Gwen sa for siden:

Takk for velkomsten :)

Enig med Fumle, det beste er å gå tilbake å se på hvorfor du vil gå ned i vekt Minni1 - kjefting hjelper desverre ikke.

Jeg kommer også til punkter ( ikke kommet dit ennå denne gangen altså) at jeg tenker omvendt...sånn at jeg forsvarer det å spise usunt liksom.

Eks: *Alle liker meg jo selvom jeg er tjukk
*Jeg har jo klart å både skaffe meg en kjekk samboer og en unge så det kan ikke være så ille....
*Må være dårlige gener - både besteforeldrene mine og oldeforeldrene mine var tjukke - så da kan jeg ikke noe for det uansett hva jeg spiser... Osv...

Tror ikke det skal komme denne gangen, men jeg vet ihvertfall om tankene denne gangen - så jeg er mer forberedt ;)

Minni1 sa for siden:

Helt sant det Fumle at det er jeg som må se på hvorfor jeg ikke har klart å spise riktig. Skriver endel om det i muppen min så jeg er klar over hvorfor det blir som det blir. Men noen ganger hadde det vært godt å få en liten "skjerp deg Minni...det er du som putter det du vil i munnen og du som må ta ansvar for det, Tenk på alle fordelene som feks...." Men nå skrev jeg det selv og det hjelper det også. ;)
Også hjelper det selvfølgelig at du skriver noen ord til meg , Tusen takk.

Du sa noen lure ord der Gwen. Jeg forsvarer faktisk hvorfor jeg spiser usunne ting. Dette må jeg gruble litt på inne på muppen min:)

Popp sa for siden:

Minni: Jeg er av den formening at kjefting ikke hjelper. Men du kan jo tenke på at dette bare var 700 gr opp. Hvordan ser det da ut om 2 mnd hvis du fortsetter å spise feil? Det eneste er DIN VILJE til å gjøre en endring. Og denne viljen blir stadig vekk utfordret her hos meg. Det eneste som holder meg innenfor dietten, er mitt mantra: Dukker det opp en tanke i hodet mitt om sjokolade eller annet, så må gir jeg meg selv streng beskjed om Å IKKE TENKE PÅ DET EN GANG. Da må jeg raskt få tankegangen over på noe helt annet.
[b][/b]
Vaskeklut: Kanskje det bare er stress og dårlig samvittighet fordi du skal avgårde på reise som gir deg denne panikken. Du får heller tenke som så at du leser det du kan før og etter og NYTER den lille pausen du får til å lade opp batteriene igjen. Evt. kan du ta med deg IPOD og øreplugger, med alt pensumt innlest i forkant. :D

sistegang sa for siden:

Kansje søthunger er feil ord, burde stått "godterihunger". For første gang på år kan jeg gå i matbutikk uten å komme ut spisende på noe godteri. Og PepsiMax og Funlight har jeg drukket i flere år, så det er ingen forandring.

Maya77 sa for siden:

Vi skriver 10.mai, men det SNØR!!?!! Jaja, lite man kan gjøre med det.
Var i konfirmasjon i går. Spiste litt kylling og masse salat. Kakene fikk de ha for seg selv. Var en del som reagerte på at jeg ikke forsynte meg av sukkerbombene, men brydde meg fint lite om det. Stolt av meg selv jeg :)

Ønsker alle ei fin uke :)

Gwen sa for siden:

Det snør gudskjelov ikke her, bare regner.

I dag spiste jeg litt omvendt frokost - pleier å spise 2-3 egg og et pat skiver bacon. I dag spiste jeg en pakke bacon og 1 egg :)
Ble mett da, så det er vel det viktigste.

Har hatt litt søtsug i det siste selv, så i går tok jeg en slurk av samboerens pepsi max glass - og jeg syns ikke det var spes godt egentlig :eek:
Jeg som har vært totalt avhengig av Pepsi Max. Deilig følelse.

Jeg lagde meg en kopp kaffe istedet, med masse fløte og Cocosa og bittelitt stevia. Funket det i en nøden stund :rolleyes:

Ha en flott da videre alle sammen.

Fumle sa for siden:

Mandag og ny uke!! Lader opp til mye jobb denne uken, så håper det ikke blir noe krøll i matveien likevel... Har en tendens til å la være å spise når jeg er stressa, men får prøve å være flink denne uken!!!

Har akkurat kommet hjem fra trening og slapper av nå med omelett og en kopp te! Tenkte å se en episode av Heroes (anbefales!)

Hva pleier dere å følge med på av tv-serier og sånt da?

Minni1 sa for siden:

Jeg pleier å se på "Frustrerte fruer" og "to og en halv mann".

