Mear sa for siden:
Heisann.
Lurer litt på hvor relevant det egentlig er å følge litt med kaloriintaket når man er på ketolyse? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg har prøvd å plotte inn hva jeg har spist de siste to dagene på mylog.no, og ser at jeg begge dagene har endt på rett under 1000 kcal. Dette høres fryktelig lite ut, og jeg tviler ikke på at jeg egentlig får i meg for lite. Jeg hadde forventa at kalorimengden skulle skyte i været med en gang jeg la om til lavkarbo, men neida.
Er det slik at uansett hva man spiser så finnes det en nedre grense for anbefalt kaloriintak, og hva er isåfall denne? Mener å huske at i Grete Roede-verden er nedre grense 1300 eller noe slikt, er dette allmenngyldig? Og, på den andre siden, går det ann å få i seg for mye? Og hvordan stiller dette i forhold til at man liksom bare skal spise seg mett, og spise når man er sulte, og så er alt fint liksom?
Jeg har søkt litt på sult på forumet, og har intrykk at nesten uansett hvor lite folk får i seg er rådet at så lenge man spiser når man er sulten (og spiser de rette tingene) så er det helt greit. Men er det ikke slik at kroppen kan "glemme" sultfølelsen dersom man spiser lite over en periode?