< Tilbake til oversikten

Noen som kan hjelpe meg litt ..?

Manne85 sa for siden:

Jeg har nå holdt på snart en uke med ketolyse kuren. har brukt sticks, så jeg vet at siden onsdag har jeg vært i ketose.. (med moderat utslag).
Jeg prøver å holde meg under 20 g KH pr dag. Men tenker ikke noe på hvor mye fett og proteiner jeg får i meg. Var på vekta i dag morges, å har ikke gått ned noe..

Så derfor lurer jeg på..:

• Burde jeg vært mer nøye på hvor mange gram fett og proteiner jeg spiser hver dag? Evt regne på kcal i tilegg?
  • Hvor stort utslag må man ha på sticksene for at det skal "virke" godt.
  • Jeg ønsker å gå ned 25 kilo., og ønsker heller å være litt "nazi" og se fremgang, enn å bruke veldig lang tid.

Jeg har bestilt ketolyseboka, så håper jo den skal gi meg litt mer informasjon, men håpet noen av dere med erfarinf kunne gi meg noen tips..

Her er et eks på hva jeg spiser i løpet av en dag:

Frokost: omelett med 3 egg, litt fløte, skinke/ bacon og en halv løk.
Lunch eller kvelds: to lavkarbo knekkebrød, med div pålegg
Middag: Kjøtt av ulikt slag med grønnsaker eller salat og oftre lavkarbo dressing og saus..

Setter veldig pris på all hjelp..:)

Manne85 sa for siden:

Jeg drikker en del vann.. Ca 2 liter.. Drikker en del pepsi max og :/

Kitt sa for siden:

Til å begynne med trenger du ikke tenke på annet enn karbene. Du skal også ha ca 1g protein pr kilo, men alt dette blir klarere når du har lest boken!:D
Først når man har prøvd alt og ikke går ned, skal det være nødvendig å fintelle alt man får i seg! ;)

Det er ikke noe som heter mer eller mindre i ketose. Utslag er utslag uansett farve!!!
Det stiksen måler er overskuddsketoner, altså de du ikke trenger til "bensin"! Trener du beinhardt en dag, kan du risikere å ikke få utslag i det hele tatt, feks!!!:eek:

Spiser du nok fett? Trengs en god del for at kroppen skal ha energi til å forbrenne kroppsfett!:w00t:

Manne85 sa for siden:

Jeg skal begynne å sjekke litt mer hvor mye protein jeg får i meg pr dag.;) Takk

Jeg spiser en del fett, veldig mye føler jeg.. Har jo fløte og ost i omeletten., har dressing og saus til middag og har fettrikt pålegg på knekkebrød og i salat.. Men har ikke regnet på gram.

Jeg trener og en del 3-4 ganger i uken.. Kondisjon/ styrke..

StegforSteg sa for siden:

Fram med målebåndet i tilegg til vekta er mitt beste tips :ja:

Kitt sa for siden:

Noen må faktisk tilføre ekstra fett for å få nok til vektnedgang!:p

Ønsker du å være helt "nazi", kan det være lurt å telle alt du spiser i et par uker! Tar tid og er litt pes, men kan være lurt i begynnelsen for å vite at du får i deg nok av ting og tang!:)

Pepsi max kan være partystopper for noen. Av en eller annen grunn er det noen som ikke går ned i vekt om de får i seg kunstig søtstoff!:eek:
Brøderstatninger kan også hindre vektnedgang!:p

Gracella sa for siden:

Det hørtes ut som om det var veldig lite fett...
Du skal nok ikke trenge å regne på fett/proteiner- men i begynnelsen bør du veie all maten for å virkelig SE hvor mye saker veier og hvor mange karber det er i maten.

Ang stix: Utslag er utslag, det finnes ingen grader av ketose!

Det kan ta opp til en mnd før kroppen har omstillt seg til maksimal fettforbrenning. I denne tiden kan det være at kiloene sitter som spikret/renner av/man er slapp og dårlig(sukkeravvenning).

• Jeg ønsker å gå ned 25 kilo., og ønsker heller å være litt "nazi" og se fremgang, enn å bruke veldig lang tid
    Hvor lang tid brukte du på å legge på deg disse kiloene?? Ikke noe bra kommer "gratis", heller ikke varig vektnedgang.

Sjekk oppskriftsdelen av forumet, sjekk Gerds oppskrifter og les de trådene som er "klistret", spesielt den Arnakristin har skrevet med info til nybegynnere.

Les boka nøye når du får den! :)

Lykke til!

Manne85 sa for siden:

Takk for alle svar.. Får prøve meg frem å se hva som virker.. Sliter litt med å kutte ut pepsi maxen.. Men dersom det er den som stopper alt så må jeg jo..

malleleo sa for siden:

prøv å ta brus-stopp i ukedagene og se hvordan d hjelper så unner du deg litt i helgen. jeg og sambo kjøpte inn 1 storflaske på deling i helgen vi. en god kompromi;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.