Nå har jeg laget meg deilig frokost. Kylling, sopp og løk stekes og blandes med fløte , salt og pepper. Lager en god porso så jeg har til lunch og frokost i morgen også. Jeg er ikke så glad i eg og bacon og da syns jeg dette er en god ertstatning for det.
Noen vil vel kalle det middag, men ikke jeg.

Gwen sa for siden:

Uff, er skikkelig TV-slave....
Ser på frustrerte fruer, Privat pracsis, Tangerudbakken, (farmen og 71grader Nord er desverre slutt...haha) True Blood - MÅ jeg ihvertfall ha med meg! Også ser jeg på masse annet tull.

Men nå kommer sommeren og med den mye dårlig TV - og da blir det nok sene kvelder på terassen istedet. (håper på varme kvelder da!!)

Jeg ser lite på TV. Er stort sett Nytt på Nytt jeg prøve å få med meg. Ellers så ser vi serier i perioder. Dexter, True blood og Heroes er blant de siste vi har sett, men nå er det jo pause i alle og jeg vil se mer...

Begynner å bekymre meg for ferien vår. Skal til Spania på fredag, men det er jo så mye askevarsler nå at det blir veldig spennende å se om vi kommer oss avgårde.

Popp sa for siden:

Ser på det meste som går på kvelden. Da er jeg helt utslitt når ungene er lagt i seng, deilig å legge seg på sofa'en og ikke gjøre noe som helst.

vaskeklut sa for siden:

Åh, dere er så snille! :love: Jeg tror kanskje at jeg får låne bil likevel! Uansett så blir det en ordning :)

Jeg har bursdag i morra, skal lage Gerds ostekake i dag, jeg er så speeeeent!! Lurer på hvordan den blir. Noen her som har lagd den med fun light-saft noen gang? Jeg kan ikke forstå at man skal ha så mye som 4 dl saft oppi nemlig :eek:

Minni1 sa for siden:

Håper du får ordnet deg en bil Vaskekluten. Når er det eksamen er?

Jeg har laget Gerds ostekake med fun light. Nå har jeg ikke smakt på den selv, for jeg kan ikke spise mat før om en uke, men den ble ikke godt mottatt i alle fall. Har frosset ned noen stykker til meg selv, og gleder meg til å smake og se om det bare er mamma som er kresen på ostekaker eller om det virkelig ikke er særlig god.

Jeg har krysset over fra fedme til overvekt på BMI i dag!!!!

Lill-B sa for siden:

Kan godt forstå nervøsiteten vi skal ikke avgårde før om etpar uker, og er sikkert like bekymret... Håper det går fint, alt ordner seg for snille piker. :ja:

Minni1 sa for siden:

:heia:

vaskeklut sa for siden:

Hahah, jeg lagde kaka nå. Røra er helt suppe! Men. Det får stå i kjøleskapet og stivne litt før jeg heller det i forma, så får vi se om det blir no særlig! Neste gang skal jeg iallefall bruke mindre væske!;):o

Minnie1: eksamen er 27. mai og 2. juni! :) I fagene "midtøstens religioner" og "medienes publikum" sådan :p

Og christine76: :heia: Hvordan går det forresten med å ikke spise noe mat? Jeg hadde blitt tullete av å ikke kunne putta noe i munnen og tygd!:eek: JEg forestiller meg også at de shakene og sånn dere får er litt ...ekle? Er de det eller er det jeg som er shake-fordomsfull? :D Fortell! :D

Det har gått mye bedre enn jeg hadde fryktet. Fra dem som liksom har greie på det så smaker visst disse shakene bedre enn andre merker, but who knows? Det er vel 8 smaker å velge i på shakene og 3 på suppene så vidt jeg husker. Men nå er jeg nede i to shaker og en suppe jeg orker smaken på, så det er jo ikke bare supert. Hjelper litt å tilsette litt smakstilsetning (chilli for eksempel) det er lov. I perioder så har det gått greit, i perioder så har jeg vært møkka lei. Men jeg har ikke vært sulten. Litt fordi jeg er i ketose og litt fordi jeg får nok protein. Og det hjelper jo godt på. På en måte så er det en grei ting å få en periode der å "spise" kun er noe man gjør for å tilføre kroppen næring og ikke for noen av de andre faktorene.

Når det er sagt så har jeg ikke levd utelukkende på shaker. På grunn av jobbreiser og sånn så har jeg ikke alltid klart å få laget meg shaker, så jeg har spist en halv proteinbar i stedet for en halv shake. Det har jeg også unnet meg på fredagskvelden. Selv om det ikke er "lov" på kurset. Men det er snakk om maks 1 til 2 barer i uken altså, så ikke mye.

Jeg er veldig glad for at jeg valgte som jeg valgte. Synes at kickstarten har vært grei å få, dessuten så var det dette som åpnet øynene mine for lavkarbo som en løsning. Og det er veldig kjekt med ukentlig oppfølging.

Nå er jeg spent på å begynne å spise om en uke.

vaskeklut sa for siden:

Spennende! Jeg blir så imponert over sånn :D

Hih, jeg har bursdag i dag, så nå venter jeg på at det skal bli kveld og folk kommer for å spise ostekaka jeg lagde i går! :D Jeg gleeeeeeder meg :D

Gratulerer med dagen vaskeklut!:gave:

Minni1 sa for siden:

:happybday

Gratulerer med dagen Vaskeklut

Lill-B sa for siden:

:happybday Gratulerer med dagen vaskeklut, håper du får en flott dag :ja:

Popp sa for siden:

Gratulerer med gårsdagen, vaskeklut :klem:

vaskeklut sa for siden:

Tusen takk alle sammen :D

Hadde en veldig fin feiring! :) Fikk bl.a et minikamerastativ til speilrefleksen min, et skikkelig praktisk ett og! Kan bøye på alle føttene og styre og ordne med det :D Ble mye ostekake host og litt vafler med syltetøy og ballerinakjeks:rolleyes: Men, jeg spiste mest ostekake! Gerd kan det der med ostekaker altså. Det var veldig gøy å se at det gikk mest av den og ikke alt det andre jeg hadde lagd :D Pappan min som er superkresen på ostekake spiste så det skvatt gele og ostekrem, hihi. Ingen kjente at det var sukker i, og folk syntes det var skikkelig spennende at jeg hadde nøttebunn istedet for kjeks! Suksess tror jeg vi kan kalle det.

Nå må en vel i gang med å jobbe mot søtsuget (tenk at jeg er blitt 23 år gammal da :eek: jeg som ikke synes det er lenge siden jeg hoia og feira at jeg var blitt 18 og hadde fått førerkort! :høh: )

Popp sa for siden:

:lol: Bare tenk når du blir 39!
Gleder meg ellers til den dagen jeg kan smake Gerds ostekake. Det blir etter planen engang i november/desember. Inntil da er det Eurodiet.

Lurer* sa for siden:

Åh, vaskeklut! har jeg gått glipp av bursdagen din! Beklager så mye!!!!

GRATULERER MED DAGEN...som var i går....

Fumle sa for siden:

Gratulerer med gårsdagen :D

vaskeklut sa for siden:

Næmen, åh! :D Tusen takk begge to! Sitter her og mumser ostekake som ble igjen fra i går jeg. Hiihihi. Første gangen jeg ikke har dårlig samvittighet for å mumse kake :o

vaskeklut sa for siden:

Forresten Imse, jeg håper sånn at du vinner konkurransen om norges kaldeste hus! Jeg har stemt på deg :D

Maya77 sa for siden:

Da er første røykeslutt tablett svelget :) Skal bli godt å endelig bli kvitt denne lasten.

Vi kom oss til Spania! Herlig!

Gleden er også stor over at pappa lever tilnermet lavkarbo, så da blir det enkelt her nede.

buzy bee sa for siden:

Hei alle sammen. Har ikke vært her på en stund, men nå bare MÅ jeg ta meg sammen og komme i gang med lavkarbo. Men finnes det oversikter her inne på hva folk spiser hver dag? Jeg skulle ønske at jeg kunne skrive ned en fullstendig kostplan til meg, uten å måtte finne fram kalkulatoren, slik at jeg er sikker på å få i meg riktig mat. Er engstelig for å få i meg for lite fett, for jeg klarer ikke å spise f.eks. den randa på kotelettene... Har prøvd å leite her inne, men finner ikke annet enn oppskrifter til de forskjellige måltidene, ikke en full dagsoversikt liksom.
Vet dere om det finnes?:)

Carisma sa for siden:

De fleste bøkene har forslagsmenyer for to eller 4 uker. Men du lærer mye mer av å sette opp en ukesmeny selv ;) Og det er veldig viktig å ha en plan, særlig i starten! :ja:

Bruk nakkekoteletter, da merker du ikke fettet, og de er mye saftigere.

Pipje sa for siden:

Jippi, gått ned 3kg på en uke! Vet at mye av dette sikkert er vann, men fy søren for en motivasjonsfaktor :) Er så deilig å merke fremgang!

Gwen sa for siden:

Så bra, gratulerer :)

Jeg står stille om dagen..sikker på at jeg gjør no feil, men vet ikke hva :confused:
Får se nøye på det etter i morgen.

Er ganske stolt, for jeg bakte kake i dag som IKKE - ABSOLUTT IKKE - var lavkarbo. Og jeg smakte ikke på noe av den, ikke mens jeg bakte eller når den var ferdig :heia:
Men den luktet himmelsk, så jeg vasket opp superfort - så huset ikke skulle bli fyllt med kakelukt :rolleyes:

Ha en flott dag i morgen alle sammen! Hurra for 17. Mai :spent:

Fumle sa for siden:

Så flott pipje!!!!! Det hjelper SÅ på motivasjonen altså!!!!!!

STOLT AV DEG Gwen!!!!!! Kjempeflott!!!!

og til alle andre: Gratulerer så mye med morgendagen!!!! Ikke fråtse for mye i is da ;)

Carisma sa for siden:

Ser ikke problemet... Jeg har laget en stor bolle av Fedons marscarpone-iskrem (byttet ut fruktose med sukrin), så jeg kan fråtse så mye jeg vil i is :D

vaskeklut sa for siden:

Gratulerer med dagen, ja!

Hvordan feirer dere? Jeg har ikke tid til å være i byen og se på togene og slik pga tidligere nevnte eksamen, men jeg feirer på min egen måte :D Jeg har feira med god kaffe med ekstra mye fløte i, og til middag ble det deilige fete nakkekoteletter som har fått marinert seg siden i går :D

Det er absolutt ikke så aller verst å være lavkarboer på 17. mai altså :cool: De andre skal få være daffe og "døde" etter alt sukkeret de har spist, mens jeg er i toppers for! En deilig dag dette. Hva spiser dere til middag på en sådan dag?

Fumle sa for siden:

Å yum!!! Oppskrift??

vaskeklut sa for siden:

Er det noen av dere som vet hva sukrin heter på engelsk? :confused::confused:

Maya77 sa for siden:

Hu hei hvor det går :) Siden 13.mars har jeg gått ned 18,2kg :) :) :) Jeg er overlykkelig.

vaskeklut sa for siden:

NÆH:eek: Gratulerer så mye!! :D

Gratulerer Maya77, det er jo fantastisk!

vaskeklut sa for siden:

Mihihihi, jeg nyter å være i ketose. Kan nesten kjenne at fettet smelter :D Såh, hva gjør folk for noe spennende i pinsehelga?

For min del går pinsehelga med til å legge om fra eurodiett til lavkarbo - dvs jeg leser og leser og leser alle bøkene jeg har samt masse her på forumet om de ulike variantene av lavkarbo. Har ikke mistet troen på eurodietten, men for min del så ser det ut til at kroppen nå ikke lenger responderer på det opplegget - samt at jeg begynner å bli passe lei av posemat.

Mai har forøvrig vært en stor utfordring i form av masse overtidsjobbing, reising, konferanser og generelt stress, og da det er ikke bare enkelt å skulle følge et pose-mat-regime. Har vel egentlig vært i fase 3 eller 4 av ED siden slutten av mars da vi var på ferie i USA, og har bare hatt en liten 2-ukers-runde med ED fase 2 rett etter påske..... Så i stede for å vinkle fram og tilbake, har jeg altså bestemt meg for å endre filosofi. I første omgang blir det nå ca 3 mnd fra neste helg, altså juni, juli og august. Men jeg har en følelse av at når jeg kommer inn i nye rutiner med skikkelig mat til hvert måltid, så går jeg ikke tilbake til ED så lenge denne endringen fungerer.

Lurer* sa for siden:

Heisann!
jeg nyter solen i pinsen! Det er deilgi å gå rundt i kjoler og føle seg vel! Jeg er mindre nå enn jeg har vært på evigheter. Så pinsen brukes rett og slett til å vise seg frem:) Nei, da. Men den brukes ute i hagen sammen med familien, i dag har vi også vært å badet (inne) men vi vasset i sjøen først, noen uker til med denne varmen så blir det bading i sjøen også.

Ellers så skal jeg lete meg igjennom noen iskrem oppskrifter og prøve meg frem. har kjøpt iskremmaskin og har lyst til å lage noen alternativer. Syns det hadde vært godt å kunne kose seg med is i varmen. Har lagd saftis av funsaft, så jeg kan jo ikke klage.

Håper dere andre nyter pinsen! Vaskeklut du leser vel til eksamen, men gled deg til du er ferdig!

Maya77 sa for siden:

En rolig pinse her gitt. Er ikke noe vær å skryte av. Så da blir det mest å sitte inne. Var i bursdag til tantegleden min i dag. Hadde med meg min egen mat. Går heldigvis greit, da det er full forståelse fra hele familien min :)

Hevingen sa for siden:

Her har dagen i dag innebåret en del ekstra soving. Har vært ganske slått ut. Men fikk dratt meg og ungene ut på en 3 km lang tur. Nå har jeg nettopp hengt opp klær. Og ser frem til at mine klær ikke tar så mye plass på tørkestativet, eller i vaskemaskinen.

Popp sa for siden:

Pinsen har vært så fantastisk deilig å ha, hvertfall sammen med det flotte været i tillegg :D. Naboene har fått opp basseng og ungene har funnet frem vannpistoler - så her er det bare å søke dekning :cool:. Vi har ellers kost oss - besøkt svigers og idag blir det litt hagearbeid.

Grotingeling; det høres ut som en lur plan, selv om vi mister deg som eurodiet deltager :eek:. hehe, du er fortsatt eksperten på det området så vi kan kanskje fortsatt få våre svar hos deg.

Maya77: Fantastisk nedgang! Gratulerer :heia: :heia:

Lurer: Iskrem er noe som jeg savner, men jeg kom på at jeg selv kunne lage saftisen. Desverre må jeg vente enda en mnd før jeg kan begynne med melkeprodukter - men da skal jeg nok spore opp alle oppskriftene som er her inne fra før av.

Vaskeklut: Ferdig med eksamen?

Fumle sa for siden:

Hipp hurra!!!!! 3 kilo ned siden forrige Mandag! Første gang vekta har rørt seg på mange uker så det var deilig :) Og jeg har offisielt under 30 kilo igjen til målet mitt :D

Nå har jeg holdt på med lavkarbo i en uke etter at jeg begynte å spise igjen. Stort sett går det greit, men jeg sliter litt med den "spis når du er sulten og spis til du er mett" greien. Hadde håpet at når jeg hadde vent meg godt av med gamle vaner på noen måneder uten mat og når jeg spiste fornuftig med mest proteiner og fett så skulle det komme litt av seg selv. Men det gjør det altså ikke. Jeg har fremdeles lyst til å småspise hele tiden. Selv om jeg strengt tatt ikke er sulten. Og det er ikke lett å gi seg med spisingen på et passende tidspunkt heller. Mange år med feile vaner sitter tydelig dypt, og når kroppen ikke forstår stort annet av sine egne signaler enn skrubbsulten og stappmett så er det vanskelig å tolke nyansene. Er litt frustrert akkurat nå.

Dere som har holdt på en stund. Slet dere med dette i begynnelsen? Blir det lettere etter hvert?

vaskeklut sa for siden:

Hei godtfolk!

Jeg drukner i papirer og notater, men jeg lever! :D

Popp (ups, skrev poop først :o :D )og Lurer*:jeg er ikke ferdig, dvs. jeg gjorde ferdig en i dag, så er det neste og siste på onsdag! Men aller først skal jeg ta meg et par timer fri.

Maten min går overraskende greit nå! Det eneste snodige er at jeg blir ikke kvitt de fem kg jeg gikk opp tidligere, men jeg krymper bittelitt om gangen :forstoikk:høh: Pussig at en skal krympe men ikke gå ned i vekt når en akkurat har lagt på seg?? :høh:

Og, er det noen som vet om man opparbeider seg en "toleranse" for fett? Jeg har spist mye mer fett de siste dagene enn jeg vanligvis "tåler" og normalt så reagerer jeg med løs mage, men. huh. Ikke nå?

Popp sa for siden:

Aner ikke om man gjør det, men jeg vet at vekten er en rar ting - og det er ikke uvanlig at man krymper i cm men har stilltilstand på vekten.
(Poop, du liksom :D)

Siste dagen av mai og jeg kjenner at sommeren nærmer seg. Bare 4 uker igjen før det er sommerferie. Det skal bli superdeilig. Jeg har forresten begynt å lage meg saftis. På ED kan man bare drikke ett glass lettsaft om dagen og siden jeg ikke drikker saft så var det kjekt å bare kunne fryse det ned til is i stedet.

vaskeklut sa for siden:

Hmmmm. Jaja. Jeg får fortsette litt i samme banen, i det minste fram til jeg er ferdig med eksamen. Så får vi se videre hva som skjer da! Kan jo hende det løsner da, ettersom stress ikke akkurat hjelper på vekta. :)

Åh, saftis.. Mmmmmm. Det tror jeg at jeg også skal lage etterhvert :)

Popp sa for siden:

Mai er over, og skravletråd for juni finner du her

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.